پاورپوینت فصل هشتم کتاب برنامه‌ریزی استراتژیک در نظام آموزشی (جمع‌بندی، حصول توافق و تدوین

دریافت فایل با عنوان پاورپوینت فصل هشتم کتاب برنامه‌ریزی استراتژیک در نظام آموزشی (جمع‌بندی، حصول توافق و تدوین

پاورپوینت فصل هشتم کتاب برنامه‌ریزی استراتژیک در نظام آموزشی (جمع‌بندی، حصول توافق و تدوین مقصدهای جدید) نوشته راجر کافمن، جری جان هرمن ترجمه عباس بازرگان‌ هرندی، فریده مشایخ در قالب pptx  و در حجم 27 اسلاید:

بخشی از متن:
بازسازی ساختارها: امکانات برای نتایج مثبت و پیامدها
بر پایه پنداره ها، داده ها و برنامه ها می‌توان به بازسازی ساختار مدارس و نظام آموزشی پرداخت و به نتایج مثبت دست یافت و نیز از وقوع نتایج منفی پیش گیری کرد. در بازسازی ساختار ها، مقابله تغییرات با نیاز ها و فرصت‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است. ترمیم یک نظام، یک برنامه با اضافه یا کم کردن، برخی عوامل به معنای بازسازی ساختار نیست.
بازسازی ساختار یعنی، تغییر آنچه باید تغییر کند، به منظور دستیابی به نتایج مثبت و حذف نتایج منفی تغییرات می‌تواند شامل تجدید نظر کامل در برنامه درسی و یا سازمان‌دهی آن، بر اساس نداشتن تمرکز باشد.
چه می‌دانیم؟
اجازه دهید، ببینیم تا این لحظه چه نوع اطلاعاتی در دست داریم و چگونه آنها را باید هماهنگ کنیم؟ ابتدا، اطلاعات موجود را فهرست می‌کنیم و سپس با طرح يک مجموعه پرسش نتایج را مقایسه می‌کنیم. 
تاکنون تاکید ها بر این بود که کوشش‌های برنامه ریزی استراتژیک در سطح فراسوی کلان (جامعه) باید آغاز شود، اگر چه می‌توان در سطح کلان (سازمان) و خرد (فرد یا گروه های کوچک) نیز فعالیت ها را متمرکز کرد. به علاوه داده های زیر را نیز در اختیار داریم

 

لینک دانلود