پاورپوینت فصل هفتم کتاب روان شناسی در قرآن (رفتار و تعامل اجتماعی) – فایل جدید

پاورپوینت فصل هفتم کتاب روان شناسی در قرآن (رفتار و تعامل اجتماعی) ,پاورپوینت فصل هفتم کتاب روان شناسی در قرآن,پاورپوینت رفتار و تعامل اجتماعی در قرآن,پاورپوینت رفتار و تعامل اجتماعی

پاورپوینت فصل هفتم کتاب روان شناسی در قرآن (رفتار و تعامل اجتماعی)
در 32 اسلاید پاورپوینت
مقدمه:

بی تردید نهج البلاغه کتابی است که به حق آن را «فروتر از کلام خالق و فراتر از سخن مخلوق» خوانده اند.از آنجا که امیرالمومنین علی (ع) بهترین انسان شناس است و جامع ترین نگاه روان شناختی را به انسان دارد، لازم است از این زاویه نیز کتاب شریف نهج البلاغه مطالعه و بازخوانی شود.
فصل 7 این کتاب، در مورد رفتار و تعامل اجتماعی است که به مباحث شناخت اجتماعی، پرخاشگری، رفتار حمایتی و نفوذ اجتماعی می پردازد. در هر فصل اهتمام اصلی بر گردآوری، دسته بندی و تبیین مطالب روان شناختی براساس نهج البلاغه بوده است.
روان شناسی اجتماعی
علم مطالعه افراد در موقعیت های گروهی را روان شناسی اجتماعی گویند. به تعبیر دقیق تر تلاشی است برای درک و توضیح چگونگی تاثیر حضور واقعی، خیالی یا ضمنی دیگران بر افکار، احساسات و رفتار افراد.
در جمع بندی می توان گفت: روان شناسی اجتماعی دانشی است که به مطالعه علمی تاثیر متقابل افراد بر یکدیگر می پردازد و درصدد یافتن علل رفتار، احساسات و افکار افراد در موقعیت های اجتماعی است.
در روان شناسی اجتماعی از موضوعاتی چون ادراک اجتماعی، شناخت اجتماعی، نگرش، پیش داوری، جاذبه میان فردی، پرخاشگری، رفتار حمایتی، نفوذ اجتماعی، پویایی گروه و … بحث می شود.

 

دانلود مستقیم فایل