روانشناسی و روانپزشکی

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل ششم کتاب روان شناسی کودکان استثنایی بر اساس DSM-5 (اختلالات هیجانی و رفتاری) مهدی گنجی

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل ششم کتاب روان شناسی کودکان استثنایی بر اساس DSM-5 (اختلالات هیجانی و رفتاری) مهدی گنجی با مشخصات پاورپوینت,روان شناسی کودکان استثنایی,بر اساس DSM,5,تعریف کودکان استثنایی,مهدی گنجی ,خلاصه کودکان استثنایی گنجی,جزوه کودکان استثنایی گنجی,ppt کودکان استثنایی گنجی,فصل ششم,اختلالات هیجانی و رفتاری,پاورپوینت اختلالات هیجانی و رفتاری

توضیحات بشتر در مورد این فایل:

پاورپوینت فصل ششم کتاب روان شناسی کودکان استثنایی بر اساس DSM-5 (اختلالات هیجانی و رفتاری) نوشته مهدی گنجی در قالب pptx  و در حجم 49 اسلاید:

بخشی از متن:
همیشه از وجود کودکانی که دشواری­های رفتاری و هیجانی داشتند آگاه بوده ایم.
 اما، به مرور زمان، باورهای ما درباره­ ی علل این رفتارها تغییرات جالبی به خود دیده و در نتیجه، انواع مختلف درمان­ها مطرح شده است.
 دو قرن پیش این باور وجود داشت که کودکان مبتلا به مشکلات رفتاری کسانی هستند که شیطان در وجودشان وارد شده است یا دیوانه و از نظر عقلی ناقص هستند.
به طور کلی، نظر ما درباره­ی علل و درمان­های ناراحتی­های روانی، تحت تأثیر علایق کلی جامع در زمان­های مختلف بوده است. یعنی، وقتی جامعه به علوم ژنتیک علاقه مند شد، علت مهم اختلالات رفتاری، وراثت به حساب آمد.
پس از جنگ جهانی دوم، مسئولیت این کودکان، به تدریج، از متخصصان پزشکی یا روانی به سوی متخصصان آموزشی سوق داده شد.
تعریف کردن مشکلات رفتاری و هیجانی کودکان کار ساده­ای نیست. اکثر تعاریف بر این فرض استوارند که کودکان مبتلا به اختلال رفتاری یا ناراحتی های شدید هیجانی، به طور دایم رفتار نامناسب سن را نشان می­دهند و، در نتیجه، با کشمکشهای اجتماعی، ناراحتی­های شخصی و شکست­های درسی روبرو می­شوند.
اختلال رفتاری معمولاً به این معناست که کودک برای دیگران مشکل می آفریند.
 ناراحتی شدید هیجانی می­تواند صرفاً نشانه­ی غم و ناراحتی شخصی باشد.
تعریف دولت فدرال آمریکا از کودکانی که ناتوانی­های هیجانی شدید دارندف چنین است: 
عارضه­ای که یک یا چند ویژگی زیر به به مدت طولانی و به مقدار زیاد دارد و موجب اختلال در تحصیل کودک می­شود:

 

لینک دانلود مستقیم فایل

دانــــلــــود

دانلود مستقیم پاورپوینت کتاب روان شناسی یادگیری نوشته پروین کدیور

دانلود مستقیم پاورپوینت کتاب روان شناسی یادگیری نوشته پروین کدیور با مشخصات کتاب روان شناسی یادگیری پروین کدیور,روان شناسی یادگیری ,پروین کدیور,کتاب روانشناسی یادگیری,پاورپوینت کتاب روانشناسی یادگیری,خلاصه کتاب روان شناسی یادگیری,ppt روانشناسی یادگیری

توضیحات بشتر در مورد این فایل:

پاورپوینت کتاب روان شناسی یادگیری نوشته پروین کدیور در قالب pptx و در حجم 380 اسلاید، قابل ویرایش: 

فهرست مطالب کتاب: 
فصل اول: 
درآمدی بر روان‌شناسی یادگیری 
فصل دوم: 
یادگیری و فلسفه 
فصل سوم: 
نظریه‌های رفتاری
فصل چهارم: 
نظریه‌های شناختی-اجتماعی
فصل پنجم: 
الگوی پردازش اطلاعات در یادگیری
فصل ششم: 
فرایندهای شناختی یادگیری
فصل هفتم: 
یادگیری و رشد
فصل هشتم: 
خود-گردانی در یادگیری
فصل نهم: 
انگیزش و یادگیری
فصل دهم: 
چشم‌اندازهای جدید در یادگیری
توجه
برای دریافت هر فصل به صورت مجزا اینجا کلیک کنید

 

لینک دانلود مستقیم فایل

دانــــلــــود

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل دهم کتاب روان شناسی یادگیری (چشم انداز های جدید در یادگیری) نوشته پروین کدیور

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل دهم کتاب روان شناسی یادگیری (چشم انداز های جدید در یادگیری) نوشته پروین کدیور با مشخصات فرایندهای شناختی یادگیری,چشم انداز های جدید در یادگیری,یادگیری,فصل دهم 10,کتاب روان شناسی یادگیری پروین کدیور,روان شناسی یادگیری ,پروین کدیور,کتاب روانشناسی یادگیری,پاورپوینت کتاب روانشناسی یادگیری,خلاصه کتاب روان شناسی یادگیری,ppt روانشناسی یادگ,,,

توضیحات بشتر در مورد این فایل:

پاورپوینت فصل دهم کتاب روان شناسی یادگیری (چشم انداز های جدید در یادگیری) نوشته پروین کدیور در قالب pptx و در حجم 32 اسلاید: 

بخشی از متن: 
فرایندهای شناختی یادگیری
 یکی از ویژگیهای برجسته نوع انسان، توانایی او در یادگیری است. 
توانایی یادگیری در انسان کاملا مشهود است و او را از سایر حیوانات جدا می کند.
 این تمایز، در توانایی انسان در زمینه استفاده از تفکر انتزاعی، زبان گفتاری و نوشتاری، بازنمایی و… مشاهده می شود.
 همان طور که بدن همه انسانها بر اساس الگوی مشترکی سازمان یافته است، مغز انسانها نیز از الگوی مشترکی تبعیت می کند. 
به عبارت دیگر، همه انسانها دارای یک طرح کلی و مشترک، تواناییهای پایه ای یکسان و نیز مغزی هستند که بر اساس آن برای انجام دادن بعضی از امور توانایی بیشتری دارد. 
برای مثال، تمام انسانهای سالم، صحبت کردن را یاد می گیرند، ولی یادگیری نوشتن آسان نیست.
 در مورد افراد سالم، هر تفاوت عمده در پیشرفت درسی گروهها یا افراد، احتمالا به دلیل تفاوت در تربیت یا فرهنگ است تا تفاوت در ساختار مغزشان.
 اگرچه ساختار مغز انسانها الگوی مشترکی دارد، تفاوتهای فردی بین آنان بسیار مشهود است. 
ساختمان مغز انسان به گونه ای است که می تواند به محرکهای بیرونی پاسخ داده و با توجه به آنها تغییر کند.
 این پاسخگویی در سراسر زندگی ادامه دارد، اما میزان آن بعد از بلوغ کاهش می یابد. 
تحریک مغز از طریق آموزش رسمی، تغييرات دایمی در ساختار آن ایجاد می کند.
 وقتی قسمتی از مغز انسان تحریک می شود برای مثال، بوی چیزی موجب برانگیختگی مرکز بویایی شود)، تحریک ایجاد شده در سراسر شبکه تأثیر می گذارد و به سایر مراکز نیز منتقل می شود؛ یعنی مغز می تواند به مجموعه ای از تحریکات به طور همزمان در سطوح بسیار متفاوت پاسخ دهد

 

لینک دانلود مستقیم فایل

دانــــلــــود

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل نهم کتاب روان شناسی یادگیری (انگیزش و یادگیری) نوشته پروین کدیور

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل نهم کتاب روان شناسی یادگیری (انگیزش و یادگیری) نوشته پروین کدیور با مشخصات کتاب روان شناسی یادگیری پروین کدیور,روان شناسی یادگیری ,پروین کدیور,کتاب روانشناسی یادگیری,پاورپوینت کتاب روانشناسی یادگیری,خلاصه کتاب روان شناسی یادگیری,ppt روانشناسی یادگیری,فصل نهم 9,انگیزش و یادگیری,,نظریه های انگیزش

توضیحات بشتر در مورد این فایل:

پاورپوینت فصل نهم کتاب روان شناسی یادگیری (انگیزش و یادگیری) نوشته پروین کدیور در قالب pptx و در حجم 42 اسلاید: 

بخشی از متن: 
انگیزش و یادگیری
انگیزش به نیروهایی اطلاق می شود که انتخاب، ثبات، شدت و تداوم رفتار را تعیین می کند و در تعریف، به فرایند برانگیختن و نگهداری رفتارهایی دلالت دارد که به سوی هدفی متوجه است.
روان شناسان انگیزش را متغیر، عامل یا مفهومی فرض می کنند که بعضی از رفتارها را تبیین می کند؛
 با وجود این، انگیزه دیدنی نیست و سازهای فرضی تلقی می شود.
 استنتاج انگیزه ها از راه مشاهده رفتار و اعمال مشکل است؛ مهم این است که انگیزش چه تأثیری دارد و چه می کند.
 با این وصف، معلم می تواند با بررسی، مشاهده و ارتباط مستقیم با فراگیران از نحوه انگیزش آنها اطلاعاتی به دست آورد. 
مفهوم انگیزش به طور سنتی در تبیین شدت و جهت فعالیت انسان به کار می رود.
 ممکن است انگیزش یادگیرندگان، هم از لحاظ شدت و هم از لحاظ جهت، متفاوت باشد.
نظریه های انگیزش 
در نظریه های گذشته، توجه به نیازها و برطرف کردن آنها در درجه اول اهمیت قرار دارد؛ چنان که نظریه سائق بر کسب لذت و پرهیز از درد تأکید دارد و شامل نظریه کاهش تنش و نظریه غریزه’ است.
 مطابق نظریه کاهش تنش، نیازهای زیستی درون موجود زنده موجب تنش میشوند و فرد با ارضای این نیازها درصدد کاهش آن بر می آید. 
گرسنگی و تشنگی تنش زاست، اما می توان آنها را با خوردن و آشامیدن کاهش داد.
 در نظریه های شناختی، انسان در پی درک و پیش بینی رویدادهاست و به جای جستجوی لذت یا احساس خود – بسندگی، نیاز به ثبات و دانستن دارد؛ حتی به بهای درد یا ناراحتی.
در سالهای اخیر نظریه های «هدف» مورد توجه قرار گرفته است. 
این نظریه ها، انسان را موجودی فعال و برانگیخته در دستیابی به اهداف پیش بینی شده به حساب می آورد. 

 

لینک دانلود مستقیم فایل

دانــــلــــود

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل هشتم کتاب روان شناسی یادگیری (خود گردانی در یادگیری) نوشته پروین کدیور

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل هشتم کتاب روان شناسی یادگیری (خود گردانی در یادگیری) نوشته پروین کدیور با مشخصات روانشناسی یادگیری,پاورپوینت کتاب روانشناسی یادگیری,خلاصه کتاب روان شناسی یادگیری,ppt روانشناسی یادگیری,خود گردانی,خود گردانی در یادگیری,فصل هشتم,کتاب روان شناسی یادگیری پروین کدیور,روان شناسی یادگیری ,پروین کدیور,کتاب

توضیحات بشتر در مورد این فایل:

پاورپوینت فصل هشتم کتاب روان شناسی یادگیری (خود گردانی در یادگیری) نوشته پروین کدیور در قالب pptx و در حجم 40 اسلاید: 

بخشی از متن: 
خود گردانی  
به مفاهیمی اشاره دارد که در آن فراگیر به طور نظام مند افکار ، احساسات و رفتار های خود را در دستیابی به اهداف مورد نظر هدایت می کند.
در تعریف دیگر خود گردانی بر افکار، احساسات و رفتار خود است که از طریق آن انسان بر رفتار خود نظارت می کند و با توجه به معیار های فردی در مورد آن قضاوت می کنند.
خود گردانی فعالیتی برتر و مسلط معرفی شده است که جنبه هایی چون خود گردانی در یادگیری ، خود گردانی در سلامت فردی، خود گردانی در مدیریت فشار روانی را تحت پوشش دارد.
راهبرد هایی که فراگیران خود گردان یادگیری از آن استفاده می کنند متنوع تر از راهبردهایی است که دیگران به کار می برند.
 تفاوت اصلی خود گردانی با سایر مفاهیم این است که فراگیر همواره حق انتخاب دارد و تکالیف و یادگیری طوری سازمان یافته است که وی دست کم می تواند در یکی از جنبه های آن دست به انتخاب بزند.
ارتباط خود گردانی با سایر فرایندهای شناختی
 آگاهی فراشناختی
 راهبردهای فراشناختی به کلیه تدابیر ویژه ای گفته می شود که فراگیر برای یادگیری از آنها استفاده می کند.
 عمده ترین این تدابیر عبارت است از: 
خودسنجی، تعیین هدف و برنامه ریزی، ثبت و ضبط اطلاعات، نظارت و کنترل هشیارانه بر پیشرفت خود و استفاده از محیط (مطالب درسی، کتابخانه، معلم، همکلاسان، بزرگسالان و سایر منابع). 

 

لینک دانلود مستقیم فایل

دانــــلــــود

دانلود مستقیم پاورپوینت کتاب روان شناسی فیزیولوژیک نوشته محمد کریم خداپناهی

دانلود مستقیم پاورپوینت کتاب روان شناسی فیزیولوژیک نوشته محمد کریم خداپناهی با مشخصات پاورپوینت روانشناسی فیزیولوژیک خداپناهی,کتاب روان شناسی فیزیولوژیک ,محمدکریم خدا پناهی,خلاصه روانشناسی فیزیولوژیک,پاورپوینت روان شناسی فیزیولوژیک,روانشناسی فیزیولوژیک , روان شناسی فیزیولوژیک ,خداپناهی,پاورپوینت روان شناسی فیزیولوژیک

توضیحات بشتر در مورد این فایل:

پاورپوینت کتاب روان شناسی فیزیولوژیک نوشته محمد کریم خداپناهی در قالب pptx و در حجم 590 اسلاید:  

فهرست مطالب کتاب: 
بخش اول: مبانی روان‌شناسی فیزیولوژیک 
   فصل اول: تعریف و روشهای تحقیق روان‌شناسی فیزیولوژیک 
   فصل دوم: ساختار و کنش سلولهای دستگاه عصبی 
   فصل سوم: سیناپسهای تحریکی و بازداری
   فصل چهارم: ساخت دستگاه عصبی
بخش دوم: ادراک و حرکت
   فصل پنجم: دستگاه دیداری
   فصل ششم: دستگاه شنیداری، تعادل و حساسیت تنی ـ احشایی
   فصل هفتم: دستگاه چشایی و بویایی
   فصل هشتم: دستگاه حرکتی
بخش سوم: رفتارهای انگیزشی
   فصل نهم: مکانیزم دقت، توجه و هشیاری
   فصل دهم: چرخه‌های زیستی و مکانیزم خواب
   فصل یازدهم: انگیزش
   فصل دوازدهم: هیجان
بخش چهارم: یادگیری و تفکر
   فصل سیزدهم: زبان و گفتار
   فصل چهاردهم: یادگیری و حافظه
   فصل پانزدهم: بیماریهای روانی و مغز
توجه
برای دریافت هر فصل به صورت مجزا اینجا کلیک کنید

 

لینک دانلود مستقیم فایل

دانــــلــــود

دانلود مستقیم پاورپوینت کتاب روان شناسی عمومی نوشته حمزه گنجی

دانلود مستقیم پاورپوینت کتاب روان شناسی عمومی نوشته حمزه گنجی با مشخصات کتاب روان شناسی عمومی, حمزه گنجی,روانشناسی عمومی,پاورپوینت روان شناسی عمومی,جزوه روانشناسی عمومی دکتر گنجی,جزوه روانشناسی عمومی ,خلاصه کتاب روانشناسی عمومی ,حمزه گنجی pdf

توضیحات بشتر در مورد این فایل:

پاورپوینت کتاب روان شناسی عمومی نوشته حمزه گنجی در قالب pptx  و در حجم 495 اسلاید، قابل ویرایش:  

فهرست مطالب کتاب: 
فصل اول: 
تعریف، تاریخچه، مکتبها، رشته ها، روش های تحقیق و زمینه های مورد مطالعۀ روانشناسی 
فصل دوم: 
شرطی شدن و یادگیری 
فصل سوم:
رشد و عوامل مؤثر در آن
فصل چهارم:
هوش
فصل پنجم:
حافظه و فراموشی
فصل ششم:
ناکامی و تعارض
فصل هفتم:
احساس و ادراک
فصل هشتم:
انگیزش
فصل نهم:
هیجان 
فصل دهم:
شخصیت
فصل یازدهم:
اختلال های رفتاری
فصل دوازدهم:
پایه های زیستی رفتار
توجه
برای دریافت هر فصل به صورت مجزا اینجا کلیک کنید

 

لینک دانلود مستقیم فایل

دانــــلــــود

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل سوم کتاب روان شناسی بالینی فیرس ترجمه مهرداد فیروزبخت (مدل های آموزشی

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل سوم کتاب روان شناسی بالینی فیرس ترجمه مهرداد فیروزبخت (مدل های آموزشی با مشخصات روانشناسی بالینی فیرس,کتاب روانشناسی بالینی فیرس , مهرداد فیروزبخت , تیموتی جی, ترال, میچل جی, پرینستین,خلاصه روانشناسی بالینی فیرس,پاورپوینت فصل سوم,فصل سوم,مدل های آموزشی ,روانشناسی بالینی

توضیحات بشتر در مورد این فایل:

پاورپوینت فصل سوم کتاب روان شناسی بالینی فیرس ترجمه مهرداد فیروزبخت (مدل های آموزشی در روانشناسی بالینی) در قالب pptx و در حجم 10 اسلاید: 


بخشی از متن:
مدل های آموزشی در روانشناسی بالینی 
مدل دانشمند – متخصص (مدل بولدر) یا مدل دانشمند – درمانگر 
scientist – practitioner model
تدوین این مدل ماحصل کنفرانس بولدر کلرادو در سال 1949 بود. هدف این مدل ادغام و پیوند علم و کار بالینی بود و هنوز هم مشهورترین مدل آموزشی روانشناسان بالینی است.
 در این مدل روانشناسان بالینی ضمن مهارت و حساسیت داشتن در کارهای بالینی باید بتوانند با تبدیل و ترجمه تجارب بالینی خود به فرضیه های آزمون پذیر و آزمودن این فرضیه ها، دانش روانشناسی بالینی را بیشتر کنند. مدل بولدر تلفیق منظمی از مهارت های بالینی و تجربه گرایی منطقی علم بود. مدل دانشمند – متخصص بیشتر یک نگرش است تا کنار گذاشتن فعالیت های روزمره به طور خلاصه در این مدل گفته می شود که:
روانشناسان بالینی باید تحصیلات خود را در دانشگاهها انجام دهند. 
ابتدا باید به عنوان روانشناس و در مرحله بعد به عنوان متخصص بالینی پرورش یابند.
باید دوره کارورزی بالینی را پشت سر بگذارند.
باید در زمینه تشخیص، روان درمانی و تحقیق صاحب صلاحیت شوند. اوج و نهایت آموزش آنان باید اخذ مدرک دکترا  (PHD) باشد که زمینه اصلی آن تحقیق است.

 

لینک دانلود مستقیم فایل

دانــــلــــود

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل دوم کتاب روان شناسی بالینی فیرس ترجمه مهرداد فیروزبخت (مروری تاریخی بر روانشناسی

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل دوم کتاب روان شناسی بالینی فیرس ترجمه مهرداد فیروزبخت (مروری تاریخی بر روانشناسی با مشخصات روانشناسی بالینی فیرس,کتاب روانشناسی بالینی فیرس , مهرداد فیروزبخت , تیموتی جی, ترال, میچل جی, پرینستین,خلاصه روانشناسی بالینی فیرس,پاورپوینت فصل اول

توضیحات بشتر در مورد این فایل:

پاورپوینت فصل دوم کتاب روان شناسی بالینی فیرس ترجمه مهرداد فیروزبخت (مروری تاریخی بر روانشناسی بالینی) در قالب pptx و در حجم 13 اسلاید: 


بخشی از متن:
مروری تاریخی بر روانشناسی بالینی
عوامل موثر در شکل گیری حرفه روانشناسی بالینی 
 یکی از افراد بسیار مؤثر در پیشرفت رشته روانشناسی و بهبود مراقبت های بیمارستانی فیلیپ پینل فرانسوی بود. کارهای پینل، نقطه عطفی در تحول و پیشرفت روانپزشکی و روانشناسی بالینی محسوب می شود. 
سایر افرادی که در این زمینه خدمات زیادی ارائه کردند عبارتند از: ویلیام توک، الى تاد، دروتی دیکس.
تاریخچه رشته روانشناسی بالینی در زمینه تشخیص و سنجش:
 فرانسیس گالتون سعی کرد تا از روش های کمی در شناخت تفاوتهای فردی مردم استفاده کند. او به سنجش تیز حسی، مهارت های حرکتی و زمان واکنش علاقه داشت. 
مک کین کتل اصطلاح آزمونهای روانی را متداول کرد. 
امیل کراپلین کارهای تشخیصی خود را در سال 1913 ارائه کرد. او بیماریهای روانی را به دو نوع بیماری علاج پذیر و علاج ناپذیر تقسیم نمود. از نظر گراپلین بیماریهای علاج پذیر معلول عوامل برون زاد و بیماریهای علاج ناپذیر معلول عوامل درون زاد بودند.

 

لینک دانلود مستقیم فایل

دانــــلــــود

دانلود مستقیم پاورپوینت بخش اول کتاب مفاهیم بنیادی و مباحث تخصصی در مشاوره (مشاوره) نوشته دیوید گلدارد

دانلود مستقیم پاورپوینت بخش اول کتاب مفاهیم بنیادی و مباحث تخصصی در مشاوره (مشاوره) نوشته دیوید گلدارد با مشخصات کتاب مفاهیم بنیادی , مباحث تخصصی در مشاوره,دیوید گلدارد ,سیمین حسینیان ,مفاهیم بنیادی و مباحث تخصصی در مشاوره,پاورپوینت مفاهیم بنیادی و مباحث تخصصی ,مشاوره,چرا می خواهید مشاور شوید؟,رابطه مشاوره ای ,مروری برآموزش مهارتها ,بخش اول

توضیحات بشتر در مورد این فایل:

پاورپوینت بخش اول کتاب مفاهیم بنیادی و مباحث تخصصی در مشاوره (مشاوره) نوشته دیوید گلدارد ترجمه سیمین حسینیان در قالب pptx و در حجم 28 اسلاید:

شامل:
1-چرا می خواهید مشاور شوید؟
2-رابطه مشاوره ای
3-مروری برآموزش مهارتها

بخشی از متن:
چرا می خواهید مشاور شوید؟
به منظور رفع نیازهای مراجع می باید درکی از اهداف و مقاصد فرایند مشاوره داشته باشید. اگر من قصد دارم که مشاور مؤثری باشم پس باید بدانم که منظور از مؤثر بودن چیست.
قضاوت در مورد این موضوع معمولا ذهنی است و در این مورد دو دیدگاه کاملا متفاوت وجود دارد که عبارتند از دیدگاه مشاور و دیدگاه مراجع، احتمال دارد که برداشت مراجع از مؤثر بودن متفاوت از برداشت مشاور باشد. بنابراین من از شما می خواهم که در ابتدا چند دقیقه ای را صرف مطالعه انتظارات مراجع و سپس انتظارات مشاور بکنید

 

لینک دانلود مستقیم فایل

دانــــلــــود