فایل جدید تحقیق مديريت استراتژيك

فایل جدید تحقیق مديريت استراتژيك با مشخصات تعريف مديريت استراتژيك,مراحل مديريت استراتژيك,مزاياي مديريت استراتژيك,نهادينه كردن استراتژي,ماهيت ارزيابي استراتژي,تحقیق مديريت استراتژيك,مقاله مديريت استراتژيك,دانلود تحقیق مديريت استراتژيك,تحقیق مدیریت

توضیحات:

تحقیق مديريت استراتژيك

تحقیق-مديريت-استراتژيك

قسمتی از متن:
فرايند مديريت استراتژيك دربرگيرنده سه مرحله مي شود : تدوين استراتژي ها ، اجراي استراتژي ها و ارزيابي استراتژي ها . مقصود از تدوين استراتژي اين است كه مأموريت شركت تعيين مي شود ، شناسايي عواملي كه در محيط خارجي ، سازمان را تهديد مي كنند يا فرصت هايي را به وجود مي آورند ، شناسايي نقاط قوت و ضعف داخلي سازمان ، تعيين هدف هاي بلند مدت ، در نظر گرفتن استراتژي هاي گوناگون و انتخاب استراتژي هاي خاص جهت ادامه فعاليت . مسأله هايي كه در زمينه تدوين استراتژي ها مطرح مي شوند، عبارت اند از : تعيين نوع فعاليتي كه شركت مي خواهد به آن بپردازد ، فعاليت هايي را كه مي خواهد از آنها خارج شود ، شيوه تخصص منابع ، تصميم گيري درباره گسترش دادن يا متنوع ساختن فعاليت ها ،تصميم گيري در مورد ورود به بازارهاي بين الملل ، تعيين اين كه آيا شركت بر آن است كه در شركت ها ي ديگر ادغام شود يا يك مشاركت تشكيل دهد و شيوه مصون ماندن از حركات تند شركت هاي رقيب كه درصدد بلعيدن آن بر مي آيند .
اجراي استراتژي ها ايجاب مي كند كه سازمان هدف هاي سالانه در نظر بگيرد ، سياستها را تعيين كند ، در كاركنان انگيزه ايجاد نمايد و منابع را به گونه اي تخصص دهد كه استراتژي ها تدوين شده به اجرا در آيد . اجراي استراتژي ها مستلزم توسعه فرهنگي است كه استراتژي ها را تقويت نمايد .اغلب ، اجراي استراتژي ها را مرحله عملي مديريت استراتژيك مي نامند . مقصود از اجراي استراتژي ها اين است كه كاركنان و مديران بسيج شوند و استراتژي هاي تدوين شده را به مرحله عمل درآروند . اغلب ، چنين تصور مي شود كه در مديريت استراتژيك محله اجرايي مشكل ترين مرحله مي باشد و ايجاب مي كند كه افراد خود را متعهد به سازمان نمايند ، از خودگذشتگي كنند و نوعي خود كنترلي اعمال نمايند . موفقيت مرحله اجرايي استراتژي ها بدين امر بستگي دارد كه مديران بتوانند در كاركنان ايجاد انگيزه نمايند ، و اين نوعي هنر (و نه يك علم ) است . اگر استراتژي ها يي تودين شوند ولي هيچ گاه به اجرا در نيايند ، نوع اقدام چيزي جز عملي بيهوده نخواهد بود .در مديرت استراتژيك ارزيابي استراتژي ها آخرين مرحله به حساب مي آيد . مديران نياز شديد دارند كه بدانند استراتژي هاي خاص و مورد نظر آنان در چه زماني كارساز واقع نمي شود ، اصولاً ارزيابي استراتژي ها بدني معني است كه بايد در اين مورد اطلاعاتي را گرد آوري كرد . همه استراتژي ها دستخوش تغييرات آينده قرار مي گيرند ، زيرا عوامل داخلي و خارجي به صورت دائم در حال تغيير هستند

فهرست مطالب:
تعريف مديريت استراتژيك :
مراحل مديريت استراتژيك :
مزاياي مديريت استراتژيك
مؤسسات  آموزشي :
ماهيت بررسي و انتخاب استراتژي :
فرايند ارائه و انتخاب استراتژي ها :
چارچوبي جامع براي تدوين استراتژي :
جنبه هاي فرهنگي به هنگام انتخاب استراتژي :
توجه به توليد / عمليات به هنگام اجراي استراتژي :
نهادينه كردن استراتژي :
ماهيت ارزيابي استراتژي :
رهنمودهايي براي موفقيت در صحنه رقابت جهاني :
نتيجه :

دانلود فایل