فایل جدید تحقیق رشد و تکامل انسان

فایل جدید تحقیق رشد و تکامل انسان با مشخصات رشد انسان,مقاله رشد انسان,تکامل انسان,رشد ذهني,رشد عاطفي,روشهاي پرورش خلاقيت,خلاقیت

توضیحات:

تحقیق رشد و تکامل انسان

تحقیق-رشد-و-تکامل-انسان

مقدمه:
مقاله اي كه هم اكنون در مقابل شماست مجموعه بحث هايي در رابطه ي روانشناسي كودكان 1 الي 4 يا 5 سال مي باشد. در رابطه با ضرورت اين بحث ها بايد گفت چون كودك جوانان آينده مي باشند و در فردا تمام كارهاي كشورمان به دوش آن هاست، پس بايد كودك با تربيتي كامل و انساني متين وارد جامعه گردد تا بتواند بدون سرخوردگي و اختلالات روحي درماني به جامعه خدمت كند و پيشرفت و ترقي روز افزوني براي جامعه به ارمغان آورد. اين تحقيق گردآوري شده از چنين كتاب مي باشد كه در ابتدا آن مباني اي در رابطه با انسان و رشد او آمده و سپس عوامل سازنده ي هوش و آخرين بخش اين تحقيق مقاله اي به نام مشكلات كودكان تيزهوش آمده است. اين مقاله اثر «جي اسكات وودينگ» از كانادا مي باشد. كه به دست سركار خانم ملوك السادات حسيني بهشتي ترجمه گرديده است.
روان شناسان در اين سخن اتفاق نظر دارند كه رفتار انسان پيچيده ترين انواع رفتار است ساخت بيولوژيك و فيزيولوژيك او بيش از تمام حيوانات عالي پيچيدگي دارد و همين وضع، شناخت دقيق او را دشوار مي نمايد. شايد علت عمده وجود تفسيرهاي گوناگون دربارة علت هاي رفتار آدمي همين پيچيدگي ساختمان وجود و رفتار او مي باشد. به تدريج كه بر سن كودك افزوده مي شود ويژگي هاي ديگري از قبيل: خنديدن، حرف زدن، راه رفتن، كوچك و بزرگ را از هم تشخيص دادن، فاصله ها را دريافتن، رنگ ها را شناختن  و … در وي ظاهر مي شوند. اين گونه فعاليت ها يا خصايص نتيجه تركيب و تأثير متقابل دو عامل وراثت و محيط مي باشند و خصايص زيستي غالبا به وسيله «ژن ها» از والدين به فرزندان وخصايص رواني يا پسيكولوژيك – كه گاهي خصايص اجتماعي نيز ناميده مي شوند – غالبا از طريق «محيط» در فرد پيدا مي شوند. ولي اين تفسير و توجيه – مخصوصا در گذشته – مورد قبول بعضي از روان شناسان واقع نشده است زيرا گفته اند كه «ژن» جنبه خصوصي دارد يعني تمام «ژن ها» يا عامل هاي انتقال صفات از نسلي به نسل ديگر در همه مردم يكسان نيستند چنانكه در خصايص بدني ملاحظه مي كنيم، قد، رنگ، قيافه، و … كودك شبيه پدر و مادرش مي شوند ولي همين كودك در سني راه مي رود يا به حرف زدن آغاز مي كند يا لبخند مي زند يا مثل جنسي در او ظاهر مي شود كه بيشتر كودكان در همانم سن و سال اين خصايص را ظاهر مي سازند پس نمي توان علت اين قبيل خصوصيت ها را به «ژن» نسبت داد بلكه ناچار بايد گفت كه موجودات زنده عالي به ويژه انسان با يك عده استعدادها و مهارت ها يا به طور كلي خصايص مشترك و همگاني زاييده مي شوند وبه يادگيري آن ها نياز ندارند. به عبارت ديگر، هر فرد هنگام تولد براي انجام دادن يك عده فعاليت ها آمادگي و مهارت قبلي يا فطري دارد
فهرست مطالب:
مقدمه
رشد و تكامل انسان
غريزه
دوره رشد و نمو بدني
چگونگي رشد و نمو بدني
رشد قد و وزن
تاثير نقص هاي بدني در رفتار فرد
رشد حركتي
رشد و تكامل ذهني
رشد و تكامل عاطفي
آيا عواطف آموختني اند
عواطف مشترك
رشد و تكامل اجتماعي
مباني روان شناسي رشد
دوره شيرخوارگي
دورة پيش دبستاني
عوامل سازنده هوش
رشد و تكامل شخصيت و عوامل موثر در آن
پرورش نوزادان تيزهوش
روشهاي پرورش خلاقيت
معيارهاي يادگيري در پذيرش قوانين و مقررات اخلاقي
چگونه زمينه هاي يادگيري و پذيرش آگاهانه فراهم مي شود
دروني كردن مفاهيم اخلاقي
مواجه كردن كودك با نتايج منطقي رفتار
مواجه كردن كودك با معما و سئوال
تربيت عاطفي، معقوله اي مهم در پرورش فرزندان
مادر تكيه گاه كودك
مادر از ديدگاه كودك
مادر تكيه گاه عاطفي كودك
مادر تكيه گاه امنيتي كودك
مادر برآورنده نيازهاي كودك
تنبيه كودك
مشكلات كودكان تيزهوش:راه حل هايي براي والدين و مربيان
منابع و مآخذ

دانلود فایل