فایل پاورپوینت فصل نهم کتاب روانشناسی سلامت (استفاده از خدمات بهداشتی) نوشته ادوارد پ سارافینو – دریافت آسان و مستقیم

کاربر گرامی فایل پاورپوینت فصل نهم کتاب روانشناسی سلامت (استفاده از خدمات بهداشتی) نوشته ادوارد پ سارافینو با قابلیت دریافت آسان و مستقیم از سایت مرجع برای شما آماده شده است. این فایل دارای مطالب کلیدی و مهم خلاصه کتاب روانشناسی سلامت, سارافینو,کتاب روانشناسی سلامت,ادوارد پ سارافینو,پاورپوینت کتاب روانشناسی سلامت,روانشناسی سلامت سارافینو,فروغ شفیعی ,اله میرزایی,فصل نهم ,استفاده از خدمات بهداشتی می باشد توضیحات کامل تر در زیر آمده است:

پاورپوینت فصل نهم کتاب روانشناسی سلامت (استفاده از خدمات بهداشتی) نوشته ادوارد پ سارافینو در قالب pptx قابل ویرایش و در حجم 45 اسلاید:

بخشی از متن:
انواع خدمات بهداشتی
 در بیشتر جوامع، نظام های ارائه کننده و مدیریت مراقبت های پزشکی پیچیده است، به ویژه در کشورهای صنعتی مثل ایالات متحده که در آن نظام خدمات پزشکی از انواع بی شمار خدمات بهداشتی تشکیل شده است. برای مشاهده پیچیدگی نظام های مراقبت بهداشتی، در این فصل به خدمات تخصصی کارکنان بهداشتی توجه می کنیم، درمان های سرپایی و بستری را مقایسه خواهیم کرد و تفاوت های موجود میان نظام خدمات پزشکی آمریکا را با دیگر کشورها نشان میدهیم. 
وظایف تخصصی ارائه کنندگان خدمات 
نظامهای مراقبت پزشکی مرکب از کارکنانی است که از نظر نقش و تخصص با یکدیگر تفاوت ها دارند. به عنوان مثال، نظام مراقبت پزشکی آمریکا، چند میلیون نفر را در استخدام خویش دارد. از آن جمله است انواع پزشکان – پزشک عمومی، متخصص کودکان، متخصص قلب، جراح اعصاب، متخصص پوست، متخصص زنان، روان پزشک و نظایر اینها – پرستاران، دندان پزشکان، بینایی سنج ها، درمانگران ریه، فیزیوتراپیست های مددکاران اجتماعی که در خدمات پزشکی کار می کنند و متخصصان تغذیه که فقط بخش کوچکی از کل را تشکیل می دهند. هر نوع از این کارکنان، با استفاده از دانش و مهارت تخصصی خود، نوع ویژه ای از خدمات پزشکی را ارائه می کنند. 
درمان سرپایی و بستری 
وقتی دچار بیماری می شویم و در صدد درمان تخصصی بر می آییم، نخستین جایی که به طور معمول به آن مراجعه می کنیم، مطب پزشک خانوادگیمان است. این پزشک ممکن است ما را درمان کند، برای درمان تخصصی به کس دیگری ارجاع دهد یا ترتیب بستری شدنمان را فراهم آورد. کسانی که دچار کسالت مهمی هستند و باید به طور مداوم یا با استفاده از ابزارها و روش های پیچیده از آنان مراقبت شود، معمولا در بیمارستان یا آسایشگاه بستری می شوند. بیمارستانها پیچیده ترین واحدهای نظام مراقبت پزشکی اند که تجهیزات و صاحبان مهارت های پیچیده گوناگون را به خدمت می گیرند. 
مراقبت های سرپایی، در قیاس با درمان بستری، چند مزیت دارد. اول آنکه، احتمالا ارزان تر است. دوم اینکه مردم ترجیح می دهند در طول درمان سرپایی به خانه، محل کار یا مدرسه بازگردند، ولی برای برخی از بیماران – به ویژه سالمندان – اگر کمکهایی که آنها از خانواده یا دوستان خود انتظار دارند تأمین نشود یا اگر برای رفت و آمد مرتب به مطب پزشک، وسیله نقلیه راحت در اختیار آنان نباشد، ممکن است مراقبت در منزل مسئله ساز شود.

 

از طریق لینک زیر میتوانید فایل را دریافت کنید

دانلود مستقیـــم فایــل

به امید ارائه خدماتی پایدار و در خور به شما عزیزان