فایل جدید تحقیق شيوههاي قدرداني و الگوسازي با مشخصات تحقیق قدردانی,تقدير سازماني,مزاياي مديريت تقدير ,نشویق,تشویق سازمانی,تحقیق تقدیر سازمانی,شيوههاي نوين قدرداني,قدردانی,مديريت تنبيه
توضیحات:
تحقیق شيوههاي قدرداني و الگوسازي
قسمتی از متن:
امروز شيوههاي قدرداني و الگوسازي در جوامع جديد دستخوش تغيير و تحولات عميقي شدهاند. رهيافتهاي پيشين جاي خود را به راهكارها و قالبهاي نوين داده و كارائي روشها و شيوههاي مرسوم به نحوي محسوس كاهش يافته، هرچند نميتوان و نبايد نقش زيربنايي و بنمايهاي كليشهها را ناديده انگاشت. در واقع الگوها و سامانههاي جديد، با تاثيرپذيري از زيرساختها و دادههاي پيشين بسط يافته و قوام يافتهاند، به طوري كه ميتوان با اندك تأملي در آثار و تحولات جديد، شكلهاي نخستين و جلوههاي پيشين را كشف نمود و سير و مسير تحول و تكوين استدراجي سازههاي نوين را رهيابي نمود.همين شيوه در نقد اسطورهاي ادبي نيز متداول است به طوري كه رد پاي اسطورههاي گذشته به خوبي در آثار ادبي جديد مشهود و قابل بررسي است.اكنون در عصر فنآوري اطلاعات، قرن بيستويكم شاهد دنيايي است كه راهبري آن را فنآوري ارتباطات و اطلاعات بر عهده خواهد داشت و اين رويداد بزرگ به وقوع نخواهد پيوست مگر با تغيير و تحول نگرشها و شيوههاي مديريتي مرسوم و تحول ساختارها، سيستمها، روشها، ارتباطات، تشكيلات، مقررات، قوانين و مديريت كه از مصاديق بارز آن تحول در شيوههاي قدرداني و تشويق و تنبيه است.سازوكارهاي كارآمد ساختن اين شيوهها البته چندان آسان نيست، اما امروز كارشناسان و مديران ادارات با تنظيم برنامههاي مشاركتي و مشاورهاي برنامهها و طرحهاي لازم را ارائه ميدهند و با مدد زير ساختهاي اصيل سنت و فرهنگ كه اينجا حكم دادههاي سختافزاري را دارند، دگرديسي نرمافزاري لازم را فراهم ميآورند و راهبردهاي اساسي جهت توسعه و گسترش و پيشرفت و شكوفايي برنامهها و طرحهاي سازماني ايجاد مينمايند.
فهرست مطالب:
ماهيت شيوههاي مرسوم تشويقي
ويژگيهاي مديريت تقدير سازماني
نارساييهاي شيوههاي قدرداني مرسوم
1- نشستن وسيله و ابزار بجاي هدف:
2- اتلاف هزينهها:
3- تكرار انتخاب منتخبين:
4- ايجاد فيدبكهاي نامطلوب:
5- مغايرت با تكريم شخصيت:
معيارهاي شيوههاي نوين قدرداني
مزاياي مديريت تقدير بر مديريت تنبيه
ويژگيهاي مديريت تقدير سازماني
نارساييهاي شيوههاي قدرداني مرسوم
1- نشستن وسيله و ابزار بجاي هدف:
2- اتلاف هزينهها:
3- تكرار انتخاب منتخبين:
4- ايجاد فيدبكهاي نامطلوب:
5- مغايرت با تكريم شخصيت:
معيارهاي شيوههاي نوين قدرداني
مزاياي مديريت تقدير بر مديريت تنبيه
راهکارهای توانمندسازی کارمندان
۱) شناخت و درک کارمند
▪ توجه به احساسهای مثبت و منفی و حل و فصل این احساسها
▪ ایجاد احساس امنیت برای کارمند
۲) شناسائی و بهکار بستن استعدادهای اصلی کارمند
▪ دادن استقلال کافی به کارمند
▪ پشتیبانی از کارمند در زمان احتیاج
اصل تشویق و تنبیه در مدیریت علوی
از اين رهنمود ارزشمند امام ، چند نكته مهم مديريتي به دست ميآيد
تاثیر سیستم تشویق و تنبیه در روشهای مدیریتی سازمان ها
۱) شناخت و درک کارمند
▪ توجه به احساسهای مثبت و منفی و حل و فصل این احساسها
▪ ایجاد احساس امنیت برای کارمند
۲) شناسائی و بهکار بستن استعدادهای اصلی کارمند
▪ دادن استقلال کافی به کارمند
▪ پشتیبانی از کارمند در زمان احتیاج
اصل تشویق و تنبیه در مدیریت علوی
از اين رهنمود ارزشمند امام ، چند نكته مهم مديريتي به دست ميآيد
تاثیر سیستم تشویق و تنبیه در روشهای مدیریتی سازمان ها
منابع: