پاورپوینت فصل نهم کتاب روش ها و فنون مشاوره (اخلاق در مشاوره) نوشته عبدالله شفیع آبادی | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

پاورپوینت فصل نهم کتاب روش ها و فنون مشاوره (اخلاق در مشاوره) نوشته عبدالله شفیع آبادی

دریافت فایــل

پاورپوینت فصل نهم کتاب روش ها و فنون مشاوره (اخلاق در مشاوره) نوشته عبدالله شفیع آبادی در قالب pptx  و در حجم 18 اسلاید:

بخشی از متن:
در علم اخلاق مواردی نظیر خوب و بد درست و غلط و ارزش و ضد ارزش بررسی می شود. اخلاق حرفه ای مجموعه اصول و قوانین لازم الاجرا در زمینه انجام درست مشاغل گوناگون است که برای اجرا از طریق آیین نامه های مصوب اخلاقی به اطلاع شاغلان رسانیده می شود.
 منافع و اهمیت اجرای آیین نامه های اخلاقی مشاوره عبارتند از: تعیین ملاک مشخصی برای ارزیابی و ارزشیابی رفتار مشاوران ارتقای مسؤولیت پذیری مشاوران، پیشگیری از زیان رسانی برخی مشاوران به مراجعان اعتبار بخشی رشته مشاوره و تعیین محدوده ی عملکرد و انتظارات مراجع و مشاور.( حسینیان ۱۳۸۵؛ کوری، ۲۰۰۵). 
بین ضوابط اخلاقی و ضوابط قانونی تفاوت ظریفی وجود دارد. در ضوابط اخلاقی اصول درست و نادرست رفتار و انطباق آن با معیار درست بر اساس باورها و( نه اجبار و قانون) بررسی می شود (فرهنگ لغت آکسفورد ۱۹۸۴؛ فرهنگ لغت و بستر )۱۹۷۶
 به عنوان مثال، بعضی ها با توجه به باورهایشان و ضوابط اخلاقی از خوردن گوشت خاصی امتناع می کنند زیرا باور دارند که استفاده از آن کار درستی نیست. در این مورد مصرف گوشت غیر قانونی نیست ولی غیراخلاقی محسوب می شود (فرهنگ لغت آکسفورد، ۲۰۰۰) 

دریافت فایــل