تحقیق اقتصاد اطلاعات در کشورهای در حال توسعه و ایران – فایل جدید

اقتصاد اطلاعات, توسعه,تحقیق اقتصاد اطلاعات در کشورهای در حال توسعه و ایران,استقلال ذاتي اطلاعاتي,ارزش نامعلوم اطلاعات,تأثير زمان بر ارزش اطلاعات,تفاوت درك از اطلاعات,تأثير فاصله بر چگونگي استفاده از اطلاعات,افزايش ارزش اطلاعات از طريق گردآوري,,,

تحقیق اقتصاد اطلاعات در کشورهای در حال توسعه و ایران در حجم 37 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و با فهرست موضوعی به شرح زیر:

بخشی از متن:
رشد سریع و پرشتاب اطلاعات یا شکل تکامل‏یافته آن، علوم و فناوری در جهان معاصر، کشورها را به دو قطب کاملاً متفاوت تقسیم کرده است. در یک سو، کشورهای صنعتی و پیشرفته قرار گرفته‏اند که هر روز با ابداع و نوآوری جهانیان را به تحیّر وا می‏دارند و در سوی دیگر، کشورهایی هستند که نظاره‏گر این تحولات هستند و انگشت حیرت به دندان گرفته‏اند. تحولات علم و فناوری در جهان غرب از عهد رنسانس به این طرف شاهد این رشد شتابان بوده، به نحوی که تا به امروز لحظه‏ای از آن رشد بازنایستاده است. اینکه چه عواملی باعث بروز و ظهور این تحولات شد به زیرساخت‏های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دنیای غرب برمی‏گردد. اطلاعات یک منبع حیاتی برای پیشرفت علمی و اقتصادی در هر کشوری محسوب می شود. در واقع، اطلاعات یا به عبارت درست تر اطلاعات علمی و فنی یکی از سه رکن طبیعت است، این سه رکن بنیادی که مواد لازم خلاقیت و فعالیت انسان را در طبیعت فراهم می کنند، عبارتند از: ماده، انرژی و اطلاعات
اقتصاد اطلاعات مساله بسيار جدي در دنياي امروزي به شمار مي رود. مساله اي است كه سالانه ميلياردها دلار از سرمايه كشورهاي غربي و آمريكايي را به خود اختصاص داده است.
اقتصاد اطلاعات (Economics of Information) در هزاره سوم ، زمینه ساز توسعه و ایجاد فرایندهای کسب و کار گسترده ای در دگردیسی متناوب فرآیند اشتغال زایی مولد هوشمندی است که امروزه مولفه های الکترونیکی زیادی را یدک می کشد . ارزش گذاری بر اطلاعات ، اقتصاد اطلاعات و بررسی اجمالی سواد اطلاعاتی در توسعه تجارت های کوچگ ، موضوعاتی است که این جستار به آن می پردازد.

فهرست
چکیده
مقدمه
اقتصاد اطلاعات
نقش های اقتصاد اطلاعات
تصمیم گیری
مديريت عملياتي
جايگزيني عناصر فيزيكي.
پویش محیطی
اثرگذاری
آموزش
فرهنگ، تفريح، و سرگرمي
توليد، كالا، و خدمات
منبع سرمایه
استقلال ذاتي اطلاعاتي
ارزش نامعلوم اطلاعات
تأثير زمان بر ارزش اطلاعات
تفاوت درك از اطلاعات
تأثير فاصله بر چگونگي استفاده از اطلاعات
افزايش ارزش اطلاعات از طريق گردآوري
خودزايي و گسترش‌پذيري اطلاعات
استقلال هزينه اطلاعات نسبت به مقياس تقاضا
عمومی و خصوصی بودن اطلاعات
تناوب عمومي و خصوصي بودن اطلاعات.
انعطاف‌پذيري قيمت اطلاعات.
اقتصاد كلان اطلاعات.
مفهوم توسعه
زیرخط توسعه
•ویژگیهای کشورهای در حال توسعه
گردآوری اطلاعات
تاثیر اطلاعات در توسعه
اقتصاد اطلاعات در ایران
راهکارهای برون رفت از وضعیت پایین تولید اطلاعات
منابع

 

دانلود مستقیم فایل