دانلود ویرایش تازه پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب روان شناسی پزشکی و نوروسایکولوژی (درمان های دارویی)نوشته شهنام ابوالقاسمی

دانلود ویرایش تازه پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب روان شناسی پزشکی و نوروسایکولوژی (درمان های دارویی)نوشته شهنام ابوالقاسمی با مشخصات کتاب روان شناسی پزشکی , نوروسایکولوژی,اعصاب و غدد, روان شناسی فیزیولوژیک,احساس و ادراک دارو درمانی , ایمنی شناسی ,شهنام ابوالقاسمی,روانشناسی پزشکی ,کتاب نوروسایکولوژی,پاورپوینت روان شناسی پزشکی , نوروسایکولوژی,فصل دوازدهم,درمان های دارویی,اصول فارم,,, و کد اختصاصی 32266  در سایت مرجع

 

توضیحات تکمیلی این فایل:

پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب روان شناسی پزشکی و نوروسایکولوژی با تاکید بر اعصاب و غدد، روان شناسی فیزیولوژیک، احساس و ادراک، دارو درمانی و ایمنی شناسی (درمان های دارویی) نوشته شهنام ابوالقاسمی در قالب pptx قابل ویرایش و در حجم 95 اسلاید:

بخشی از متن:
اصول فارماکولوژی در روان پزشکی 
کلیات داروهای مورد استفاده برای درمان اختلالات روانی با سه اصطلاح کلی داروهای روان گرا، داروهای روان گردان و داروهای روان درمان بخش معرفی می شوند.
این داروها بطور مستقیم بر رفتار و عملکرد فرد تأثیر می گذارند، بنابراین برای رسیدن به نتیجه مطلوب از دارو درمانی، نیاز به ایجاد رابطه ای مستقیم و نزدیک بین پزشک، بیمار، پرستار و اطرافیان بیمار می باشد. 
روش مرسوم این است که داروهای مزبور به چهار طبقه تقسیم شوند:
1-داروهای ضد جنون بانورولیتیکه که برای درمان سایكوزها به کار میروند؛
۲- داروهای ضد افسردگی که برای درمان افسردگی به کار می روند؛
٣- داروهای ضد مانیکا که برای درمان اختلال دو قطبی به کار برده می شوند؛
۴- داروهای ضد اضطراب یا اضطراب زداها که برای درمان اضطرابی مورد استفاده قرار می گیرند. 
با این حال، این تقسیم بندی به دلایل زیر اعتبارش کمتر از گذشته است: 
الف – بسیاری از داروهای ضد افسردگی برای درمان اضطراب به کار می روند، و برخی داروهای ضد اضطراب به عنوان داروی کمکی در درمان سایکوزها مورد استفاده قرار می گیرند.
ب- داروهایی از هر چهار طبقه فوق برای درمان اختلالات بالینی دیگر به کار برده می شوند، مثل اختلالات خوردن، اختلال هراس و اختلال کنترل تکانه.
ج- داروهایی مثل کلونیدین، پروپرانولول و وراپامیل می توانند بطور مؤثر برخی از اختلالات روانی را درمان کنند ولی در طبقات فوق الذکر قرار نمی گیرند.
د- برخی از اصطلاحات توصیفی داروشناسی روانی همپوشی در معنی پیدا می کنند. 

 

برای دانلود مستقیم فایل پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب روان شناسی پزشکی و نوروسایکولوژی (درمان های دارویی)نوشته شهنام ابوالقاسمی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانــــلود فــــایـــل