فایل جدید تحقیق رمانتیسم، چیستی و چگونگی آن در هنر ومعماری

فایل جدید تحقیق رمانتیسم، چیستی و چگونگی آن در هنر ومعماری با مشخصات تحقیق رمانتیسم,چیستی و چگونگی آن در هنر ومعماری ,تحقیق رمانتیستم در معماری,معماری و رمانتیسم,تحقیق معماری,مقاله معماری,مقاله رمانتیسم,رمانتیسم

توضیحات:

تحقیق رمانتیسم، چیستی و چگونگی آن در هنر ومعماری

تحقیق-رمانتیسم-چیستی-و-چگونگی-آن-در-هنر-ومعماری

قسمتی از متن:
علی رغم تعاریف افراد مختلف از رمانتیسم، ارائه تعریفی مشخص از آن دشوار می نماید گاهی آن را چنان با احساس و عاطفه آمیخته می دانند که به هر چیز که برانگیزاننده احساس باشد؛ خواه متعلق به امروز باشد و یا دیروز ‘رمانتیک’ قلمداد می کنند و گاه آن را عشق و علاقه افراطی به قرون وسطی و گاه به قول روسو بازگشت به طبیعت.
ای.بی. بورگام نیز در سال 1941 در مجله کنیون دیویو چنین نوشت :’ کسی که در صدد تعریفی از رمانتیسم برآید به کاری مخاطره آمیز دست زده که بسیاری را ناکام گذارده است. اما آنچه واضح می نماید اینست که هر تعریفی که از رمانتیسم ارائه گردیده است یکی از ویژگیهای آنرا بارز ساخته است و در واقع مجموعه ای از همه تعاریف کاملترین تعریف از رمانتیسم را ارائه خواهد داد’.رمانتیسم جنبشی است که در اواخر سده هیجدهم و اوایل سده نوزدهم میلادی شکل گرفت و عموما به عنوان آنتی تز کلاسیسم شناخته می شود. این جنبش هر چند در نخستین گام قاطع خود یک انقلاب ادبی را بوجود آورد اما بستر فکری تاثیر گذاری را فراهم کرد که در تمامی عرصه های هنر تاثیر گذارد. آنچه در این نوشتار به آن خواهیم پرداخت روشن ساختن مفاهیم کلی این جنبش است که در فلسفه فیخته و شلینگ نمود داشت و لذا برآنیم تا بنیانهای معرفت شناختی رمانتیسم و تاثیر آنها را در هنر و معماری بررسی نماییم؛ چرا که اساس شناخت شناسی رمانتیسم بستر مناسبی را برای ظهور اندیشه مدرن فراهم کرد و از این حیث نقطه عطف مهمی در تاریخ فلسفه و زیباشناسی محسوب می گردد.

فهرست مطالب:
‘من’ محور کلیدی شناخت شناسی رمانتیسم
عاطفه و احساس بن مایه های معرفت شناسی رمانتیسم و هنر رمانتیک
تخیل’ محور کلیدی رمانتیسم و تاثیر آن در زیبایی شناسی
نگرش نوین رمانتیکها به طبیعت و تحول باغسازی
رمانتیسم در فرانسه و بستر احیاء گوتیک
منابع مآخذ

دانلود فایل