فایل جدید تحقیق درمورد انواع اسید ها و خواص آنها

فایل جدید تحقیق درمورد انواع اسید ها و خواص آنها با مشخصات اسید,تحقیق درمورد اسیدها,خواص شیمیایی اسید,انواع اسید,انواع اسید,اسیدقوی معدنی,اسید ضعیف معدنی,اسید ضعیف آلی,ساختار اسیدهای آمینه,ایزومری در اسیدهای آمینه,انواع اسیدهای آمینه

توضیحات:

تحقیق درمورد انواع اسید ها و خواص آنها

تحقیق-درمورد-انواع-اسید-ها-و-خواص-آنها

قسمتس از متن:
اسیدها موادی ترش مزه اند خاصیت خورندگی دارند شناساگرها را تغییر رنگ می دهند و بازها را خنثی می کنند.بازها موادی با مزهٔ گس-تلخ اند حالتی لزج دارند شناساگرها را تغییر رنگ می دهند و اسیدها را خنثی می کنند.
لی بیگ: اسیدها موادی اند که در ساختار خود هیدروژن یا هیدروژن هایی دارند که در واکنش با فلزها توسط یون های فلز جایگزین می شوند.
آرنیوس: اسیدها موادی هستند که ضمن حل شدن در آب یون +H آزاد می کنند. بازها موادی هستند که ضمن حل شدن در آب یون -OH آزاد می کنند.این تعریف فقط به موادی محدود می‌شود که در آب قابل حل باشند. حدود سال ۱۸۰۰، شیمی دانان فرانسوی از جمله آنتوان لاووازیه، تصور می کرد که تمام اسیدها دارای اکسیژن هستند. شیمی دانان انگلیسی از جمله سر همفری دیوی، معتقد بود که تمام اسیدها دارای هیدروژن هستند. شیمی دان سوئدی، سوانت آرنیوس، از این عقیده برای گسترش تعریف اسید استفاده نمود.
لوری-برونستد: اسید گونه ای است که در واکنش شیمیایی پروتون (یون+H)می دهد و باز گونه ای است که در واکنش شیمیایی پروتون (یون+H)می پذیرد. لوری و برونستد این تعریف را بیان کردند، که از آن بر خلاف تعریف آرنیوس می‌توان در محیط غیر آبی هم استفاده کرد.
فهرست مطالب:
تعریف قدیمی
لی بیگ
آرنیوس
لوری-برونستد
لوییس
نام گذاری
خواص شیمیایی
اسیدهای چندپروتونی
خنثی کردن
اسیدهای رایج
اسیدهای قوی معدنی
اسیدهای ضعیف معدنی
اسیدهای ضعیف آلی
اسید سیتریک
ساختار اسیدهای آمینه
ایزومری در اسیدهای آمینه
انواع اسیدهای آمینه
منو اسیدهای آمینه
اسید آمینه الکل‌دار
اسیدهای آمینه گوگرددار
دی اسیدهای منو آمینه
اسیدهای آمینه آمیدی
اسیدهای آمینه دی آمین
اسیدهای آمینه حلقوی
اسیدهای آمینه ضروری

دانلود فایل