پاورپوینت فصل هفتم کتاب روش ها و فنون مشاوره (کاربرد آزمون در مشاوره) نوشته عبدالله شفیع آبادی | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

پاورپوینت فصل هفتم کتاب روش ها و فنون مشاوره (کاربرد آزمون در مشاوره) نوشته عبدالله شفیع آبادی

دریافت فایــل

پاورپوینت فصل هفتم کتاب روش ها و فنون مشاوره (کاربرد آزمون در مشاوره) نوشته عبدالله شفیع آبادی در قالب pptx  و در حجم 27 اسلاید:

بخشی از متن:
کاربرد آزمون در مشاوره  
تعریف
مشاوران برای تشخیص و کمک به حل مشکل مراجع در مواقع ضروری می توانند از آزمون های مناسب استفاده کنند ازمون یکی از ابزار تشخیص مشکلات مراجع است. گرچه اجرای ازمون از وظایف اصلی روان سنج مرکز مشاوره است. در عین حال مشاور نیز باید با روش های انتخاب و اجراوتفسیر نتایج برخی آزمون ها آشنا باشد.
 اگر آزمون به طور صحیح انتخاب و اجرا و تفسیر شود، یکی از ابزار ضروری برای تشخیص مشکل و شناخت مراجع است و می تواند به مراجع و مشاور برای یافتن راه حل مناسب برای مشکل کمک کند هیل براون (۲۰۰۷) گیل ۲۰۱۱۰) در صورتی که از آزمون به طور مناسب و صحیح استفاده نشود، نتیجه ای جز اتلاف وقت و گمراه شدن مشاور در کمک به مراجع نخواهد داشت لذا مشاور باید آزمونها را بشناسد و نحوه استفاده درست از آنها را در مشاوره بداند. 
متخصصان در زمینه کاربرد آزمون در مشاوره عقاید متفاوتی دارند. راجرز (۱۹۴۹) اعتقاد چندانی به کاربرد آزمون در مشاوره ندارد و آن را مانعی در فرآیند رشد عاطفی مراجع به شمار می آورد. به عقیده او آزمون بر مقاومت مراجع می افزاید، قبول مسؤولیت او را به حداقل کاهش می دهد و در او نوعی وابستگی به متخصص به وجود می آورد.
 در عین حال، کاربرد آزمونها را به طور کلی از فرآیند مشاوره حذف نمی کند و در مواردی استفاده از آن را مجاز می داند. آزمون ها تنها ابزار شناخت مراجع نیستند بلکه مصاحبه شرح حال، و بررسی پیشینه مراجعان از دیگر روشهای معتبر شناخت هستند که مشاور باید از آنها به موقع استفاده بهینه کند. 

دریافت فایــل