دانلود ویرایش تازه پاورپوینت بازاریابی به سبک ایکیابا رویکرد تحلیل بازارهای مصرف جهانی با مشخصات و کد اختصاصی در سایت مرجع
توضیحات تکمیلی این فایل:
پاÙرپÙÛÙت ØبازارÛØ§Ø¨Û Ø¨Ù Ø³Ø¨Ú© اÛÚ©Ûابا رÙÛکرد تØÙÛ٠بازارÙØ§Û Ù ØµØ±Ù Ø¬ÙاÙÛ
Ø¢ÛÚ©Ûا ÙÙسÙÙ Ù Ø®Ùد را در بازارÙا٠جÙاÙ٠اÙاÙ
٠کرد٠است
بازارÛØ§Ø¨Û Ù ÙرÙØ´ ÙÙسÙ٠جÙاÙÛ Ø¢ÛÚ©Ûا
ÙرÙشگا٠ÙØ§Û Ø¢ÛÚ©Ûا
ÙÙ Ùار٠اختÙا٠زÛاد٠٠Ûا٠سÙÛÙ٠٠بÙدج٠٠خرÛد ٠بÙ٠ا٠٠شترÛا٠ÙجÙد دارد. اÛ٠٠شترÛا٠ب٠دÙبا٠٠بÙ٠ا٠با Ú©ÛÙÛت ا٠ا ارزا٠ÙÛ٠ت ÙستÙد. Ø¢ÛÚ©Ûا Ûک٠از بزرگ ترÛÙ ÙرÙØ´Ùدگا٠٠بÙ٠ا٠جÙا٠است ک٠با Ù¢ÛµÛ´ ÙرÙشگا٠در Ù£Ûµ Ú©Ø´Ùر جÙا٠٠بÙ٠ا٠٠ÙØصر ب٠Ùرد Ø Ø§Ø±Ø²Ø§Ù Ø Ø¨Ø§ Ú©ÛÙÛت Ø Ú©Ø§Ø±Ø§ ٠زÛبا در Ù ØÛØ· Ùا٠شبÛ٠ساز٠شد٠٠ÙاÙع٠در اختÛار اÛÙ ÙبÛ٠٠شترÛا٠Ùرار ٠٠دÙد.
ÙرÙشگاÙÙا٠آÛÚ©Ûا Ø Ù
شترÛا٠را ب٠صÙرت٠Ùعا٠درگÛر ÙرآÛÙد خرÛد Ù
Ù Ú©ÙÙد. Ù
شترÛا٠Ù
٠تÙاÙÙد ÙÙازÙ
را ÙÙ
س کرد٠٠آ٠را بردارÙد Ø Ø¨Ø§Ø² Ú©ÙÙد Ø Ø±Ù٠آ٠Ùشست٠٠Ûا دراز بکشÙد. Ø¢ÛÚ©Ûا برا٠کاÙØ´ ÙÛÙ
ت Ùا Ø ØªØ¹Ø¯Ø§Ø¯ ÙرÙØ´Ùدگا٠خÙد را ب٠ØداÙ٠رساÙد٠است برا٠اجرا٠اÛ٠سÛاست برÚسب اطÙاعات Ù
ØصÙÙات Ù
شتÙ
٠بر ÙÙع Ø Ø±ÙÚ¯ Ø Ø¬Ùس Ù ÙÛÙ
ت را با ÙÙÙت٠درشت بر رÙÙ Ù
ØصÙÙات اÙصا٠کرد٠است. ÙÙسÙ٠٠شعار Ø¢ÛÚ©Ûا اÛ٠است : â Ø´Ù
ا از جاÙب Ø®Ùد Ø Ù
ا از جاÙب Ø®Ùد با ÙÙ
دÛگر در ÙزÛÙÙ Ùا صرÙ٠جÙÛÙ Ù
Ù Ú©ÙÛÙ
.â
خرÛد در Ø¢ÛÚ©Ûا
ÙرÙشگا٠ب٠گÙÙ٠ا٠طراØ٠شد٠است ک٠٠شترÛا٠در ٠سÛر Ù ÙØ·Ù٠خرÛد Ùرار Ú¯ÛرÙد. ÙرÙشگا٠با ÙÙاز٠اتا٠پذÛراÛ٠آغاز ٠در ادا٠٠ب٠ÙساÛ٠اتا٠خÙاب Ø Ø³Ø±ÙÛس بÙØ¯Ø§Ø´ØªÙ Ø Ø¯Ùتر کار ٠آشپزخاÙ٠خت٠٠٠شÙد. در Ú©Ù ÙرÙشگا٠ÙÛز ٠سÛر درست Øرکت با ÙÙØ´ ٠شخص شد٠است Ø Ù¾Ø³ از خرÛد ٠بÙ٠ا٠در بخش Ùا٠بعد٠٠٠تÙاÙÛد ÙÙستر Ø Ù Ûز ÙاÙارخÙØ±Ù Ø Ùرش Ø ÙساÛÙ Ø§Ø¯Ø§Ø±Ù Ø ÙÙاز٠آشپزخاÙ٠٠بسÛار٠از Ù ØصÙÙات دÛگر را ÙÛز خرÛدار٠کÙÛد. خد٠ات ÙرÙشگا٠ب٠صÙرت Ø®Ùد خد٠ت٠ارائ٠٠٠گردد. ٠شترÛا٠پس از تص٠ÛÙ Ú¯Ûر٠در Ù Ùرد خرÛد Ù ØصÙÙات Ú©ÙÚÚ© Ù Ø«Ù Ù Ûز ٠صÙدÙ٠آ٠را بر رÙÙ Úرخ ٠٠گذارÙد. ا٠ا برا٠خرÛد Ù ØصÙÙات بزرگ تر باÛد ب٠اÙبار ٠راجع٠کÙÙد. Ø¢ÛÚ©Ûا برا٠سÙÙÙت ØÙ Ù Ù ÙÙ٠٠اÙبار Ù ØصÙÙات بزرگ ٠ث٠٠بÙÙ Ø§Ù Ø Ø¢Ù Ùا را در جعب٠Ùا٠تخت ٠ب٠صÙرت Ù ÙÙØªØ§Ú Ùشد٠بست٠بÙد٠٠٠کÙد. ب٠طÙر٠ک٠ب٠راØت٠٠٠تÙا٠ÛÚ© Ù Ûز ÙاÙار Ø®Ùر٠Ûا ÛÚ© دست ٠ب٠را رÙ٠باربÙد ٠اشÛÙ Ùرار داد. اÙبت٠برا٠٠سترÛاÙÙ Ú©Ù Ù Ù Ø®ÙاÙÙد از خد٠ات تØÙÛ٠در درب Ù Ùز٠٠٠ÙÙØªØ§Ú Ø´Ø®Øµ ثاÙØ« بÙر٠٠Ùد Ø´ÙÙد ÙÛز ب٠صÙرت جداگاÙ٠خد٠ات٠ارائ٠٠Ûگردد. با تÙج٠ب٠ص٠Ùا٠طÙÙاÙ٠صÙدÙÙ Ùر سÙر ب٠آÛÚ©Ûا تÙرÛبأ Û´ اÙÙ Û¶ ساعت ز٠ا٠ÙÛاز دارد. با اÛÙ Øا٠٠شترÛا٠ÙÙ ÚÙا٠آÛÚ©Ûا را برا٠خرÛد ارزا٠٠بÙ٠ا٠ترجÛØ Ù Ù Ø¯ÙÙد Ø¢Ù Ùا از بد٠بستا٠٠Ûا٠خÙدخد٠ت٠٠ÙÛ٠ت Ùا٠ک٠تر Ø®ÙØ´ÙÙد ٠راض٠ÙستÙد.
برا٠رÙا٠Øا٠Ù
شترÛا٠٠ÙراÙÙ
کرد٠تجرب٠٠خرÛد Ùذت بخش ØرستÙرا٠غذاÙا٠سÙئد٠ÙÛز در Ø¢ÛÚ©Ûا داÛر است. Ù
شترÛا٠Ù
٠تÙاÙÙد برا٠اÛجاد ÙÙÙ٠در ÙرآÛÙد خرÛد Ø ØµØ±Ù ØµØ¨ØاÙÙ Ø ÙÙار Ø Ø´Ø§Ù
٠دسر Ù Ûا Ù
Ûا٠Ùعد٠٠سÙئد٠ارزا٠در اÛ٠رستÙرا٠Ùا تÙÙÙ Ú©ÙÙد.
تغÛÛرات Ú©Ø§Ø±Ú©Ø±Ø¯Û Ø¢ÛÚ©Ûا با ÙرÙد ب٠آÙ
رÛکا
Ø¢ÛÚ©Ûا در سا٠١٩٨٧ با ÙرÙد ب٠بازار اÙ
رÛکا ÛÚ© سر٠تغÛÛرات کارکرد٠در Ù
ØصÙÙات Ø®Ùد اÛجاد کرد. برا٠Ù
ثا٠سرÙÛس Ùا٠خÙاب ب٠سبک اسکاÙدÛÙاÙÙ ( جÙÙب ارÙپا ) Ú©ÙÚÚ© تر از سرÙÛس Ùا٠Ù
Ùرد عÙاÙ٠٠آÙ
رÛکاÛÙ Ùا بÙدÙد Ø Ù
Ûز تÙÙÛزÛÙ٠ب٠سبک اسکاÙدÛÙاÙÙ ÙÛز Ú©ÙÚÚ© بÙد ٠در زÛر Ø¢Ù ÙضاÛ٠برا٠Ùرار داد٠کتاب تعبÛÙ Ù
٠شد در صÙرت٠ک٠اÙ
رÛکاÛÙ Ùا Ù
ÛزÙا٠بزرگ تر با ÙÙس٠ÙاÛ٠برا٠Ùرار داد٠تجÙÛزات صÙت٠٠تصÙÛر٠را ترجÛØ Ù
٠دادÙد Ø ÙÛÙا٠Ùا٠عرض٠شد٠در اÛÚ©Ûا برا٠آÙ
رÛکاÛÙ Ùا٠تشÙ٠بسÛار Ú©ÙÚÚ© بÙد Ø Ù
ÛزÙا٠ÙاÙار Ø®Ùر٠آÛÚ©Ûا ÙÛز برا٠عÛد شکرگزار٠ب٠اÙداز٠٠کاÙ٠بزرگ ÙبÙدÙد. اÙ
ا Ø¢ÛÚ©Ûا برا٠ØضÙر Ùعا٠در بازار اÙ
رÛکا ب٠سرعت Ø®Ùد را با ÙÛازÙا٠اÛ٠بازار ÙÙ
اÙÙÚ¯ کرد.
Ù
طاÙع٠Ù
ÙØ±Ø¯Û Ø¨Ø±Ùد IKEA
استراتÚÛ ØªÙ
اÛز در بازارÛابÛ
براساس استراتÚÛ Ø¹Ù ÙÙ Û Ù Ø§ÛÚ©Ù Ù¾Ùرتر (استراتÚÛâÙØ§Û Ø±ÙØ¨Ø±Û ÙزÛÙÙØ ØªÙ Ø§Ûز ٠ت٠رکز) اÛÚ©Ûا ÛÚ© استراتÚÛ ØªØ±Ú©ÛØ¨Û Ø§Ø² اÛ٠س٠رÙÛکرد اصÙÛ Ø±Ø§ ٠دÙظر Ùرار داد.
اÛÚ©Ûا Ø¨Ø±Ø§Û Ø±Ùابت با د٠دست٠رÙÛب اصÙÛ Ø¯Ø± بازار (٠بÙ٠ا٠زÛØ¨Ø§Ø Ú¯Ø±Ø§ÙâÙÛ٠ت ٠باکÛÙÛت باÙا ٠٠بÙ٠ا٠بÛâÚ©ÛÙÛت ٠بدÙ٠طراØÛ Ø²Ûبا) باÛد Ú¯ÙØ´ÙâØ§Û Ø§Ø² بازار را Ùد٠Ùرار Ù Ûâداد Ú©Ù Ú©Ø³Û Ø¨Ù Ø¢Ù ØªÙجÙÛ Ùکرد٠بÙد. بÙابراÛ٠اÙÙÛÙ Ùد٠تÙسÛÙ âبÙØ¯Û Ø¨Ø§Ø²Ø§Ø± (Segmentation) ٠اÙتخاب بخشâÙاÛÛ Ø¬Ø°Ø§Ø¨ از آ٠بÙد (Targeting).
اÛ٠گرÙ٠٠خاطب اÛÙâÚ¯ÙÙ٠تÙصÛ٠شدÙد: جÙاÙا٠ØدÙد Û²Û° تا Û³Ûµ ساÙØ Ø§Ùراد ٠جرد Ûا ٠تاÙÙÛ Ú©Ù Ø¯Ø±Ø¢Ù Ø¯ باÙاÛÛ ÙدارÙØ¯Ø Ø§Ù Ø§ بÙâرÙز ٠اÙ٠٠د Ù ÙØ´Ù ÙستÙد Ù Ù ÛâØ®ÙاÙÙد خاÙÙâشا٠ب٠شکÙÛ Ù Ø¯Ø±Ù Ù Ø²Ûبا طراØÛ Ø´Ùد. عاش٠٠ØصÙÙات ٠در٠٠ÙÙ ÙستÙد. از طرÙÛ ÙÙ ÙÙ ÛâØ®ÙاستÙد ٠بÙ٠ا٠٠ÙÙاز٠âخاÙ٠گراÙâÙÛÙ ØªÛ Ø¨Ø®Ø±Ùد Ú©Ù Ø¹Ù Ø±Û Ø¨Ø§ÙÛ Ø¨Ù Ø§Ùد Ù ØÙ ÙâÙÙÙÙØ´ Ù٠سخت باشد.
براساس ÙÛÚÚ¯ÛâÙØ§Û Ø§Û٠گرÙ٠از ٠خاطبا٠٠ØصÙÙات اÛÚ©Ûا تعرÛ٠٠طراØÛ Ø´Ø¯: ٠بÙ٠اÙÛ Ú©Ø§Ø±Ø¨Ø±Ø¯Û Ù Ø³Ø§Ø¯Ù Ø¨Ø§ طرØâÙØ§Û Ùش٠٠بÙâرÙز با ÙÛÙ ØªÛ Ùاب٠ÙبÙÙ. اÛÚ©Ûا سراغ تا٠ÛÙâÚ©ÙÙدÙâÙØ§Û Ø²ÛØ§Ø¯Û Ø±Ùت تا بÙâÙاسط٠رÙابت Ù Ûا٠آÙÙاâ بتÙاÙد ÙÛ٠ت ت٠ا٠شد٠را پاÛÛÙâتر ببرد. از ÚÙبâÙØ§Û Ú¯Ø±Ø§ÙâÙÛ٠ت ÙÙØ· در Ùس٠تâÙØ§Û Ù Ù٠استÙاد٠کرد. Ù ÛزÙا ٠٠بÙâÙا ÙابÙÛت سرÙÙ âکرد٠داشتÙد. ÙزÛÙ٠اس٠بÙâکرد٠ک٠شد. Ù Ø´ØªØ±Û Ø¨Ù Ø±Ø§ØØªÛ Ø¢ÙÙا را در ÛÚ© Ø¨Ø³ØªÙ Ù Û ØªÙاÙست ØÙ Ù Ú©Ùد. Ùاز٠ÙبÙد Ø¨Ø±Ø§Û ØÙ ÙâÙÙÙ٠کا٠ÛÙ٠بگÛرد ٠با ØªØ§Ú©Ø³Û ÙÙ Ù ÛâتÙاÙست Ø¢ÙÙا را جابÙâجا Ú©Ùد. پس ÙزÛÙÙ ØÙ ÙâÙÙÙÙ ÙÙ â ک٠شد. ض٠٠اÛÙÚ©Ù Ùذت سرÙÙ âکرد٠٠خÙ٠٠بÙ٠ا٠٠ÙساÛ٠خاÙ٠ب٠خÙد Ù Ø´ØªØ±Û Ø¯Ø§Ø¯Ù Ø´Ø¯. Ø¢ÙÙا Øس Ù ÛâکردÙد Ø®Ùدشا٠خاÙÙâشا٠را طراØÛ Ú©Ø±Ø¯ÙâاÙد.
Ø¨Ø±Ø§Û Ø§Ùتخاب ٠بÙ٠ا٠Ù٠اÛÚ©Ûا کار بسÛار جاÙØ¨Û Ú©Ø±Ø¯. ٠شترÛا٠ÙÙ Ù ÙÙاز٠را ÚÛد٠ا٠شد٠در ÛÚ© ÙØ¶Ø§Û ÙاÙØ¹Û Ø®Ø§Ù٠در ÙرÙشگاÙâÙØ§Û Ø§ÛÚ©Ûا ٠شاÙد٠٠ÛâکردÙد ٠دÛگر Ùاز٠ÙبÙد Øت٠ا Ø·Ø±Ø§Ø Ø¯Ø§Ø®ÙÛ Ø¨Ø§Ø´Ùد Ûا ÙزÛÙÙ ÛÚ© ٠شاÙر طراØÛ Ø±Ø§ بدÙÙد. Ù٠اÙâجا Ù ÛâتÙاÙستÙد ترکÛبâبÙØ¯Û Ù Ùار٠ÙÙÛ ÙساÛ٠٠رÙÚ¯âÙا را اÙتخاب Ú©ÙÙد.
٠اÛÙâÚ¯ÙÙ٠٠رØÙ٠جاÛگاÙâØ³Ø§Ø²Û (Positioning) برÙد اÛÚ©Ûا رÙÙ Ø®ÙØ±Ø¯Ø ÛÚ© برÙد با استراتÚÛ Ø±ÙØ¨Ø±Û ÙزÛÙ٠٠ارائ٠«ÙÛ٠ت Ùاب٠ÙبÙÙ» (در Ù ÙاÛس٠با رÙØ¨Ø§Û Ú¯Ø±Ø§Ù) ا٠ا ت٠رکز رÙÛ ÙÙاط ت٠اÛØ²Û Ù Ø«Ù Â«Ø·Ø±Ø§ØÛ Ø³Ø§Ø¯Ù Ù Ú©Ø§Ø±Ø¨Ø±Ø¯Û» ٠«تجرب٠٠ÙØصرب٠Ùرد از خرÛد».
اÛÚ©Ûا با اÙØªØ®Ø§Ø¨Û Ø¯Ø±Ø³Øª از Ú¯ÙØ´Ù ÛÚ© بازار- Ù ÙÙ Ù٠٠بازار خرد٠ÙرÙØ´Û Ûا ٠بÙ٠ا٠خاÙÚ¯Û- ٠با Ø®ÙÙ ÛÚ© Ù ÙÙÙ٠٠٠عÙØ§Û Ø¬Ø°Ø§Ø¨ در ÙاÙب ÙÙÛت برÙد اÛÚ©Ûا- Ù Ù٠صرÙا تÙÙÛد ÛÚ© Ù ØصÙÙ- جاÛگا٠٠ØÚ©Ù Ù Ø®Ø§ØµÛ Ø¨Ø±Ø§Û Ø®Ùد ساخت. ÛÚ© جاÛگا٠٠ÙØصربÙâÙرد ک٠دÛگر ÙÛÚ Ø¨Ø±ÙØ¯Û ÙتÙاÙست Ùارد Ù ØدÙد٠آ٠شÙد ٠در ÙاÙع در Ù Ûا٠اÙÛاÙÙس ÙØ±Ù Ø²Û Ø§Ø² رÙبا Ù Ù ØصÙÙات Ù Ø´Ø§Ø¨Ù Ø¨Ø±Ø§Û Ø®Ùد ÛÚ© اÙÛاÙÙس Ø¢Ø¨Û Ø®Ø§Øµ Ø®Ùد Ø®Ù٠کرد Ú©Ù ÙÙÙز ÙÛÚ Ø¨Ø±ÙØ¯Û ÙتÙاÙست٠شبÛ٠ا٠شÙد.
٠طاÙع٠٠ÙØ±Ø¯Û Ø§ÛÚ©Ûا Ù Ø´ÛÙÙ ÙرÙد ٠جاÛگاÙâسازÛâاش در بازار (٠برÙدÙØ§Û Ø¯ÛÚ¯Ø±Û Ú©Ù Ø¯Ø± بازارÙاÛÛ Ø¯Ûگر با ÙÙ ÛÙ Ø´ÛÙ٠جاÛگاÙâØ³Ø§Ø²Û Ú©Ø±Ø¯ÙâاÙد) ÛÚ©Û Ø§Ø² بÙترÛ٠آ٠ÙزÙâÙØ§Û ØªØ¯ÙÛÙ Ù Ù¾ÛادÙâØ³Ø§Ø²Û Ø§Ø³ØªØ±Ø§ØªÚÛâÙØ§Û Ø¨Ø±Ùد ٠بازارÛØ§Ø¨Û Ø¯Ø± بازارÙØ§Û Ø´ÙÙغ- ٠ث٠بازار اÛراÙ- است.
بسÛØ§Ø±Û Ø§Ø² شرکتâÙا ٠برÙدÙØ§Û Ø§ÛراÙÛ Ø¯Ø± بسÛØ§Ø±Û Ø§Ø² بازارÙا ÙÙÙز از Ù٠ا٠اصÙÙ Ù Ø´ÛÙÙâÙØ§Û ÙدÛÙ Û Ø±Ø§ÙâاÙØ¯Ø§Ø²Û ÛÚ© کسبâÙâکار Ù¾ÛرÙÛ Ù ÛâÚ©ÙÙد ٠صر٠تÙÙÛد ÛÚ© Ù ØصÙÙ Ûا خد٠ت Ù ÙرÙØ´ از طرÛ٠کاÙاÙâÙØ§Û Ù Ø±Ø³Ù٠تÙزÛع Ù٠٠استراتÚÛ Ø¨Ø§Ø²Ø§Ø±ÛØ§Ø¨Û Ù Ø¨Ø±ÙØ¯Ø³Ø§Ø²Û Ø¢ÙÙاست.
ک٠تر برÙØ¯Û Ø±Ø§ Ù ÛâبÛÙÛ٠ک٠ب٠٠ÙÙÙ٠اÙتخاب ٠خاطبا٠Ùد٠٠جاÛگاÙâØ³Ø§Ø²Û Ø¨Ø± ٠بÙØ§Û ÛÚ© ٠زÛت رÙØ§Ø¨ØªÛ Ûا ارزش Ù¾ÛØ´ÙÙØ§Ø¯Û Ù¾Ø§Ûدار ٠غÛرÙاب٠تÙÙÛد تÙج٠ع٠ÛÙ Ù ÙÙ ÙâجاÙب٠کرد٠باشد. بسÛØ§Ø±Û Ø§Ø² ٠دÛرا٠٠صاØبا٠کسبâÙâکارÙا ÙÙÙز Ù٠از Ù ÙاÙÛÙ Û Ù Ø«Ù Ø§Ø³ØªØ±Ø§ØªÚÛâÙØ§Û Ø±ÙØ¨Ø±Û ÙزÛÙÙØ ØªÙ Ø§Ûز ٠ت٠رکز ک٠از بÙÛادÛâترÛ٠استراتÚÛâÙØ§Û Ø¨Ø§Ø²Ø§Ø±ÛØ§Ø¨Û ÙستÙد آگاÙÛ ÙدارÙد Ù Ø´ÛÙÙâÙØ§Û Ø¨Ø®Ø´âبÙدÛØ ÙدÙâÚ¯Ø°Ø§Ø±Û Ù Ø¬Ø§ÛگاÙâØ³Ø§Ø²Û (ÙرآÛÙد STP) را ب٠سادÙâترÛÙ Ø´Ú©Ù Ù Ù Ú©Ù ÙÙ Ù¾ÛادÙâØ³Ø§Ø²Û ÙÙ ÛâÚ©ÙÙد ٠٠تاسÙاÙ٠ع٠د٠رÙØ´âÙØ§Û Ø¨Ø§Ø²Ø§Ø±ÛØ§Ø¨Û Ø¨Ù ØªÙزÛØ¹Ø ØªØ¨ÙÛغ Ù ÙرÙØ´ ÙرÚ٠بÛشتر Ù ØصÙ٠خت٠٠ÛâØ´Ùد Ù ÙÙØªÛ Ø§Ø² Ø¢ÙÙا Ù ÛâپرسÛ٠٠خاطب ش٠ا Ú٠کساÙÛ ÙستÙØ¯Ø Ø¨Ø§ ÛÚ© پاسخ ØªÚ©Ø±Ø§Ø±Û Â«Ù٠٠٠رد٠» Ù Ùاج٠٠ÛâØ´ÙÛÙ !
اÙبت٠برÙدÙاÛÛ Ù٠دارÛ٠ک٠با اÙتخاب درست ٠خاطبا٠Ùد٠٠طراØÛ Ù Ø§Ø±Ø§Ø¦Ù Ø¯Ø±Ø³Øª Ù ØصÙÙ Ûا خد٠ت ٠تÙاسب با Ù٠ا٠گرÙ٠٠خاطب Ù ÙÙÙÛتâÙØ§Û Ø¨Ø²Ø±Ú¯Û- ØØªÛ Ø¯Ø± Ú©ÙتاÙâ٠دت- بÙâدست Ø¢ÙردÙâاÙد. Ù ÙضÙع اصÙÛ Ø§Û٠است ک٠با رÙØ§Ø¨ØªÛ Ù Ø§Ø´Ø¨Ø§Ø¹ شد٠بازار از Ù ØصÙÙات ٠خد٠ات Ù Ø´Ø§Ø¨Ù Ø¨Ø±Ø§Û ÙÙ Ù ÙÙع Ù Ø®Ø§Ø·Ø¨Û Ø¨Ø±ÙدÙØ§Û Ø¬Ø¯Ûد ÙÛÚ Ø±Ø§Ù Ù Ø§Ø³ØªØ±Ø§ØªÚÛ Ù ÙØ§Ø³Ø¨Û ÙدارÙØ¯Ø Ù Ú¯Ø± اÛÙک٠براساس استراتÚÛâÙØ§Û Ø®ÙاÙاÙ٠بازارÛØ§Ø¨Û Ù Ø¨Ø±ÙØ¯Ø³Ø§Ø²Û Ø¨Ø®Ø´âÙاÛÛ Ø§Ø² بازار را ٠خاطب Ùرار بدÙÙد ک٠تÙØ¬Ù Ú©Ù ØªØ±Û Ø¨Ù ÙÛازÙا ٠دغدغÙâÙاÛشا٠شد٠است. اÛ٠بخشâÙا ÙزÙ٠ا براساس ÙÛÚÚ¯ÛâÙØ§Û Ø¬ØºØ±Ø§ÙÛاÛÛ Ûا ج٠عÛتâØ´ÙØ§Ø®ØªÛ Ú©Ø´Ù ÙÙ ÛâØ´ÙÙد ٠بÛشتر بر ٠بÙØ§Û ÙÛÚÚ¯ÛâÙØ§Û Ø±ÙاÙâØ´ÙØ§Ø®ØªÛ Ù Ø±ÙØªØ§Ø±Û Ùاب٠شÙاساÛÛ Ûا ØØªÛ Ø®ÙÙ ÙستÙد.
ا٠رÙز٠٠ÙÙ âتر از ÙÛÚÚ¯ÛâÙØ§Û Ø¬Ù Ø¹ÛتâØ´ÙØ§Ø®ØªÛ (٠ث٠سÙØ Ø¬ÙسÛØªØ Ø³Ø·Ø Ø¯Ø±Ø¢Ù Ø¯Ø ØªØصÛÙات Ùâ¦) ÙÛÚÚ¯ÛâÙØ§Û Ø±ÙاÙâØ´ÙØ§Ø®ØªÛ Ù Ø®Ø§Ø·Ø¨Ø§Ù Ø¯Ø± Ø´Ú©ÙâدÙÛ ÙÙع Ù ØصÙÙ Ûا خد٠ت Ù Ø´ÛÙÙâ بازارÛØ§Ø¨Û Ù Ø¨Ø±ÙØ¯Ø³Ø§Ø²Û Ø§Ø«Ø± Ù Ûâگذارد. ÙÛÚÚ¯ÛâÙاÛÛ Ù Ø«Ù Ø¹ÙاÛد ٠عÙاÛÙØ Ú©Ùاس ٠طبÙ٠اجت٠اعÛØ Ø³Ø¨Ú© زÙدگÛØ Ø§Ø±Ø²Ø´âÙØ§Û ÙØ±Ø¯Û Ù â¦ . بÙابراÛ٠ک٠تر Ù ÛâتÙا٠با کاÙØ´ ÙÛ٠ت با ÙاصÙ٠اÙØ¯Ú©Û Ù Ú©ÛÙÛت Ûا طراØÛ Ú©Ù Û Ù ØªÙاÙت از رÙبا سÙÙ Û Ø§Ø² ٠شترÛا٠آÙÙا گرÙت.
اÛÙ ÛعÙÛ Ú©Ù Ø¯Ûگر ÙÙ
ÛâتÙا٠ب٠ÙÙ
٠بازار ÛÚ© Ù
ØصÙÙ Ûا خدÙ
ت Ù
شاب٠را ارائ٠کرد (ÙااÙ٠در بسÛØ§Ø±Û Ø§Ø² کاÙاÙا ٠خدÙ
ات). باÛد بداÙÛÙ
ÚÙ Ù
عÙا Ù Ù
ÙÙÙÙ
Û Ø±Ø§ براساس ÙÛÚÚ¯ÛâÙØ§Û Ø±ÙاÙâØ´ÙØ§Ø®ØªÛ Ú٠گرÙÙÛ Ø§Ø² Ù
خاطبا٠Ù
ÛâتÙاÙÛÙ
ب٠زÙØ¯Ú¯Û Ø¢Ù Ú¯Ø±Ù٠خاص اضاÙÙ Ú©ÙÛÙ
Ú©Ù Ûا رÙÛØ¨Û Ø§ÙجاÙ
Ùداد٠Ûا بÙâØ®ÙØ¨Û Ø§ÙجاÙ
Ùداد٠است.
اÛÚ©Ûا
برÙدشÙØ§Ø³Û Ø§ÛÚ©Ûا
برÙد Ø´ÙØ§Ø³Û Ø§ÛÚ©Ûا
Ù
ؤسس IKEA در Ø³Ø§Ù Û±Û¹Û¹Û´Ø ÙÙØªÛ Ù¾Ø³Ø± ÙÙد٠ساÙÙ Ø§Û Ø¯Ø± رÙستاÛÛ Ø¯Ø± سÙئد بÙØ¯Ø Ø§Ø² ÙرÙØ´ ÙÙÙ
Ø Ú©ÛÙ Ù¾Ù٠٠ساÛر Ù
ØصÙÙات در ÙÛÙ
ت ÙØ§Û Ù¾Ø§ÛÛ٠شرÙع ب٠کار کرد. تا سا٠۱۹۵۳ ا٠Ù
بÙÙ
ا٠Ù
ØÙÛ Ø³Ø§Ø®ØªÙ Ø´Ø¯Ù Ø§Ø±Ø²Ø§ÙÛ Ø±Ø§ ب٠Ù
ØصÙÙات Ø®Ùد اضاÙ٠کرد٠بÙد Ù ÙرÙشگاÙÛ Ø¨Ø±Ø§Û Ùشا٠داد٠کÛÙÛت کاÙاÙØ§Û Ø®Ùد ٠جÙÚ¯ ÙÛÙ
ØªÛ Ø¨Ø§Ø² کرد. س٠سا٠بعد ÛÚ© کارÙ
Ùد پاÛÙ ÙØ§Û ÛÚ© Ù
ب٠را Øذ٠کرد تا اÛÙک٠بتÙاÙد آ٠را ب٠داخ٠ÛÚ© Ù
اشÛ٠ببرد. اÛ٠رÙÛداد ب٠Ù
ÙÙÙÙ
بست٠بÙØ¯Û Ù
بÙÙ
Ø§Ù Ø¨Ø±Ø§Û ØÙ
Ù Ù ÙÙ٠آسا٠٠اÙجاÙ
Ù
ÙÙØªØ§Ú Ø¯Ø± خاÙÙ Ù
شترÛا٠Ù
Ùجر شد.
اÛÚ©Ûا بزرگ ترÛ٠خرد٠ÙرÙØ´Û Ù
بÙÙ
ا٠در جÙاÙ
اÙ
رÙز اÛÚ©Ûا با بÛØ´ از Û³Û°Û° ÙرÙشگاÙØ Ø¨Ø²Ø±Ú¯ ترÛ٠خرد٠ÙرÙØ´Û Ù
بÙÙ
ا٠در جÙا٠است. ÙÙ
اÙÙد خرد٠ÙرÙØ´Û Ù
ÙØ¬Û Ø¯Ø± ÚاپÙØ Ø¯Ø§Ø±Ø§Û ÙÛÚÚ¯Û Ø§Ø±Ø²Ø§Ù Ø¨Ùد٠Ù
ØصÙÙات با Ù
Ùاد Ø®Ùب Ù Ø·Ø±Ø ÙØ§Û Ø³Ø§Ø¯Ù Ø§Ù
ا با Ú©ÛÙÛت باÙا است. اÙبت٠تÙاÙت ÙØ§Û Ø²ÛØ§Ø¯Û ÙÙ
بÛ٠اÛ٠د٠ÙجÙد دارد. IKEA Ù
زاÛØ§Û Ø¹Ø§Ø·ÙÛ Ù Ø®ÙدگÙÛØ§Û Ú©Ù
ØªØ±Û Ùسبت ب٠برÙد Ù
ÙØ¬Û Ø§Ø±Ø§Ø¦Ù Ù
Û Ø¯Ùد ٠خرÛد در IKEA ب٠Ù
عÙØ§Û Ù
ÙابÙ٠با برÙدÙØ§Û Ù¾Ø± زر٠٠بر٠ÙÛست. ÙرÙشگا٠ÙØ§Û IKEA اÙبارÙØ§Û Ú©Ø§Ø±Ø¢Ù
Ø¯Û Ø¯Ø§Ø±Ùد ک٠در Ø¢ÙÙا Ù
شترÛا٠Ùطعات Ù
ÙÙØªØ§Ú ÙØ´Ø¯Ù Ø§Û Ø±Ø§ ک٠با ÙØ¶Ø§Û Ø®Ø§Ù٠شا٠ÙÙ
Ø®ÙØ§Ù Ø§Ø³ØªØ Ø§Ùتخاب Ù
Û Ú©ÙÙد. Ùر ÛÚ© از Ùرشگا٠Ùا ÙØ¶Ø§Û Ø²ÛادÛØ Ø¹ÙائÙ
بزرگ Ù Ùاب٠رؤÛØªØ ÚÛدÙ
ا٠Ù
ÙØصر ب٠Ùرد ٠رستÙرا٠ÙاÛÛ Ø¯Ø§Ø±Ø¯ Ú©Ù ØºØ°Ø§Û Ø¢Ù
Ø§Ø¯Ù Ø¨Ø±Ø§Û Ù
شترÛا٠تأÙ
ÛÙ Ù
Û Ú©ÙÙد.
در Ù
Ùرد اÛÚ©Ûا بÛشتر بداÙÛد
عÙاÙ٠بر اÛÙØ Ø¨Ø®Ø´ Ø¹Ù Ø¯Ù Ø§Û Ø§Ø² بÙدج٠بازارÛابÛØ ØدÙد Û·Û° Ø¯Ø±ØµØ¯Ø ØµØ±Ù Ú©Ø§ØªØ§ÙÙÚ¯ Û³ÛµÛ° صÙØÙ Ø§Û Ù Û Ø´Ùد Ú©Ù ÙضÙØ Ù ØصÙÙات را ÙراÙÙ Ù Û Ú©ÙØ¯Ø Ø¨Ù Ø¹ÙاÙ٠اÛÙک٠رابط بÛÙ Ù Ø´ØªØ±Û Ù ÙرÙشگا٠ÙÛز است. اÛد٠اÛ٠است ک٠٠بÙ٠ا٠خÙب در دسترس بÛشترÛ٠گرÙ٠٠شترÛا٠Ùرار دÙÙد.
اÛÚ©Ûا از پس ز٠ÛÙ٠سÙØ¦Ø¯Û Ø®Ùد استÙØ§Ø¯Ù Ù Û Ú©Ùد. بسÛØ§Ø±Û Ø§Ø² طراØÛ Ùا با سÙت Ø³Ø§Ø¯Ù Ù Ú©Ø§Ø±Ø¨Ø±Ø¯Û Ø³ÙØ¦Ø¯Û Ø¬Ø°Ø§Ø¨ تر ٠بÙتر ب٠Ùظر Ù Û Ø±Ø³Ùد. ØºØ°Ø§Û Ø³ÙØ¦Ø¯Û Ù Ø§ÙÙد Ù Ûت با٠٠ÙÙگاÙØ¨Ø±Û Ú©Ù Ø¯Ø± داخ٠ÙرÙشگا٠Ùا Ø§Ø±Ø§Ø¦Ù Ù Û Ø´ÙÙد Ùر د٠جذابÛت Ù Ù¾ÛÙÙØ¯Û Ø¨Ù Ø³Ùئد دارد.
بÙابراÛÙØ Ø§ÛÚ©Ûا ب٠دÙÛ٠صرÙ٠ب٠٠ÙÛاس بÙدÙØ Ø·Ø±Ø§ØÛØ Ø¬Ø¯Ø§ بÙد٠Ùطعات ٠اÙتخاب زÛØ§Ø¯Ø Ø®Ø±Ûد آسا٠٠Ù٠اÛØ´ ÙØ§Û Ø¢Ú¯Ø§ÙÛ Ø¯ÙÙدÙØ Ùگا٠٠اØساس سÙØ¦Ø¯Û Ø¨Ù Ù Ø¹ÙØ§Û Ø§Ø³Ø¨Ø§Ø¨ ٠اثاثÛÙ Ù ÙرÙ٠ب٠صرÙÙ Ù Û Ø¯Ùد.
Ø¢Ûا اÛÚ©Ûا Ù ÛâتÙاÙد ØªØ¬Ø±Ø¨Ù Ø®Ø¯Ù Ø§ØªÛ Ø®Ùد را با ÙرÙÙÚ¯ ÙÙد ÙÙ٠دÙدØ
Ø¨Ø±Ø±Ø³Û Ù Ù Ø·Ø§Ùع٠٠ÙØ±Ø¯Û Ø¨Ø§Ø²Ø§Ø±ÙØ§Û Ø¯Ø± Øا٠ظÙÙØ±Ø Ù Ø¨ØØ«Û Ø§Ø³Øª ک٠تÙج٠٠دÛرا٠٠صاØبا٠برÙدÙا را ب٠خÙد جÙب کرد٠است. Ø¢ÙâÙا ÙÙ ÙØ±Ø§Ù Ø³Ø¹Û Ø¯Ø§Ø±Ùد تا با دÙت بر Ø´ÛÙÙâ ٠دÛرÛت ٠بازارÛØ§Ø¨Û Ø¨Ø±ÙدÙØ§Û Ø¨Ø²Ø±Ú¯Ø Ø§ÙÚ¯ÙÛ Ø¨ÛزÛÙس Ø®Ùد را ارتÙا دÙÙد. در اÛÙ Ù ÙاÙ٠ب٠تØÙÛ٠٠تبعÛÛ٠استراتÚÛâÙØ§Û ØªÙسع٠بازار اÛÚ©Ûا در ÙÙد پرداخت٠شد٠است.
اÛÚ©Ûا بزرگترÛÙ ÙرÙشگا٠زÙجÛرÙâØ§Û Ø¯ÙÛØ§Ø Ø¨Ù Ø¯ÙÛÙ ÙÛ٠تâÙØ§Û Ù Ø¹ÙÙ٠٠اسباب ٠اثاث Ú©Ø§Ø±Ø¨Ø±Ø¯Û Ú©Ù Ø¨Ø§ طراØÛ Ù ÛÙÛ٠اÙÛØ³ØªÛ Ø³ÙØ¦Ø¯Û Ù¾ÛÙÙد Ø®ÙردÙØ Ø¨Ø±ÙØ¯Û Ø´Ùاخت٠شد٠است.
Ø´Ùرت دÛگر اÛ٠ک٠پاÙÛØ Ø³ÙØ±Û Ø³ÛاØØªÛ Ø§Ø³Øª ک٠با Ùربار سر زد٠ب٠٠غاز٠ÙØ§Û Ø§ÛÚ©ÛØ§Ø Ù Ø±Ø§Ø¬Ø¹Û٠آ٠را تجرب٠٠ÛâÚ©ÙÙد. اکثر ٠رد٠بر اÛ٠باÙرÙد Ú©Ù ÙÙ Û٠تجربÙØ Ø®Ø±Ûد کرد٠در اÛÚ©Ûا را از ساÛر ÙرÙشگاÙâÙا ٠ت٠اÛز Ù Ù ÙØصربÙرد Ù ÛâÚ©Ùد. در ØÙÛÙØªØ ØªØ¬Ø±Ø¨Ù Ø³Ùر در ÙرÙشگاÙâÙØ§Û Ù¾Ø± Ù¾ÛÚ Ù Ø®Ù Ø§ÛÚ©ÛØ§Ø Ú©Ø´Ù Ú©Ø±Ø¯Ù Ùر Ú¯ÙØ´Ù Ù Ú©ÙØ§Ø±Û Ú©Ù Ø¯Ø± ÙرÙشگا٠ÙجÙد Ø¯Ø§Ø±Ø¯Ø Ù¾Ûدا کرد٠کاÙØ§Û Ù Ùرد Ùظر ٠بعد Ø٠٠آ٠تا صÙدÙÙØ Ø¨Ù Ø®Ø§Ù٠بردÙØ Ø§Ø³Ù Ø¨Ù Ú©Ø±Ø¯Ù Ù Ø¯Ø±Ø³Øª کرد٠ÙسÛÙÙââÙØ§Û Ø®Ø±ÛØ¯Ø§Ø±Û Ø´Ø¯ÙØ ØªØ¬Ø±Ø¨Ù Ø§ÛÚ©Ûا را Ø¨Ø±Ø§Û Ù Ø´ØªØ±ÛاÙØ´ ب٠تجربÙâØ§Û Ø¯ÙÙØ´Û٠تبدÛ٠کرد٠است.
تابÙÙÛ ÙرÙشگا٠اÛÚ©Ûا
در سا٠گذشت٠ÙزدÛÚ© ب٠۷۷۵ Ù ÛÙÛÙÙ ÙÙر از اÛÚ©Ûا دÛد٠کردÙâاÙد ٠کاتاÙÙÚ¯âÙØ§Û Ø§Û٠ک٠پاÙÛ Ø¨Ø§ Û²Û±Û° Ù ÛÙÛÙÙ Ùسخ٠در ساÙØ Ø§Ø² کتاب Ù Ùدس پرطرÙدارتر است.
اÛÚ©Ûا Û³Û¶Û² ÙرÙشگا٠در ÙزدÛÚ© ب٠۵۰ Ú©Ø´Ùر جÙا٠دارد. سا٠۲۰۱۳ Ø¨Ø±Ø§Û Ø§ÛÚ©ÛØ§Ø Ø¨Ø§ ÙرÙØ´ جÙاÙÛ Ø¨Ø§Ùغ بر Û²Û¸ Ù ÛÙÛارد ÛÙرÙØ Ø±Ú©Ùردار بÙترÛÙ ÙرÙØ´ بÙد٠است[Û±] ٠اÛ٠در ØاÙÛ Ø§Ø³Øª ک٠ارÙپا Û·Û° درصد سÙÙ ÙرÙØ´ اÛÚ©Ûا را ب٠خÙد اختصاص داد٠است. (از Ùر۱۰ خاÙ٠در ارÙÙ¾Ø§Ø ÛÚ©Û Ø§Ø² Ø¢ÙÙا Øت٠ا Ù ØصÙÙÛ Ø§Ø² اÛÚ©Ûا را در Ø®Ùد Ø¬Ø§Û Ø¯Ø§Ø¯Ù Ø§Ø³Øª)[Û²].ÙرÙØ´ Ù ØصÙÙات اÛÚ©Ûا درآ٠رÛÚ©Ø§Û Ø´Ù Ø§ÙÛØ ÚÛ٠٠رÙسÛÙ ÙÛز رشد ÚØ´Ù Ú¯ÛØ±Û Ø¯Ø§Ø´ØªÙ Ø§Ø³Øª. با اÛÙ ØاÙØ Ø§Û٠شرکت در Ù¾Û Ú¯Ø³ØªØ±Ø´ ÙÙ٠ر٠خÙد Ù ÙÙÙØ° ب٠٠Ùاط٠جغراÙÛاÛÛ Ø¬Ø¯Ûد است تا بتÙاÙد ÙÙÙØ° Ø®Ùد در دÙÛا را بÛشترکÙد.
اÛÚ©Ûا در Ùظر دارد تا در Ø³Ø§Ù Û²Û°Û²Û°Ø ÙرÙØ´ Ø®Ùد را ب٠د٠برابر برساÙد Ù ÛÚ©Û Ø§Ø² راÙکارÙØ§Û Ù ÙØ·ÙÛâاش Ù¾Ûدا کرد٠ÙرصتâÙاÛÛØ Ø¯Ø± بازارÙØ§Û ÙÙظÙÙر است. اخÛرا اÛÚ©Ûا اعÙا٠کرد٠ک٠Ùصد دارد ÙرÙشگاÙâÙØ§Û Ø®Ùد را در ÙÙد گسترش دÙد. در ØاÙÛ Ú©Ù Ù¾ØªØ§ÙسÛÙ ÙرÙØ´ ب٠ÛÚ© Ù ÛÙÛارد Ù Ø´ØªØ±Û ØªØ§Ø²Ù Ø¨Ø±Ø§Û Ø§ÛÚ©Ûا ÙراÙÙ Ù ÛâØ´ÙØ¯Ø ÚاÙØ´âÙØ§Û Ø²ÛØ§Ø¯Û ÙÛز Ø¨Ø±Ø§Û Ø§Û٠ک٠پاÙÛ ÙجÙد دارد.
ÛÚ©Û Ø§Ø² تعÙدÙØ§Û Ø§ÛÚ©ÛØ§Ø Ø§Ø±Ø§Ø¦Ù Ù ØصÙÙØ§ØªÛ Ù Ø´Ø§Ø¨ÙØ Ø¨Ø§ ÙÛ٠تâÙØ§Û ÛکساÙØ Ø¯Ø± ØªÙ Ø§Ù Û ÙرÙشگاÙاÛØ´Ø Ø¨Ø¯Ù٠در Ùظر گرÙت٠٠ÙÙعÛت ٠کاÙÛ ÙرÙشگاÙâÙا است. دÛگرÛØ Ø§ØµØ±Ø§Ø± اÛÚ©Ûا Ø¨Ø±Ø§Û ÙراÙ٠کرد٠شراÛØ·Û Ûکسا٠در تجرب٠خرÛد Ø¨Ø±Ø§Û Ù Ø´ØªØ±Û Ø§Ø³Øª. ب٠٠ÙظÙر ارائ٠اÛÙ Ø®Ø¯Ù Ø§ØªØ Ø§ÛÚ©Ûا Ø³Ø¹Û Ø¯Ø§Ø±Ø¯ تÙاسب تعداد ÙرÙØ´Ùدگا٠Ùسبت ب٠تعداد ٠شترÛا٠در ØªÙ Ø§Ù Û ÙرÙشگاÙâÙاÛØ´ Ûکسا٠باشد. عÙاÙ٠بر اÛÙØ Ø§ÛÚ©Ûا بر رÙÛ Ø¢Ù Ùزش Ù Ù¾ÛشرÙت ÙÛرÙÛ Ú©Ø§Ø± Ø®Ùد تاکÛد زÛØ§Ø¯Û Ø¯Ø§Ø±Ø¯.اÛÚ©Ûا در Ø±Ø§Ø³ØªØ§Û ØªÙاش Ø¨Ø±Ø§Û Ú¯Ø³ØªØ±Ø´ بÛزÛÙس Ø®ÙØ¯Ø ØªÙاش دارد Ø®Ø¯Ù Ø§ØªØ Ù ØصÙÙات Ù ÙÛ٠تâÙØ§Û Ù Ø´Ø§Ø¨ÙÛ Ø±Ø§ در سرتاسر دÙÛا ارائ٠دÙد ٠ب٠اÛÙ Ù ÙظÙر از استراتÚÛâÙØ§Û Ø¨Ø§Ø²Ø§Ø±ÛØ§Ø¨Û Ù Ù ØصÙÙات استاÙØ¯Ø§Ø±Ø¯Û Ø§Ø³ØªÙاد٠٠ÛâÚ©Ùد.
از طرÙÛ Ø¯ÛÚ¯Ø±Ø Ø§Û٠برÙد ب٠تطبÛ٠داد٠٠دÙâÙا ٠طراØÛâÙØ§Û Ø®Ùد با ÙرÙÙÚ¯ بÙÙ Û Ø´Ùرت دارد. در اÛاÙات ٠تØد٠آ٠رÛÚ©Ø§Ø Ø·Ø±Ø Ø§ÙÙÛ٠٠سÛر اکتشاÙÛ ÙرÙشگاÙØ Ø¨Ø³Ûار ز٠اÙâبر ٠خست٠کÙÙد٠بÙد. در ÙتÛجÙØ Ø§ÛÚ©Ûا ٠سÛرÙØ§Û Ù ÛاÙâبر ٠تابÙÙâÙØ§Û Ø±Ø§ÙÙÙ Ø§Û Ø¨ÙØªØ±Û Ø±Ø§ Ø¨Ø±Ø§Û Ø®Ø±Ûدارا٠ÙراÙÙ ÙÙ Ùد.
در ÚÛÙØ Ù٠اÛشگاÙâÙØ§Û Ø¯Ø§Ø¦Ù Û Ø§ÛÚ©Ûا Ø¯Ø§Ø±Ø§Û Ù¾Ø´ÙâبÙØ¯Ø Úاپ استÛÚ© ٠آب Ù٠اÙØ§Û ØªØ²Ø¦ÛÙÛ ÙستÙد ٠اÛÙ ÙشاÙâدÙÙد٠تطبÛÙâپذÛØ±Û Ø·Ø±Ø§ØÛ Ù Ø¹Ø§ØµØ± سÙØ¦Ø¯Û Ø¨Ø§ خاÙ٠سÙØªÛ ÚÛÙÛ Ø§Ø³Øª.اÛÙ Ùکت٠شبÛ٠ب٠استراتÚÛ Ø±Ø³ØªÙراÙâÙØ§Û Ø²ÙجÛرÙâØ§Û Ù Ú©Ø¯ÙÙاÙد است. ÙÙÚ¯Ø§Ù Û Ú©Ù Ù ØصÙÙÛ Ø¯Ø± ÛÚ© بازار طرÙدار Ø¯Ø§Ø±Ø¯Ø Ø´Ø±Ú©Øª از Ùارد کرد٠آ٠٠ØصÙ٠در بازارÙØ§Û Ø¯Ûگر دÙÛØ§Ø ØªØ±Ø³Û Ùدارد.ÙÙ ÙÙÙâ دÛÚ¯Ø±Ø Ù Ø¨Ù ØªØ®ØªâØ®Ùاب Ø´ÙÛÛ Ø§Ø³Øª ک٠اÛÚ©Ûا باب سÙÛÙ٠آ٠رÛکاÛÛâÙا طراØÛ Ú©Ø±Ø¯Ù Ø¨Ùد. در ÙÙاÛØªØ Ø§ÛÙ Ù ØصÙ٠آÙÚÙا٠٠ØبÙب شد ک٠در ارÙپا ب٠اÙداز٠آ٠رÛکا ÙرÙØ´ رÙت.
عÙÛâرغÙ
Ù
ÙÙÙÛت اÛÙ Ú©Ù
پاÙÛØ Ø¨Ù Ú¯Ùت٠سرپرست طراØÛ Ø§ÛÚ©ÛØ§Ø Ø¢ÙØ§Û Ù
ارکÙس اÙÚ¯Ù
ÙØ Ø§Û٠شرکت با بØراÙâÙاÛÛ Ù
Ùاج٠شد٠است. ب٠دÙÛ٠اÙزÛØ´ سÙØ±Ø Ù
Ùاجرت ٠تÙسع٠ارتباطات ب٠Ùط٠اÛÙترÙØªØ Ø³ÙاÙÛ Ù
Ø·Ø±Ø Ù
ÛâØ´Ùد: طراØÛ Ø§Ø³Ú©Ø§ÙدÛÙاÙÛاÛÛâ دÙÛÙا ÚÛست ٠دÙÛÙا ÚÙ ÙÙع از تجرب٠٠تصÙÛØ±Û Ø±Ø§ Ùصد دارد بسازد ٠از Ø¢Ù ÙÚ¯ÙØ¯Ø§Ø±Û Ú©ÙدØ
تجرب٠خدÙ
Ø§ØªÛ Ø§ÛÚ©Ûا
در ØاÙÛ Ú©Ù Ø§ÛÚ©Ûا ÛÚ© ÙرÙشگا٠شÙاخت٠شد٠زÙجÛرÙâØ§Û Ø¯Ø± ز٠ÛÙÙ ÙساÛÙ Ù ÙØ²Ù Ø§Ø³ØªØ Ø®Ùد را ب٠ÙÙØ¹Û ÛÚ© شرکت Ø®Ø¯Ù Ø§ØªÛ Ù ÛâÙ¾Ùدارد ک٠تجرب٠خرÛد Ù ÙØصربÙâÙرد Ù Ø®Ø§ØµÛ Ø±Ø§ Ø¨Ø±Ø§Û Ù Ø´ØªØ±ÛاÙØ´ ÙراÙÙ ÙÙ Ùد٠است.
Ùد٠اÛ٠شرکت «ساخت٠زÙØ¯Ú¯Û Ø±Ùز٠ر٠بÙتر Ø¨Ø±Ø§Û ØªØ¹Ø¯Ø§Ø¯ زÛØ§Ø¯Û Ø§Ø² اÙراد» است. Ø¨Ø±Ø§Û Ø±Ø³Ûد٠ب٠اÛÙ ÙدÙØ Ø§ÛÚ©Ûا Ø³Ø¹Û Ø¯Ø± طراØÛ Ø§Ø³Ø¨Ø§Ø¨ ٠اثاث زÛبا با ÙÛ٠ت Ù Ùاسب دارد. ÛÚ©Û Ø§Ø² ÙاکتÙرÙاÛÛ Ú©Ù Ø§ÛÚ©Ûا از Ø¢Ù Ø¨Ø±Ø§Û Ù Ø¯ÛرÛت تجرب٠٠شترÛاÙØ´ استÙاد٠٠ÛâÚ©ÙØ¯Ø ØªØ±Ú©Ûب Ù ÚÛد٠ا٠ÙرÙشگاÙâÙاÛØ´ است.
٠راجعÙâÚ©ÙÙدگا٠باÛد در سÙØ±Û Ù¾Ø±Ù¾ÛÚ Ø®Ù Ùارد Ø´ÙÙد Ú©Ù ÙرÚ٠در Ø¢Ù Ù¾ÛØ´ Ù ÛâرÙÙد ٠٠سÛØ±Û Ø±Ø§ ک٠رÙÛ Ø²Ù Û٠٠شخص شد٠است Ø·Û Ù ÛâÚ©ÙÙØ¯Ø Ø§ÛÙ Ù¾ÛÚ Ù ØªØ§Ø¨ براÛشا٠باز Ù ÛâØ´Ùد Ù ÙÙ Ù Ø¬Ø§Û ÙرÙشگا٠را Ù ÛâبÛÙÙد. اÙبتÙØ Ø§Û٠سÙر Ø¨Ø±Ø§Û Ø®Ø³ØªÙ Ú©Ø±Ø¯Ù Ø´Ù Ø§ ÙÛست. دÙÛÙÛ Ø¹ÙÙ Û Ø¯Ø± اÛ٠دÛÙاÙÚ¯Û Ø§ÛÚ©Ûا ÙÙÙت٠است. ز٠اÙÛ Ú©Ù Ù Ø±Ø§Ø¬Ø¹Û٠ت٠ا٠٠سÛر ÙرÙشگا٠را Ø·Û Ù ÛâÚ©ÙÙØ¯Ø Ø¯Ø± ØÙÛÙت ب٠ÙÙØ¹Û Ù Ø¬Ø¨Ùر Ù ÛâØ´ÙÙد ک٠ب٠آÛت٠âÙØ§Û Ù ÙجÙد در ÙرÙشگا٠ÙگاÙÛ Ø¨ÛاÙدازÙد. در ØÙÛÙØªØ Ø§ÛÙ Ù٠ا٠ÚÛØ²Û Ø§Ø³Øª ک٠از آ٠با عÙÙا٠تجرب٠Ûاد Ù ÛâØ´Ùد. در بازارÛØ§Ø¨Û Ø¨Ù Ø§Û٠تجرب٠«سرÙÛس اسکÛپ» Ú¯Ùت٠٠ÛâØ´Ùد.
جاÙب است بداÙÛد ز٠اÙÛ Ú©Ù Ø§ÛÚ©Ûا Ø¨Ø±Ø§Û Ø§ÙÙÛ٠بار Ù ÙÙÙ٠«تÙر طبÛعÛ» Ø®Ùد را Ù¾ÛØ§Ø¯Ù Ú©Ø±Ø¯Ø Ùسعت ÙرÙشگاÙاÛØ´ ÙÙزد٠Ùزار ٠تر ٠ربع بÙد. ا٠رÙزÙØ Ù ÛاÙÚ¯ÛÙ Ùسعت اÛÙ ÙرÙشگاÙâÙا ب٠د٠برابر Ù ÚÛØ²Û ØدÙد Û´Û° Ùزار ٠تر ٠ربع Ùضا رسÛد٠است.
ÛÚ©Û Ø§Ø² ٠زÛتâÙØ§Û ØªØ¨ÙÛØºØ§ØªÛ Ø¯Ø± ÚÛد٠ا٠ÙرÙشگاÙâÙØ§Û Ø§ÛÚ©Ûا اÛ٠است ک٠خرÛدارا٠تشÙÛÙ Ù ÛâØ´ÙÙد تا با Ø¢Ûت٠âÙØ§Û Ù ÙجÙد در ÙرÙشگا٠ارتباط برÙرار کردÙØ Ø¢ÙâÙا را ا٠تØا٠کÙÙد ٠ب٠راØØªÛ ØªØµÙر Ú©ÙÙد ک٠آ٠ÙسÛÙ٠در خاÙÙâشا٠ÚÚ¯ÙÙ٠ب٠Ùظر Ù Ûâرسد. ÛÚ©Û Ø¯Ûگر از استراتÚÛâÙاÛÛ Ú©Ù Ø¨Ù Ú©Ù Ú© اÛ٠اÛد٠آ٠دÙØ Â«Ø§Ú©Ø³Ù¾Ø±ÛÙس رÙÙ â» Ûا Ù٠ا٠اتاÙâÙØ§Û Ø´Ø¨ÛÙâØ³Ø§Ø²Û Ø´Ø¯Ù Ø¯Ø± ÙرÙشگاÙâÙØ§Û Ø§ÛÚ©Ûا ÙستÙد. اÛ٠اتاÙâÙا ب٠خرÛدارا٠اÛÙ Ùرصت را Ù ÛâدÙد تا Ùب٠از خرÛØ¯Ø Ø¨Ø¨ÛÙÙد ÛÚ© ÙسÛÙ٠در خاÙÙâشاÙØ Ø¯ÙÛÙا ÚÚ¯ÙÙ٠ب٠Ùظر Ù Ûâرسد.
عÙاÙ٠بر اÛÙک٠اÛ٠رÙØ´ بسÛار Ú©Ø§Ø±Ø¨Ø±Ø¯Û Ù Ù Ùرد تÙج٠بÙØ¯Ù Ø§Ø³ØªØ Ø§Û٠٠دÙâÙØ§Û Ø´Ø¨ÛÙâØ³Ø§Ø²Û Ø´Ø¯Ù Ø¨Ù Ø¯ÙÛ٠ارتباط ÙÙ Ø³Û Ù ÙزدÛÚ©Ø Ø¨Ø§Ø¹Ø« براÙÚ¯Ûخت٠تجرب٠اØØ³Ø§Ø³Û Ø¯Ø± ٠شترÛا٠ÙÛز Ù ÛâØ´Ùد .
Ù ÙÙÙ٠«اتا٠تجربÙÂ»Ø Ø¨Ù Ø§Ø¨Ø¹Ø§Ø¯ دÛگر ÙرÙشگاÙâÙØ§Û Ø§ÛÚ©Ûا را٠پÛدا کرد٠٠ÛÚ©Û Ø§Ø² Ø¢ÙâÙا «کÛÚÙ Ù¾ÙÙر» ÙÙÛ٠اÛÚ©Ûا است. اÛ٠سÛست٠درØÙÛÙت ب٠ش٠ا اÛ٠ا٠کا٠را Ù ÛâدÙد تا ابعاد ØÙÛÙÛ Ø¢Ø´Ù¾Ø²Ø®Ø§ÙÙâتا٠را در کا٠پÛÙتر Ùارد Ù٠اÛÛد ٠تصÙÛر Ù Ø¬Ø§Ø²Û Ø¢Ø´Ù¾Ø²Ø®Ø§ÙÙ Ø®Ùد Ø±Ø§Ø Ùب٠از خرÛد آ٠ببÛÙÛد.
ÛÚ©Û Ø¯Ûگر از سرÙÛسâÙØ§Û Ø§Ø±Ø²Ø´Ù Ùد اÛÚ©ÛØ§Ø Ø§Ù¾ÙÛÚ©ÛØ´Ù Ú¯ÙØ´ÛâÙØ§Û ÙÙØ´Ù Ùد است ک٠ب٠ش٠ا اÛ٠اجاز٠را Ù ÛâدÙد ÙسÛÙÙ Ù Ùرد Ùظرتا٠را در خاÙÙ Ø®Ùد ب٠صÙرت Ù Ø¬Ø§Ø²Û Ø¨Ø¨ÛÙÛد. اÛ٠٠زÛت از دÛدگا٠٠تخصصا٠تجرب٠ÙراÙاÙØ¹Û Ûا ÙاÛپر رئا٠Ùا٠گرÙت٠٠ب٠تجرب٠کÙÛ Ø®Ø±Ûد از برÙد اÛÚ©Ûا Ù ÛâاÙزاÛد.
درست از Ù٠ا٠دÙÛÙ٠اÙÙÛ Ú©Ù Ø¨Ù Ø§ÛÚ©Ûا Ùارد Ù ÛâØ´ÙÛØ¯Ø ÙرÙشگا٠ب٠Ùر ÙسÛÙÙâØ§Û Ø³Ø¹Û Ø¯Ø§Ø±Ø¯ ش٠ا را با Ù ØÛØ· Ù ÙساÛ٠درگÛر Ù٠اÛد ٠با ٠شترÛا٠ارتباط برÙرار Ú©Ùد. Ø¨Ø®Ø´Û Ø§Ø² اÛ٠رابطÙØ Ø¨Ù Ø¨Ø§Ùر اÛÙ Ø´Ø±Ú©ØªØ Ùرصت Ú©Ø´Ù Ù Ø´ÙÙد در ÙرÙشگا٠با سرعت Ù Ùرد دÙØ®Ùا٠خÙدتا٠است. Ù ÛâتÙاÙÛد ب٠سرعت از ÙÙسÙâÙا عبÙر Ú©ÙÛد Ûا ÛÚ© رÙز کا٠٠را در اÛÚ©Ûا بگذراÙÛد. ÙÛÚÚ¯Û Ø¯ÛÚ¯Ø±Ø Ø²Ù ÛÙ Ø¨Ø§Ø²Û Ú©Ùدکا٠٠رستÙراÙÛ Ø¨Ø§ ÙÛ٠تâÙØ§Û Ù Ø¹ÙÙ٠است. درØÙÛÙØªØ Ùد٠اصÙÛ ØªÙÙا ÙرÙØ´ ÛÚ© Ù ØصÙÙ Ø¨Ù Ù Ø´ØªØ±Û ÙÛست ٠اÛÚ©Ûا Ø³Ø¹Û Ø¯Ø§Ø±Ø¯ با ÙراÙ٠کرد٠ÙضاÛÛ Ø¯ÙپذÛر Ù Ø®Ø¯Ù Ø§ØªÛ Ù ØªÙÙØ¹Ø ØªØ¬Ø±Ø¨Ù Ø±Ø§ Ø¨Ø±Ø§Û Ù Ø±Ø§Ø¬Ø¹ÙâÚ©ÙÙدگا٠Ùذتâبخش Ù٠اÛد.
اÛÚ©Ûا ٠شترÛا٠ÙÙادار ٠طرÙدارا٠بÛâØ´Ù Ø§Ø±Û Ø¯Ø§Ø±Ø¯ Ú©Ù ØØªÛ Ø¨Ûشتر Ø¢ÙâÙا را Ù ÛâتÙا٠عاشÙاÙÛ Ø³ÛÙÙ Úاک برش٠رد. ÙÙ Û٠تØÙ Û٠٠شترÛاÙØ Ø¨Ø±Ø§Û Ø¨Ø±ÙØ±Ø§Ø±Û Ø§Ø±ØªØ¨Ø§Ø· با ÙرÙشگاÙØ Ø¨Ù Ø·Ø±Ø² عجÛØ¨Û Ø¨Ø§Ø¹Ø« جذب بÛâØ´Ù Ø§Ø±Û Ø·Ø±Ùدار ب٠اÛ٠شرکت شد٠است. ÙÙÚ¯Ø§Ù Û Ú©Ù Ø§Ø² اÛÚ©Ûا خرÛد Ù ÛâÚ©ÙÛØ¯Ø Ø¯Ø±ØÙÛÙت با ØªÙ Ø§Ù Û Ø¬ÙبÙâÙØ§Û Ø§Û٠خرÛد در تعا٠٠ÙستÛد. از Ù¾Ûدا کرد٠ÙسÛÙÙâÛ Ù Ùرد ÙظرگرÙت٠تا برد٠ب٠خاÙ٠٠جÙت ٠جÙر کرد٠آ٠از رÙÛ Ø¨Ø±Ú¯Ù Ø±Ø§ÙÙ٠ا (ک٠٠ع٠ÙÙا ٠سÛØ±Û Ø³Ø®Øª ٠دشÙار است).
اÛ٠سر٠اÛÙâÚ¯Ø°Ø§Ø±Û Ø¯Ø± ÙÛرÙÛâکار ٠ز٠اÙØ Ø¨Ø§Ø¹Ø« ب٠ÙجÙد آ٠د٠پدÛدÙâØ§Û Ø¨Ù Ùا٠«تاثÛر اÛÚ©Ûا» شد٠است.Ùاز٠ب٠گÙØªÙ Ø§Ø³ØªØ Ø¨Ù Ùظر Ù Ûâرسد اشخاص ÙØ§Ø¨Ø³ØªÚ¯Û Ø²ÛØ§Ø¯Û Ø¨Ù ÙساÛÙÛ Ú©Ù Ø§Ø² اÛÚ©Ûا خرÛØ¯Ø§Ø±Û Ú©Ø±Ø¯ÙâاÙد Ùشا٠٠ÛâدÙÙد ٠اÛÙØ Ø¯Ø± ÙتÛجÙâÛ ØªØ¹Ø§Ù ÙÛ Ø§Ø³Øª ک٠در ÙÙگا٠خرÛد داشتÙâاÙد. ع٠٠٠شارکت در ساخت تÙسط خرÛداراÙØ ÛÚ©Û Ø§Ø² ارزشâÙØ§Û Ø§ÛÚ©Ûا است ٠شراÛØ· را Ø¨Ø±Ø§Û Ø³Ø§Ø®ØªÙ ÛÚ© رابط٠٠گسترش Ø¢Ù ÙراÙÙ Ù ÛâÚ©Ùد. ÙÙ Û٠٠دÛرÛت ارتباط با Ù Ø´ØªØ±Û Ù ØªØ§Ø«ÛØ±Ú¯Ø°Ø§Ø±Û Ø¨Ø± تجرب٠آÙÙا است ک٠اÛÚ©Ûا را برجستÙâتر از ساÛر رÙباÛØ´ Ù ÛâÙ٠اÛد.
شاÛد Ù ÙÙ âتر از ÙÙ ÙâÛ Ø§ÛÙâÙØ§Ø ØªÙاÙاÛÛ Ø§ÛÚ©Ûا ب٠٠ØÙÙ ÙÙ Ùد٠بخش زÛØ§Ø¯Û Ø§Ø² ÙظÛÙÙâÛ ØÙ ÙâÙÙÙ٠٠٠راØ٠تÙÙÛد Ù ØصÙÙاتش ب٠٠شترÛا٠٠شتا٠است (درØÙÛÙت اÛ٠کار ب٠ÙÙعÛØ Ø§Ø³ØªÙاد٠از ÙÛرÙÛ Ú©Ø§Ø± ٠جاÙÛ Ù ØسÙب Ù ÛâØ´Ùد). با اÛÙ ØاÙØ Ø§Û٠تÙسÛ٠کار با Ù Ø´ØªØ±Û ÛÚ©Û Ø§Ø² ٠زاÛØ§Û Ø§ÛÚ©Ûا Ù ØسÙب شد٠٠بÛزÛÙس اÙگ٠٠دÙÛÙ Ù ÙÙÙÛت اÛÚ©Ûا است ک٠باعث Ù ÛâØ´ÙØ¯Ø Ø¨Ø§ ÙÛ٠تâÙØ§Û Ú©Ù âتر ÙÙ ÚÙا٠سÙد Ùاز٠خÙد را ب٠دست Ø¢Ùرد.
استراتÚÛ Â«ÛÚ© ساÛØ²Ø Ù Ùاسب ÙÙ Ù» درگذشت٠با Ù ÙاÙØ¹Û Ù Ùاج٠شد٠است. در عربستا٠سعÙدÛØ Ø¨Ø³ÛØ§Ø±Û Ø§Ø² خرÛدارا٠در ابتدا ٠تÙج٠ÙÙ ÛâشدÙد Ú©Ù Úرا با ÙجÙد کارکÙاÙÛ Ú©Ù Ø¨Ûâکار در ÙرÙشگا٠اÛستادÙâاÙØ¯Ø Ù Ø¬Ø¨Ùر ÙستÙد ک٠خرÛدشا٠را Ø®Ùدشا٠تا Ø®ÙدرÙÙاÛشا٠ØÙ Ù Ú©ÙÙد.
در ÚÛÙØ Ø¨Ø³ÛØ§Ø±Û Ø§Ø² ٠صرÙâÚ©ÙÙدگا٠از اÛÙک٠٠جبÙر بÙدÙد تا بستÙâبÙدÛâÙØ§Û Ø³ÙÚ¯Û٠را با ÙساÛÙ ÙÙÙÛ٠ع٠ÙÙ Û ØÙ Ù Ú©ÙÙد بسÛار ÙØ§Ø±Ø§Ø¶Û Ø¨ÙدÙد. بسÛØ§Ø±Û Ø§Ø² گزارشâÙا ÙÛز ØØ§Ú©Û Ø§Ø² آ٠است ک٠بسÛØ§Ø±Û Ø¯Ø± جÙØ
برای دانلود مستقیم فایل پاورپوینت بازاریابی به سبک ایکیابا رویکرد تحلیل بازارهای مصرف جهانی بر روی لینک زیر کلیک کنید.