یکی از بهترین نمونه‌های بازاریابی و ترویج رسانه‌های دیجیتال در یک
دهه گذشته شرکت ردبول است.  شرکت نوشابه انرژی‌زای ردبول در سال ۱۹۸۷ به
دست یک کارآفرین اتریشی به نام دیتریش ماتشیتز تاسیس شد. ماتشیتز با الهام
از یک نوشیدنی انرژی‌زا در تایلند، تصمیم گرفت برند جدیدی تولید کند که طعم
آن مطابق سلیقه غربی باشد. ردبول در حال‌حاضر بیشترین سهم نوشابه انرژی‌زا
در بازار دنیا را به خود اختصاص داده و سالانه بیش از پنج میلیارد قوطی
نوشابه می‌فروشد. در سال ۲۰۱۵ ردبول حدود ۵/ ۱۲ میلیون دلار فروش داشت که
بیش از ۲۰ درصد بودجه خود را صرف تبلیغات کرد.  ردبول در حالی یک نمونه
موفق در بازاریابی محسوب می‌شود که کمتر از سه دهه سابقه دارد و می‌شود گفت
با مرحله به مرحله پیش بردن آگاهی برند خود، «یک شبه ره صد ساله رفته»
است. در این مدت کوتاه، این شرکت از یک استارت‌آپ به یک شرکت بزرگ
بین‌المللی تبدیل شد.

اولین کاری که این شرکت انجام داد، ایجاد آگاهی برند با شعار
منحصربه‌فرد «ردبول به شما بال می‌دهد» بود. این شعار به گوش خیلی از ما
خورده است. ردبول با استفاده از بازاریابی چریکی، نمونه رایگان محصولاتش را
به جمع‌های دانشجویی، کافی‌شاپ‌ها، کتابخانه‌ها و هرجا مخاطب هدف (جوانان
۱۸ تا ۳۵ ساله) حضور داشتند می‌برد. سپس از طریق اسپانسر شدن برای تیم‌های
بزرگ در رویدادهای ورزشی بزرگ، این آگاهی افزایش پیدا کرد.  ردبول رویکردی
کاملا متفاوت نسبت به مشتریان خود دارد. بیشتر برندها مشتری را در مرکز
فعالیت‌های خود قرار نمی‌دهند و او را ابزاری برای رسیدن به هدف می‌دانند.
اما برای ردبول فروش نوشابه انرژی‌زا با کافئین زیاد هدف ثانویه است. اگر
به صفحه اصلی سایت ردبول مراجعه کنید، چیزی از محصول نمی‌بینید. در عوض، با
انبوهی از اطلاعات در مورد وقایع هیجان‌انگیزی که ردبول اسپانسر آنها شده و
مشتری از آنها لذت می‌برد، مواجه می‌شوید.

بیش از ۱۰ سال پیش، ردبول مراکز رسانه‌ای برای خودش تاسیس کرد تا
استراتژی‌های بازاریابی و پخش محتوای دیجیتال آن را اجرایی کنند. این اقدام
موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود و امروز ردبول یکی از اسامی برجسته در صنعت
بازاریابی دنیا است. به‌جز آن، ردبول نیاز به حضور در رسانه‌های اجتماعی را
هم درک کرده و طرفداران زیادی در فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام دارد.

به‌طور کلی، هر کاری ردبول انجام می‌دهد، بر مبنای برند و بازاریابی
محتوا است. کل استراتژی بازاریابی ردبول را می‌توان در یک جمله جمع کرد:
اگر چیزی با ارزش واقعی به مخاطب خود ارائه کنید، مشتری راهی را که به
محصول شما منتهی می‌شود، پیدا می‌کند.

داستان ایجاد ردبول

دیتریچ ماتچیتز در ۲۰ ماه مه سال ۱۹۴۴ در سانکت مارین ایم مورزتال در
استیریا در اتریش متولد شد. اجداد او اهل کرواسی بودند. والدین دیتریچ هر
دو معلم مدرسه ابتدایی بودند و زمانی که دیتریچ هنوز خیلی جوان بود از هم
جدا شدند. دیتریچ ماتچیتز مدتی طولانی در دانشگاهی که امروزه با نام
دانشگاه مدیریت و اقتصاد وین شهرت دارد مشغول به تحصیل در رشته بازاریابی
بود. اولین شرکتی که ماتچیتز برای آن مشغول به کار شد شرکت مشهور یونیلیور
بود. ماتچیتز در این شرکت به عنوان بازاریاب مواد شوینده مشغول به کار شد.
وی سپس به شرکت بلنداکس، یک شرکت آلمانی محصولات آرایشی (که توسط شرکت PG
خریده شده)، پیوست و در حوزه بازاریابی خمیردندان های بلنداکس مشغول به کار
شد.
دیتریچ ماتچیتز در یکی از سفرهایش به تایلند که برای شرکت بلنداکس رفته بود
با یک نوشیدنی خاص به نام کراتینگ دائنگ که بعدها به ردبول تبدیل شد، آشنا
شد. وی به همراه شرکایش چالتو و چالرم یوودیدهیا (که در تایلند با آنها
آشنا شده بود) شرکتی را برای تولید این نوشیدنی تأسیس کرد. آنها توافق
کردند که ۴۹درصد سهام شرکت برای ماتچیتز، ۴۹ درصد دیگر سهام برای چالتو و
دو درصد دیگر آن جهت اطمینان برای چالرم، پسر چالتو یوویدهیا باشد. دیتریچ
ماتچیتز در سال ۱۹۸۷ این نوشیدنی را کربنه کرد و نام ردبول (به معنای گاو
نر قرمز) را برای آن انتخاب کرد. ایده نام و لگوی ردبول نیز از نام تایلندی
آن، کراتینگ دائنگ، الهام گرفته شده است.

دیمتیتری ماتچینز خط تولید ردبول را در اتریش راه اندازی کرد و به شکل
مهاجمانه بازاریابی برای این نوشیدنی انرژی زا را در اروپا شروع کرد.
ماتچیتز از روش های بازاریابی مختلف و گسترده ای چون تبلیغات در فرودگاه
ها، کنسرت ها، مسابقات کایاک در آب های خروشان و مسابقات موتورسیکلت،
مسابقات اسنوبرد، مسابقات موج سواری، مسابقات هنگ گلایدینگ و دیگر ورزش های
پرهیجان، استفاده می کرد. ماتچیتز نوشیدنی ردبول را به نوشیدنی انرژی زای
پیشتازی در جهان و در میان نوشیدنی های انرژی زای دیگر تبدیل کرد.

دیتریچ ماتچیتز همواره به عنوان یک متخصص بازاریابی شهرت داشته است.
شرکت او نیز به خاطر شیوه های تبلیغاتش و اینکه اسپانسر ورزش های مختلف
پرهیجان می شود، شهرت دارد. برای مثال، ماتچیتز در سال ۲۰۰۴ تیم فرمول یک
جگوار را از مالک قبلی آن، فورد، خرید و نام آن را به ردبول ریسینگ تغییر
داد. وی هم چنین در سال ۲۰۰۵ به همراه دوست صمیمی اش، گرهارد برگر که یک
راننده اسبق فرمول یک بود، تیم ایتالیایی میناردی را از مالک اتریشی آن، پل
استادارت، خرید. این تیم نیز به اسکودریا توو روسو (تورو روسو در زبان
ایتالیایی به معنای گاو نر قرمز است) تغییر نام پیدا کرد. ردبول در سال
۲۰۱۰ توانست توسط سباستین وتل جام قهرمانی راننده ها و جام قهرمانی
سازندگان را از آن خود کند. شرکت ردبول هم چنین تیمی در ناسکار با نام تیم
ردبول دارد که اتومبیل های آن تویوتا کمری هستند.
طبق مجله فوریس در سال ۲۰۰۴ بیش از ۹/۱ میلیارد مصرف کننده ردبول مصرف می
کردند که درآمدی دو میلیارد دلاری برای شرکت به ارمغان آورده بود. ردبول بر
حسب سهم بازار در حال حاضر مشهورترین نوشیدنی انرژی زا در جهان به شمار می
رود. شعار این شرکت همواره این بوده است: «ردبول به شما بال میده». فروش
شرکت ردبول در حال حاضر در حدود ۷/۴ میلیارد دلار در سال است. این شرکت در
حال گسترش دامنه فعالیت خود در هند، افریقا، روسیه و ژاپن بوده و در حال
حاضر نیز در فرانسه، دانمارک و نروژ محصولات خود را به فروش می رساند.
ماتچیتز دارای یک مجوز خلبانی است و دو هواپیمای فالکلن ۹۰۰ و پایپر سوپر
کاب نیز دارد. او هم چنین مالک مشهورترین مجله اجتماعی اتریش به نام
سیتنبلیک است. دیتریچ ماتچیتز هرگز ازدواج نکرده و در حال حاضر ساکن
سالزبورگ اتریش است. وی هم چنین مالک جزیره لائکالا در خارج فیجی است که به
گفته مجله فوربس آن را به قیمت ۷ میلیون پوند خریده است.

Red Bull
ردبول نوشابه انرژی زاییست که در تست کردن برای بار اول طعم خوبی نمیدهد.
بعضی های میگویند که خیلی شیرین است، بعضی های دیگر فقط سری تکان میدهند و
میگویند “نه“.

تمام اجزاء آن بر روی قوطی نقره ای رنگش حک شده است با این حال ردبول
دارای سهم بازار ۷۰ تا ۹۰ درصدی در بیش از ۱۰۰ کشور جهان است. در طول ۱۵
سال گذشته توسط بیش از ۱۰۰ برند کپی شده است اما این شرکت ها(مانند
کوکاکولا) نتوانسته اند سهم بازار را از ردبول بگیرند.

موسس ردبول، دیتریچ ماتچیتز(⁣Dietrich Mateschitz) میگوید: “اگر ما بازار را ایجاد نکرده بودیم، اصلاً وجود خارجی نداشت.”

بازاریابی ردبول بر اساس استراتژی مبتکرانه ای است که مصرف کنندگان را
برای رویدادهای ویژه و هیجان انگیزی که پوشش خبری زیادی دارند جمع میکند.
ردبول حدود ۵۰۰ قهرمان ورزش های هیجان انگیز در سطح جهانی را حمایت میکند
که غالباً در رویدادهای تماشایی و رکورد شکن در سطح جهان رقابت میکنند.
او میگوید: “ما محصول را برای مصرف کنندگان نمی آوریم، ما مصرف کنندگان را برای محصول می آوریم.”

امروز ردبول یک برند قدرتمند جهانی است و افراد کمی هستند که حتی بدانند این برند اتریشی است.

برندهای بزرگ در عرصه بازاریابی از چه الگوهایی پیروی می کنند؟ / بازاریابی به وسعت جهان

به لطف اینترنت و شبکه های اجتماعی دسترسی به مخاطب جهانی
دیگر نیازمند صرف هزینه های گزاف نیست. این امر به معنای خروج انحصاری
مخاطبان جهانی از دست برندهای بزرگ و اولویت برنامه هدفمند است. در واقع
امروزه عرصه بازاریابی روی تمامی برندها با ایده های خلاقانه باز است.
اکنون آنچه تفاوت ها را رقم خواهد زد، ایده برتر است. در ادامه به بررسی
سازوکار بازاریابی برخی برندهای معتبر خواهیم پرداخت.

آشنایی با نحوه بازاریابی جهانی نیازمند کسب آگاهی در زمینه
های مختلف است. در این مقاله قصد داریم به بررسی عملکرد بعضی از برندهایی
که مفهوم بازاریابی جهانی را به خوبی درک و پیاده سازی کرده اند، بپردازیم.
به این ترتیب تا حد زیادی نسبت به آنچه در بازاریابی مدرن ارزش آفرین است،
اطلاع کسب کرده و در مرحله عمل هوشمندانه تر اقدام خواهیم کرد.

ردبول، ماجراجویی اتریشی

برند اتریشی ردبول در زمینه بازاریابی جهانی چنان حرفه ای عمل
کرده که بسیاری از آمریکایی ها این شرکت را برند ملی کشورشان می دانند.
سوال اینجاست که ردبول چگونه این کار را انجام داده است؟

یکی از راهکارهای این تولید کننده نوشابه های انرژی زا پوشش و
میزبانی رخدادهای مهم ورزشی است. از مسابقات جایزه بزرگ ایندیاناپولیس
گرفته تا رقابت هواپیماها در انگلستان و مسابقات ماشین های دست ساز اردن،
ردبول در همه رخدادهای ورزشی مهم حاضر است. همچنین بسیاری از مسابقات مهم
نیز به ابتکار این برند برگزار شده اند.

نانسی کوئن، استاد بازاریابی دانشگاه هاروارد، اظهانظر جالبی
در مورد این برند دارد: «ردبول مانند هیچ برند آمریکایی نیست. آنچه در ازای
مبلغ ناچیزی دریافت می کنیم، یک قوطی حاوی نوشیدنی انرژی زا نیست، بلکه
خلاقیت است که به رگ های ما تزریق می شود. این برند با اقتصاد جهانی گره
خورده و اهدافش را در سراسر دنیا جست وجو می کند. اگر با دقت به برنامه های
این شرکت نگاه کنید، تفاوت آن با پپسی و کوکاکولا را حس خواهیم کرد. چنین
تفاوتی در آمارها نیز به وضوح مشاهده می شود.» اگرچه این سخنان را کوئن در
سال ۲۰۰۱ بر زبان آورده، با این حال همچنان سیاست های بازاریابی ردبول خاص
باقی مانده است.

لگو و راه اندازی شبکه مجازی کودکان

خاطرات کودکی اغلب افراد با محصولات شرکت لگو پیوندی ناگسستنی
دارد. این برند دانمارکی در تازه ترین نوآوری خود از یک شبکه اجتماعی
مخصوص کودکان رونمایی کرده است. از آنجا که در اغلب شبکه های اجتماعی افراد
زیر ۱۳ سال حق عضویت ندارند، لگو به منظور پیشبرد طرح های بازاریابی خود
این بار مستقیم به سراغ کودکان خواهد رفت.

این شبکه  مجازی تفاوت چندانی با نمونه های مشهور مانند
توییتر، فیس بوک و اینستاگرام ندارد. کودکان قادر به برقراری ارتباط با
سایر طرفداران لگو و ارسال پست هستند. با این حال نکته متمایز کننده این
شبکه جدید قابلیت های تفریحی متنوع برای کودکان است. چالش های ساختمان
سازی، طراحی مجسمه و شبیه سازی وقایع مهم از جمله امکاناتی است که در دسترس
کودکان است.

نکته جالب در این میان صفحه کلید مخصوص لگو برای کودکان است.
در واقع از آنجا که طیف وسیعی از مخاطبان این شرکت هنوز با زبان روزمره
آشنایی ندارند، استفاده از استیکرهای مختلف جایگزین نیاز آنها خواهد بود.

راه اندازی یک شبکه مجازی افراد بسیاری را از نقاط مختلف جهان
دور هم جمع خواهد کرد. چنین موقعیتی به لگو فرصت می دهد تا در عین کاهش
هزینه های تبلیغاتی اش به طور مستقیم با کودکان در ارتباط باشد.

نایک، شخصی سازی وسایل ورزشی

برند نایک را همه ما با محصولات ورزشی باکیفیت و خدمات پس از
فروش مناسب می شناسیم. با این حال در زمینه بازاریابی این شرکت حرف های
دیگری نیز برای گفتن دارد. عمده ترین فعالیت بازاریابی نایک در حمایت از
تیم های باشگاهی و بازیکنان مطرح نهفته است. برای نمونه می توان به همکاری
طولانی این برند با باشگاه منچستر یونایتد و همین طور لبران جیمز اشاره
کرد.

اگرچه حمایت مالی در اغلب موارد فعالیتی پرخطر عنوان شده، با
این حال نایک با انتخاب رخدادهایی از قبیل لیگ قهرمانان اروپا در زمینه
فوتبال و باشگاه های NBA سرمایه گذاری مطمئنی را انجام داده است.

همچنین قابلیت NikeID، طراحی آنلاین کفش نیز تحول قابل توجهی
را در کسب وکار پوشاک ورزشی ایجاد کرده است. این استراتژی شرکت به کاربران
امکان شخصی سازی کفش ها را داده و به این طریق شاهد مدل های سفارشی متعددی
در سراسر دنیا خواهیم بود. استفاده این شرکت از فضای مجازی نیز قابل توجه
است. در واقع صفحات مجازی این شرکت و هشتگ ها محل نمایش خلاقیت خریداران
نایک است.

مک دونالد و بازاریابی فرهنگی

همه ما هنگام شنیدن نام مک دونالد به غذاهای لذیذ فکر می
کنیم. بدون شک این برند صنعت غذای جهان را در اختیار خود گرفته است. با این
حال آنچه به هنگام صحبت در مورد مک دونالد کمتر به آن توجه می شود،
بازاریابی ویژه این شرکت تحت عنوان Glocal است.

Glocal  شیوه بازاریابی ترکیبی این برند است که براساس آن
بازاریابی محلی و جهانی با هم ترکیب شده اند. به منظور فهم بهتر این شیوه
ابتدا باید به اهمیت تلاش برای خلق بازارهای جدید توجه کنیم. آنچه تغییر
سبک زندگی و سلیقه مردم نامیده می شود، در سیاست بازاریابی مک دونالد
کاربرد ویژه ای دارد.

براساس این استراتژی مک دونالد غذاهای بومی مناطق مختلف را به
صورت تصادفی به یک کشور یا منطقه فرهنگی دیگر منتقل می کند. به عنوان مثال
افزودن اسپاگتی به منوی فیلیپین، ساندویچ های فرانسوی به منوی مک عربیا و
همچنین خوراک چینی به فهرست غذایی هلند تجربیات موفقی هستند که این غول
دنیای خوراکی به مرحله اجرا درآورده است.

چنین شیوه ای به مک دونالد کمک کرد تا در آمارهای سال ۲۰۱۴ به
عنوان نهمین برند بزرگ جهان شناخته شود؛رتبه ای که در تاریخ فعالیت این
مجموعه بی سابقه است.

کوکاکولا، ترویج شادی به سبک کلاسیک

کوکاکولا یکی از بهترین نمونه های کسب موفقیت از طریق
بازاریابی متمرکز بر خرده بازارهاست. در واقع این تولیدکننده نوشیدنی تمرکز
خود را روی حضور در مراسم و رخدادهای مهم محلی قرار داده است. برای مثال
کوکاکولا در مصر ۶۵۰ مرکز تصفیه آب برای روستاهای محروم این کشور را تهیه
کرده و در عین حال در ماه رمضان نیز برای کودکان خاورمیانه وعده غذایی
مخصوص ارسال می کند. در هند آنچه حمایت مالی از طرح توسعه مدارس در مناطق
محروم نام دارد توسط این برند حمایت مالی شده است.

آنچه در طرح های بازاریابی کوکاکولا واضح است، تلاش برای جلب
عواطف و احساسات افراد به صورت واقعی است. به عبارت بهتر، پیامی که
استراتژی این برند به مخاطب منتقل می کند در یک کلمه خلاصه می شود؛ شادی.
این کلمه هیچ نیازی به ترجمه ندارد، همه آن را حس خواهند کرد.

رزدی: اینجا خانه شماست

رزدی یک سیستم آنلاین رزرو اتاق برای تورهای مسافرتی است. این
سیستم اگرچه در سال ۲۰۱۱ راه اندازی شده، با این حال به سرعت مشتریان خود
را در سراسر دنیا پیدا کرده و اکنون یکی از محبوب ترین شبکه های رزرو هتل
است. شاید این شرکت در زمینه بازاریابی فعالیت چندانی نداشته باشد، با این
حال مشتریان رزدی عامل اصلی توسعه این استارتاپ هستند. این به معنای تاکید
روی شیوه سنتی «محصول خوب، مشتری بیشتر» است.

همچنین توجه به نحوه طراحی سایت و اپلیکیشن این برند نیز گوشه
های دیگری از ظرافت عملکرد رزدی را نمایان خواهد ساخت. از آنجا که این
برند در اتریش تاسیس شده است، بازار هدفش تورهای اتریشی هستند. با این حال
رزدی نسبت به سایر کشورها نیز بی توجه نبوده و آنها را نیز در برنامه خود
جای داده است. طرح پشتیبانی از اغلب زبان های زنده دنیا پیام جالبی را به
مخاطب القا خواهد کرد: «اینجا خانه شماست.»

چند برنامه و سایت را سراغ دارید که در تلاش برای پشتیبانی از
اغلب زبان ها باشد؟ رزدی این فعالیت را در راستای طرح جهانی سازی برندش و
با تاکید روی همذات پنداری با مشتریان انجام داده است. اجرای چنین طرحی در
کسب وکارهای آنلاین ایده مناسبی به نظر می رسد.

صندوق جهانی طبیعت و هنر زندگی

صندوق جهانی طبیعت یا بنیاد جهانی طبیعت، فرقی ندارد به کدام
نام این موسسه را می شناسید، بازاریابی این انجمن براساس تبدیل زندگی در
جهان به یک هنر است. این هنر تکه گم شده زندگی مدرن است. طرح هایی از قبیل
خاموشی داوطلبانه چراغ ها برای یک ساعت در شبانه روز در راستای تاکید بر
تاثیر حیرت انگیز این امر بر گرمایش جهانی، ایده «یک روز بدون موبایل برای
زندگی سالم تر» در نروژ در راستای بیان خطرات استفاده بیش از حد تلفن های
همراه و همچنین کمپین «محیط زیست سالم، احترام متقابل به طبیعت» از جمله
فعالیت هایی است که این سازمان را از موسسه های مشابه متمایز ساخته است.

مانند کوکاکولا، صندوق جهانی طبیعت نیز تلاش عمده ای در
راستای تاثیرگذاری روی احساسات افراد کرده است. ایده راه اندازی ایستگاه
صفحات خورشیدی در کشورهایی مانند نروژ و کانادا که در برخی فواصل معین
روزهای طولانی را تجربه می کنند، یکی از طرح های جاه طلبانه این صندوق
محسوب می شود.

این فعالیت به منظور انتقال برق تولیده شده در قالب مخزن های
قابل حمل به مناطق محروم دنیاست. استقبال بی نظیری که از این کمپین به عمل
آمده به خوبی نشان  دهنده موفقیت بنیاد جهانی طبیعت در هدف گیری احساسات و
عواطف مخاطبان است. بدون شک تقلید از عملکرد این بنیاد و برند کوکاکولا می
تواند تاثیر خارق العاده ای روی فروش و ارتباط شما با مشتریان تان داشته
باشد.

فهرست

روش خلاقانه بازاریابی در رد بول

استراتژی بازاریابی ویدئویی برند ردبول

ردبول : قهرمان بازاریابی ویدئویی جهان

نرخ بازدید محتواهای ویدئویی

تنظیم استراتژی مناسب برای بازاریابی ویدئویی

رمز موفقیت استراتژی بازاریابی ویدئویی برند ردبول

رد بول محصولی که با بازار سازی صحیح به پرواز درآمد

داستان برند

تسلط ویژه بر بازارهای نوشیدنی انرژی زا

گام‌های موفقیت رد بول ۱ محتوا سازی موفق

کمپانی رسانه ای ردپول

اسپانسرینگ

انتخاب شعار مناسب

انتخاب درست جامعه هدف و گسترش آن

پی‌بردن به اهمیت بازارسازی برای محصول

استراتژی مناسب و جایگاه‌سازی صحیح محصول

عقیده به متفاوت بودن رد بول

چالش‌ها و مقاومت‌هایی که رد بول از سر گذراند

استراتژی‌های مناسب در شبکه‌های اجتماعی

فیسبوک

توییتر

اینستاگرام

یوتیوب

ویدئو تبلیغاتی جالب از برند ردبول

برند ردبول به روش خود بازاریابی کرد و محصولات خود را به مخاطبین خود شناساند

سه تاکتیک ردبول برای جذب مخاطب هدف

روش دنبال کردن استرتژی بازاریابی محتوا به کمک برند ردبول

رد بول در بعضی از کشور های جهان ممنوع می باشد

پرواز ردبول با بازاریابی چریکی

ایجاد آگاهی برند با شعار منحصربه‌فرد

استراتژی‌های بازاریابی و پخش محتوای دیجیتال

آشنایی با دو نمونه موفق بازاریابی محتوا در صنعت نوشیدنی

ردبول

ردبول : قهرمان بازاریابی ویدئویی جهان

بازخوردمحتوایی ردبول

رمز موفقیت استراتژی بازاریابی ویدئویی برند ردبول

شرکت فعال درزمینه تولید رسانه های قوی

تغییر در استراتژی بازاریابی ویدیویی Red Bul

پروژه ویدیو مارکتینگ سقوط فضایی ردبول

تغییرچشمگیردررد بول

بازاریابی ویدیویی موثر و صعود به سمت بی نهایت

نتیجه‌گیری ویدیو مارکتینگ Red Bull

استفاده گسترده از ویدیو مارکتینگ تعاملی در عرضه محصولات

بازاریابی محتوایی : یک شرکت رسانه ای جدید؛ ردبول Red Bull.

ابتکارات ردبول

رد بول و سهم ۴۳درصدی بازار رقابتی نوشیدنی های انرژی زا

برندهای بزرگ در عرصه بازاریابی از چه الگوهایی پیروی می کنند؟

ردبول، ماجراجویی اتریشی

استراتژی برندهای معتبر در بازاریابی محتوایی

کمپین بازاریابی دیجیتال

نمونه های کمپین بازاریابی دیجیتال

بازاریابی و فروش موفق برندهای معروف جهان

کمپین های تبلیغاتی نوآورانه و تجربه متفاوت مشتریان