فایل جدید تحقیق تأثیر نحوه ی مدیریت بر رضایت شغلی کارکنان

فایل جدید تحقیق تأثیر نحوه ی مدیریت بر رضایت شغلی کارکنان با مشخصات تحقیق تأثیر نحوه ی مدیریت بر رضایت شغلی کارکنان,مدیریت و رضایت کارکنان,تحقیق رضایت شغلی,عوامل موثر بر رضایت شغلی

توضیحات:

تحقیق تأثیر نحوه ی مدیریت بر رضایت شغلی کارکنان

تحقیق-تأثیر-نحوه-ی-مدیریت-بر-رضایت-شغلی-کارکنان

چكيدة تحقيق:
نقش مديريت با توجه به اختيارات رهبري كه دارد ديزل حركت و پويائي سازمان ها به سوي اهداف تعبير شده است. در ادارة امور سازمانها تأثيرگذاري مدير را نمي توان كنار زد. مدير وظيفة الگودهي، نقش سازي و راهبري احساسي ، عاطفي، فرهنگي، اقتصادي، سياسي، فني زيردستان خودش را بر عهده دارد. او مسئول شرايط حاكم بر سازمان است. شرايطي كه اگر سنجيده و آگاهانه نباشند رضايت و مسالمت جاي خود را به درگيري، تشويش، غيبت، اعتراض و مخالفت مي دهد. سازگاري كاركنان با يكديگر سازگاري كاركنان با سرپرست ها، انگيزة كاري كاركنان، تأمين نيازهاي كاركنان، رضايت شغلي كاركنان همگام پيشرفت فني تكنولوژيكي بايستي مورد توجه قرار گيرد. رضايت شغلي فراتر از كوشش براي كار بيشتر با سلامتي كاركنان مرتبط است. فعاليت هاي شغلي در محيط هائي با جوّ رُعب و وحشت به سلامتي به شخصيت، انگيزه و روان افراد آسيب هاي جدي وارد مي كند. براي سلامتي و انگيزة كاركنان بايستي موجبات رضايت آنان را تا آنجا كه ممكن است، فراهم آورد. تحقيق حاضر توصيه مي نمايد كه مديران سبك مديريتي رابطه مداري را پيش بگيرند و از برخورد سرد، مقررّاتي، كنترل شديد كه موجب آزردگي افراد مي شود، خودداري نمايند. به آنها اعتماد كنند و اجازه بدهند در امور نظر داشته خلاقيت نشان بدهند و زمينة مشاركت هرچه بيشتر آنان را فراهم آورند. در تحقيق فرهنگ سازماني نيز از جمله موضوعات تأثيرگذار به شمار آمده است. افراد رفتار مديران در زمينه هاي فرهنگي خارج از سازمان را انگيزة مثبت قوي خود شمرده اند و خودشان را مالكان مفتخر فرهنگي- سياسي سازمان ناميده اند، امر رضايت از شغل براي كاركنان اگرچه معناي رضايت از ترفيع، حقوق، سرپرست، همكاران، شرايط كار دارد ولي شخصيت اراده و فطرات ارزش جو و فرهنگي شان را از ياد نبرده كاركنان از رفتار رابطه مدار مديريت استقبال كرده و آن طور كه تحقيق و آزمون ها نشان دادند آنها را راضي كردند تا در كارهاي سازمان مشاركت داشته باشند. وظايف شان به نحو احسن انجام شود و سازمان به سوي اهداف تعيين شده قدم بردارد.

فهرست مطالب:
چكيدة
فصل اول: كليات
سيستم هاي اصلي و فرعي:
سيستم هاي طبيعي و مصنوعي:
سيستم هاي قطعي و احتمالي:
سيستم هاي باز و بسته:
شكل گيري سازمان:
فصل دوم ادبيات تحقيق:
رهيافت هاي سنتي:
ديدگاه اقتضائي:
رفتار رهبران:
مطالعات اوهايو
ابتكار ساختار:
ملاحظه گري:
مطالعات ميشيگان
مفهوم انگيزش:
نظريه سلسله مراتب نيازها:
تئوري انگيزش بهداشت
تئوري انتظار
رضايت شغلي
فلامن و آرنولد:
نظريه هاي رضايت شغلي
نظريه بروفي
نظريه نيازها
نظريه انتظار
شغلي وي از شغلش بسيار مؤثر است.
نظريه نقش
نظريه كورمن
نظريه يارسون:
لذت- صميميت
نظريه پورتر و لاولر:
نظريه ديويس و نيواستروم:
نظريه انگيزشي بهداشتي هرزبرگ:
نقش مديريت در رضايت شغلي كاركنان
فرهنگ سازماني: (الناس علي دين ملوكهم)
اهميت و اهداف رضايت شغلي
فرضيه هاي تحقيق
فرضيه اصلي
فرضيه هاي فرعي
روش تحقيق:
متغيرهاي تحقيق
متغير وابسته
متغير مستقل:
روش اجراي تحقيق
جامعة تحقيق
نمونه و روش نمونه گيري
ابزار اندازه گيري و نحوه اجراي آن
نحوه تدوين پرسشنامه
دامنة تحقيق
محدوديت تحقيق:
مباني پژوهش
روش تحقيق
علت استفاده از روش همبستگي
نحوه استخراج و تجزيه و تحليل آماري
آمار توصيفي
آمار استنباطي
روش سريع محاسبه ضريب همبستگي:
فرمول آزمون t:
يافته هاي تحقيق:
فرضيه اصلي
آزمون فرضيه الف:
فرض صفر
فرض خلاف
آزمون فرضيه
فرض صفر
فرض خلاف
فرضيه دوم
فرض صفر:
فرض خلاف
فرضيه سوم
تجزيه و تحليل يافته هاي تحقيق:
راهكارها و پيشنهادات تحقيق
منابع و مآخذ
ضمائم

دانلود فایل