پاورپوینت فصل چهارم کتاب روان شناسی یادگیری (شرطی‌سازی کنشگر: پدیده‌های اصلی) نوشته یحیی سید محمدی

دریافت فایل با عنوان پاورپوینت فصل چهارم کتاب روان شناسی یادگیری (شرطی‌سازی کنشگر: پدیده‌های اصلی) نوشته یحیی سید محمدی

پاورپوینت فصل چهارم کتاب روان شناسی یادگیری (شرطی‌سازی کنشگر: پدیده‌های اصلی) نوشته یحیی سید محمدی در قالب pptx و در حجم 38 اسلاید:

بخشی از متن:
شرطی‌سازی کنشگر: پدیده‌های اصلی
شرطی‌سازی کلاسیک، تمام آن چیزی را که نیاز به دانستن آن داریم به ما نمی‌گوید. بیشتر رفتارهای ما توسط پیامدهای پیش‌بینی شده کنترل می‌شوند. ما هدف‌ها، قصدها، و امیالی داریم که به طور ارادی به آنها تحقق می‌بخشیم. اعمال ما ارادی و هدف‌گرا هستند، درحال که پاسخ‌های شرطی کلاسیک، نه ارادی و نه هدف‌گرا هستند. در واقع، پیامد یک پاسخ شرطی کلاسیک، درباره اینکه آیا این پاسخ رخ خواهد داد یا خیر، کاری انجام نمی دهد.
رفتار ما ارادی و هدف گراست و توسط پیامدهایش کنترل می شود.
قانون اثر
تلاش ثرندایک این بود که فعالیت هدف گرا را توضیح دهد. ارگانیزم‌ها به رفتارهای زیادی می پردازند که اساسا تصادفی هستند. برخی از این رفتارها وقایع مثبت، پاداش‌ها و یا تقویت کننده ها را در پی دارند که در نتیجه، این رفتارها در آینده احتمال وقوع بیشتری خواهند داشت.
از طرف دیگر، برخی از رفتارها، وقایع منفی یا تنبیه کننده ها را به دنبال دارند که در نتیجه، این رفتارها در آینده از احتمال وقوع کمتری برخوردار خواهند بود. نتیجه نهایی، خزانه رفتارهایی است که پیامدهای مثبت را تولید کرده اند.

 

لینک دانلود