فایل جدید پاورپوینت درمورد کاویتاسیون در پمپ

فایل جدید پاورپوینت درمورد کاویتاسیون در پمپ با مشخصات دانلود پاورپوینت,پاورپوینت رایگان,پاورپوینت کشاورزی,تحقیق درمورد کاویتاسیون در پمپ,پاورپوینت کاویتاسیون در پمپ,کاویتاسیون در پمپ,کشاورزی,مقاله درمورد کاویتاسیون در پمپ,کاویتاسیون

توضیحات:

پاورپوینت درمورد کاویتاسیون در پمپ

پاورپوینت-درمورد-کاویتاسیون-در-پمپ

قسمتی ازمتن:
جریانی از مایع را در نظر بگیرید هرگاه فشار درون لوله به فشار بخار مایع نزدیک شود یا برسد مایع موجود در لوله شروع به جوشیدن می کند. و حباب های بخار در آن تشکیل می شود. این حباب های کوچک به همراه مایع به نقاطی که فشار در انجا با لاتر است منتقل می شود و می ترکند و باعث ایجاد اسیب به بدنه های لوله و پره های توربین می شود.
این پدیده را کاویتاسیون (خلازایی) می نامند. کاویتاسیون در پمپ ها باعث ایجاد سرو صدا و پایین آمدن راندمان آن می شوندكاويتاسيون پديده ايست كه در صورت بروز، موجب اختلال در عملكرد توربين آبي و پمپ مي شود. بعلاوه چنانچه اين پديده در زمان طولاني در ماشين رخ دهد خوردگي پروانه و پوسته را بدنبال خواهد داشت. مؤسسه Ireq در كانادا روش جديدي را ارائه داده كه با مطالعه وضعيت ارتعاشات محور پديده فوق بدقت مورد مطالعه قرار مي گيرد. اصول و مكانيزم كار اين روش بر پردازش سيگنال هاي ارتعاشي محور توربين مي باشد، كه توسط سنسورهاي ارتعاشي نصب شده بر روي ياتاقها اندازه گيري مي شود. با پردازش اين سيگنالها ميتوان محل وميزان شدت پديده كاويتاسيون را با دقت مناسبي تعيين و مشخص كرد.

فهرست مطالب:

فاكتورهاي موثر در پديده كاويتاسيون :
– عوامل هندسي
٢- عوامل هيدروديناميكي
1- تبخیر
ب) پايين آوردن دماي سيال :
ج) كاهش NPSH لازم :
2- بلعيدن هوا
3- باز چرخش داخلي
4- اغتشاش
5- بدي مسير پره
دانلود فایل