دانلود ویرایش تازه پاورپوینت فصل سوم کتاب نظام روابط کار در سازمان (سازمانهای کارگری در روابط کار) نوشته علیرضا موغلی‌

دانلود ویرایش تازه پاورپوینت فصل سوم کتاب نظام روابط کار در سازمان (سازمانهای کارگری در روابط کار) نوشته علیرضا موغلی‌ با مشخصات روابط کار در سازمان pdf, کتاب روابط کار در سازمان, علیرضا موغلی,خلاصه کتاب, نظام روابط کار درسازمان, موغلی,روابط کار در سازمان, پیام نور,نظام روابط کار,پاورپوینت ,سازمانهای کارگری,فصل سوم,تشکیل سازمان کارگری, روابط کار و کد اختصاصی 32268  در سایت مرجع

 

توضیحات تکمیلی این فایل:

پاورپوینت فصل سوم کتاب نظام روابط کار در سازمان (سازمانهای کارگری در روابط کار) نوشته علیرضا موغلی‌ در قالب pptx و در حجم 44 اسلاید:

بخشی از متن:
 زمینه ی ایجاد تشکلهای کارگری به زمانی باز میگردد که شرایط سخت کار، مزد ناچیز فقدان امکانات مناسب ،با ،کار رشد هزینه ها را به دنبال داشت کارگران علاوه بر فرسایش جسمی از لحاظ روحی نیز در پایینترین حد ممکن بودند و امکان اعتراضی هم نداشتند. در صورت اعتراض آنها به ،اخراج زندان و بیکاری تهدید می شدند.
تا قبل از قرن هجدهم، حرکتهای اعتراض آمیز کارگران علیه ظلم و ستم کارفرمایان به شکلی پراکنده و نامنظم صورت میگرفت در قرن هجدهم با ایجاد و رشد طبقه ی کارگر لزوم دفاع از حقوق و منافع این ،طبقه هرچه بیشتر احساس شد
از مهمترین جنبشهایی که در این دوران رخ داده است میتوان از جنبش کارگران لیون فرانسه، جنبش چارتیسم در انگلستان و اعتصابات سراسری کارگران در روسیه نام برد.
تعاریف کارگر
 واژه کارگر به گونه های مختلفی تعریف شده گاهی مترادف با نیروی کار کل کشور گاهی همه افرادی که برای گذران زندگی کار میک کنند و گاهی گروههای محدودتر مثلاً فقط کارگران متخصص .(ماهر). در ادامه به برخی از این تعاریف پرداخته می شود
 طبق قانون کار ،ترکیه کارگر شخصی است که بر اساس قرارداد کار در قبال مزد کار کند.
 قانون کار ،ژاپن کارگر را شخصی میداند که تحت هر عنوان در یکی از کارگاهها یا یکی از دفاتر به کار اشتغال ورزیده از آن جا مزد دریافت دارد.
در قانون کار جمهوری اسلامی ایران مصوب ،۱۳۲۸ در ماده ی ۲ کارگر این گونه تعریف شده است کارگر از لحاظ این قانون کسی است که به هر عنوان در مقابل دریافت حق السعی اعم از ،مزد ،حقوق سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار کند.

 

برای دانلود مستقیم فایل پاورپوینت فصل سوم کتاب نظام روابط کار در سازمان (سازمانهای کارگری در روابط کار) نوشته علیرضا موغلی‌ بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانــــلود فــــایـــل