فایل جدید تحقیق طرح ریزی توزیع نیازمندیها

فایل جدید تحقیق طرح ریزی توزیع نیازمندیها با مشخصات مدیریت نیازها,محاسبات DRP,پایه و مبنای DRP,خصوصیات و ویژگیهای بنیادین DRP,DRP,مدیریت تقاضا,تحقیق مدیریت,مقاله مدیریت,تکنیکهای مرتبط با DRP

توضیحات:

تحقیق طرح ریزی توزیع نیازمندیها

تحقیق-طرح-ریزی-توزیع-نیازمندیها

قسمتی از متن:
طرح ریزی توزیع نیازمندیها ((DRP اولین بار بعنوان یک روش فنی برای طرح ریزی عملیاتهای توزیع و پخش شرکتهای تولیدی ارائه و مورد توجه قرار گرفت. بعنوان یک نتیجه تجربی که توسط این روش در شرکتهای تولیدی بدست آمد DRP می توانست برای اکثر انواع و نمونه های عملیاتی توزیعی و پخش و فرآیند های مرتبط بکار گرفته شود. DRP امکان هماهنگ کردن سیاستهای کاری سازمانها و شرکتهای چند گانه را فراهم کرد، حتی در مواردی که عملیاتهای تولیدی و توزیع در سازمانها و شرکتهای مختلف و متفاوت یا توسط ساختارهای مشارکتی (بصورت اشتراکی) انجام می شوند. ایده و طرح DRP فعال کننده و محرک زنجیر(supply-chain) است که در آن مسأله اصلی برقراری توازن و تعادل دارائی و هزینه های اجرای عملیات در حالی است که بتوان سرویس دهی مطلوب در سطح کل جهان را به مشتری ارائه داد. DRP کارایی و قابلیت اصلی برای چنین اقداماتی نظیر سرویس دهی به مشتری، مدیریت فهرست کالا و دارائی ، خرید ، سودمندی و تأثیرگذاری تولیدی و حداکثر میزان سود را بهبود می بخشد.DRP از تکنیکهای طرح ریزی مرحله ای زمانی که بسیار شبیه MRP هستند و در فرآیند ساخت و تولید بکار می رود، استفاده می کند. با استفاده از تکنیک طرح ریزی مرحله ای زمانی در هر دو مرحله توزیع و ساخت و تولید بسیاری از مشکلات تجارت و داد و ستد که ناشی از تولید و توزیع هستند به طرز چشمگیری کاهش می یابند. فلسفه و اصول مدیریتی DRP در رابطه با مدیریت توزیع همانند توزیع و گسترش زنجیر- موجودی (supply-chain)  در رابطه با تولید است، حتی وقتی که شرکتهای مستقل دراین فرآیند شرکت داشته باشند. DRP امکان مشارکت بین رقبای تجاری تولید کننده و توزیعی را فراهم و انگیزه ها برای فعالیت بصورت یک واحد یکپارچه را در آنجا ایجاد می کند. بصورت قراردادی و متداول آنها سازمانها و شرکتهای مستقل و جدایی بودند. این تفکیک و جدایی سبب بروز پیچیدگی و ناکارآمدی و ضررهای مالی ناشی از فرآنندهای مختلف و سیستم های گوناگونی و حتی اهداف پیچیده و تصمیماتی دشوار از نظر اجرایی شود.
فهرست مطالب:
ایده اساسی و پایه ای DRP
طرح ریزی مرحله ای زمانی
هدف اولیه از بکارگیری DRP :
ارتباط طرح ریزی توزیع
نگاهی شفاف و دقیق بر توزیع
نمایش و توضیح منطق DRP :
ساختار شبکه توزیع
محاسبات DRP:
مراکز توزیع منطقه ای :
تقاضای مربوط به مراکز توزیع منطقه ای
نقش طراح
نقش تغییرات طراح :
گزارشات و نتایج مورد انتظار
نقش کنونی طراحان DRP:
متغیرهای طرح ریزی :
پایه و مبنای DRP :
خصوصیات و ویژگیهای بنیادین DRP :
نیاز به فهرستهای کالا و موجودی دقیق و صحیح :
تقاضای مستقل از توزیع :
توزیع طرح ریزی مرحله ای زمانی
تکنیکهای مرتبط با DRP :
مدیریت تقاضا و پیشرفت و تکامل پیش بینی ها :
پیشرفت و تکمیل توانمندی ها و قابلیت ها
نمایش بکارگیری و اجرای پیش بینی :
انتخاب تاریخچه و سابقه تقاضا
توانمندی دنبال کردن SKU های انفرادی :
طرح ریزی ذخیزه
PARETO در DRP :
بکارگیری اقدامات تجاری ویژه
یکپارچه کردن DRP با دیگر طرح ریزی ها :
طرح ریزی عملیاتها و فروشها
زمانبندی و برنامه ریزی تولیدی اصلی  (MPS):
لیستهای PICK:
نتایج و جمع بندی های DRPII :
برنامه ریزی و زمانبندی نقل و انتقالات :
بکارگیری DRP در DRPII :
طرح ریزی بارگیری وسیله حمل و نقل :
طرح ریزی نیازمندیهای منابع نقل و انتقال :
نیازمندیهای منابع و امکانات کارگری (بخش) توزیع :

دانلود فایل