فایل جدید تحقیق مديريت استراتژيك با مشخصات تعريف مديريت استراتژيك,مراحل مديريت استراتژيك,مزاياي مديريت استراتژيك,نهادينه كردن استراتژي,ماهيت ارزيابي استراتژي,تحقیق مديريت استراتژيك,مقاله مديريت استراتژيك,دانلود تحقیق مديريت استراتژيك,تحقیق مدیریت
توضیحات:
تحقیق مديريت استراتژيك
قسمتی از متن:
فرايند مديريت استراتژيك دربرگيرنده سه مرحله مي شود : تدوين استراتژي ها ، اجراي استراتژي ها و ارزيابي استراتژي ها . مقصود از تدوين استراتژي اين است كه مأموريت شركت تعيين مي شود ، شناسايي عواملي كه در محيط خارجي ، سازمان را تهديد مي كنند يا فرصت هايي را به وجود مي آورند ، شناسايي نقاط قوت و ضعف داخلي سازمان ، تعيين هدف هاي بلند مدت ، در نظر گرفتن استراتژي هاي گوناگون و انتخاب استراتژي هاي خاص جهت ادامه فعاليت . مسأله هايي كه در زمينه تدوين استراتژي ها مطرح مي شوند، عبارت اند از : تعيين نوع فعاليتي كه شركت مي خواهد به آن بپردازد ، فعاليت هايي را كه مي خواهد از آنها خارج شود ، شيوه تخصص منابع ، تصميم گيري درباره گسترش دادن يا متنوع ساختن فعاليت ها ،تصميم گيري در مورد ورود به بازارهاي بين الملل ، تعيين اين كه آيا شركت بر آن است كه در شركت ها ي ديگر ادغام شود يا يك مشاركت تشكيل دهد و شيوه مصون ماندن از حركات تند شركت هاي رقيب كه درصدد بلعيدن آن بر مي آيند .
اجراي استراتژي ها ايجاب مي كند كه سازمان هدف هاي سالانه در نظر بگيرد ، سياستها را تعيين كند ، در كاركنان انگيزه ايجاد نمايد و منابع را به گونه اي تخصص دهد كه استراتژي ها تدوين شده به اجرا در آيد . اجراي استراتژي ها مستلزم توسعه فرهنگي است كه استراتژي ها را تقويت نمايد .اغلب ، اجراي استراتژي ها را مرحله عملي مديريت استراتژيك مي نامند . مقصود از اجراي استراتژي ها اين است كه كاركنان و مديران بسيج شوند و استراتژي هاي تدوين شده را به مرحله عمل درآروند . اغلب ، چنين تصور مي شود كه در مديريت استراتژيك محله اجرايي مشكل ترين مرحله مي باشد و ايجاب مي كند كه افراد خود را متعهد به سازمان نمايند ، از خودگذشتگي كنند و نوعي خود كنترلي اعمال نمايند . موفقيت مرحله اجرايي استراتژي ها بدين امر بستگي دارد كه مديران بتوانند در كاركنان ايجاد انگيزه نمايند ، و اين نوعي هنر (و نه يك علم ) است . اگر استراتژي ها يي تودين شوند ولي هيچ گاه به اجرا در نيايند ، نوع اقدام چيزي جز عملي بيهوده نخواهد بود .در مديرت استراتژيك ارزيابي استراتژي ها آخرين مرحله به حساب مي آيد . مديران نياز شديد دارند كه بدانند استراتژي هاي خاص و مورد نظر آنان در چه زماني كارساز واقع نمي شود ، اصولاً ارزيابي استراتژي ها بدني معني است كه بايد در اين مورد اطلاعاتي را گرد آوري كرد . همه استراتژي ها دستخوش تغييرات آينده قرار مي گيرند ، زيرا عوامل داخلي و خارجي به صورت دائم در حال تغيير هستند
اجراي استراتژي ها ايجاب مي كند كه سازمان هدف هاي سالانه در نظر بگيرد ، سياستها را تعيين كند ، در كاركنان انگيزه ايجاد نمايد و منابع را به گونه اي تخصص دهد كه استراتژي ها تدوين شده به اجرا در آيد . اجراي استراتژي ها مستلزم توسعه فرهنگي است كه استراتژي ها را تقويت نمايد .اغلب ، اجراي استراتژي ها را مرحله عملي مديريت استراتژيك مي نامند . مقصود از اجراي استراتژي ها اين است كه كاركنان و مديران بسيج شوند و استراتژي هاي تدوين شده را به مرحله عمل درآروند . اغلب ، چنين تصور مي شود كه در مديريت استراتژيك محله اجرايي مشكل ترين مرحله مي باشد و ايجاب مي كند كه افراد خود را متعهد به سازمان نمايند ، از خودگذشتگي كنند و نوعي خود كنترلي اعمال نمايند . موفقيت مرحله اجرايي استراتژي ها بدين امر بستگي دارد كه مديران بتوانند در كاركنان ايجاد انگيزه نمايند ، و اين نوعي هنر (و نه يك علم ) است . اگر استراتژي ها يي تودين شوند ولي هيچ گاه به اجرا در نيايند ، نوع اقدام چيزي جز عملي بيهوده نخواهد بود .در مديرت استراتژيك ارزيابي استراتژي ها آخرين مرحله به حساب مي آيد . مديران نياز شديد دارند كه بدانند استراتژي هاي خاص و مورد نظر آنان در چه زماني كارساز واقع نمي شود ، اصولاً ارزيابي استراتژي ها بدني معني است كه بايد در اين مورد اطلاعاتي را گرد آوري كرد . همه استراتژي ها دستخوش تغييرات آينده قرار مي گيرند ، زيرا عوامل داخلي و خارجي به صورت دائم در حال تغيير هستند
فهرست مطالب:
تعريف مديريت استراتژيك :
مراحل مديريت استراتژيك :
مزاياي مديريت استراتژيك
مؤسسات آموزشي :
ماهيت بررسي و انتخاب استراتژي :
فرايند ارائه و انتخاب استراتژي ها :
چارچوبي جامع براي تدوين استراتژي :
جنبه هاي فرهنگي به هنگام انتخاب استراتژي :
توجه به توليد / عمليات به هنگام اجراي استراتژي :
نهادينه كردن استراتژي :
ماهيت ارزيابي استراتژي :
رهنمودهايي براي موفقيت در صحنه رقابت جهاني :
نتيجه :
مراحل مديريت استراتژيك :
مزاياي مديريت استراتژيك
مؤسسات آموزشي :
ماهيت بررسي و انتخاب استراتژي :
فرايند ارائه و انتخاب استراتژي ها :
چارچوبي جامع براي تدوين استراتژي :
جنبه هاي فرهنگي به هنگام انتخاب استراتژي :
توجه به توليد / عمليات به هنگام اجراي استراتژي :
نهادينه كردن استراتژي :
ماهيت ارزيابي استراتژي :
رهنمودهايي براي موفقيت در صحنه رقابت جهاني :
نتيجه :