دانلود ویرایش تازه پاورپوینت توسعه کسب وکار با اینستاگرام کلیداصلی موفقیت برای صاحبان کسب وکارهای نوپا

دانلود ویرایش تازه پاورپوینت توسعه کسب وکار با اینستاگرام کلیداصلی موفقیت برای صاحبان کسب وکارهای نوپا با مشخصات و کد اختصاصی   در سایت مرجع

 

توضیحات تکمیلی این فایل:

این فایل برای تمامی مدیران وصاحبان کسب و کار های بزرگ-متوسط وکوچک،فعالان گردشگری ؛اساتید دانشگاه دانشجویان،هنرمندان ،بازاریابان و تجارداخلی و خارجی مفید بوده و می توانددرمحبوبیت کلیه عزیانی که از آن استفاده می کنند تاثیراستراتژیک داشته باشد.

هدف ۱: چگونه برای کسب و کار خود پیج کارآمد و جذابی داشته باشیم؟

هدف ۲: چگونه مشتریان هدفمان را از وجود خودمان آگاه کنیم؟ و آنها را فالوئر و درگیر خود کنیم؟

هدف ۳: چگونه به هدف لذت بخش فروش و برندسازی برسیم؟

چطور در اینستاگرام فروش داشته باشم؟
چطور در اینستاگرام کسب درآمد داشته باشیم؟
چگونه در اینستاگرام کسب و کار خود را رشد دهیم؟
چگونه در اینستاگرام خودمون رو معرفی کنیم؟
بهترین ایده های اینستاگرام
اصول یک پیج موفق
چه کارهایی در اینستاگرام درآمد بیشتری دارند؟
مهمترین راز کسب درآمد از اینستاگرام
روش های رایگان و هدفمند افزایش فالوور
روش های رایگان و هدفمند افزایش لایک
اپلیکیشن های کاربردی کار با اینستاگرام

بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی ، کسب درآمد از اینستاگرام

درآمد از اینتساگرام
چگونه از طریق اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟

اینستاگرام شبکه اجتماعی شادی، غذا، مسافرت،، جشن، یادگاری، خوشگلی و خوش تیپی، شیرینی، مهمانی، کافه و کلی چیزهای خوب دیگر است. به مواردی که برای نمونه ذکر کردم دقت کنید همه این‌ها چیزهایی است که مردم به راحتی و با کمال میل برای آن هزینه می‌کنند. به همین دلیل ساده و مهم، اینتساگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای کسب درآمد است.

کاربران دقیقا چگونه از اینستاگرام کسب درآمد دارند؟

روش اول: فروش مستقیم محصولات. به احتمال زیاد خیلی از تولید کنندگان لوازم شخصی، مد یا لوازم تزئینی را می‌توانید در اینستاگرام پیدا کنید که تصاویر اجناس خود را منتشر می‌‌کنند، به فروش می‌رسانند و از اینستاگرام به عنوان یک رسانه رایگان برای تبلیغ محصولات خودشان استفاده می‌کنند. این روش زودبازده‌ترین روش کسب درآمد از اینستاگرام است.

روش دوم: تبلیغات. در این روش افراد با ترفندهایی که در ادامه ذکر می‌کنیم به تعداد قابل توجهی دنبال‌کننده یا همان فالوور دست پیدا می‌کنند و تبدیل به یک رسانه پر بازدید می‌شوند، سپس با قرار دادن تصاویر تبلیغاتی در بین محتوای منتشر شده، به درآمد خوبی می‌رسند. این روش ساده‌ترین روش کسب درآمد از اینستاگرام است.

روش سوم: برندسازی. این روش مخصوص صاحبان کسب‌وکارهاست که از پتانسیل اینستاگرام برای توسعه برند و بازاریابی خود استفاده می‌کنند. برندها در این روش به صورت دائم روی محصول یا خدمات خاصی تأکید نمی‌کنند و به جای فروش مستقیم محصول، سعی در هدایت کردن مشتری به محل اصلی عرضه محصول خود که وب‌سایت یا فروشگاه است دارند. این روش اصولی‌ترین و بهترین روش کسب درآمد از اینتساگرام است.

روش چهارم: خرید و فروش صفحات و فالور. این روش در واقع همان دلالی است که همه‌جا وجود دارد. افرادی صفحات کاذب درست می‌کنند و با روش‌های عجیب و غریب کاربر جذب کرده و بعد به دیگران می‌فروشند و در این بین از هیچ تلاشی برای سوء استفاده از اعتماد دیگران دریغ نمی‌کنند! اگر چه این روش می‌تواند درآمد خوبی داشته باشد اما بدترین روش درآمد اینترنتی از این شبکه‌اجتماعی است.

درآمد از اینتساگرام

به هر روش که بخواهید در این شبکه اجتماعی کسب درآمد داشته باشید، نیاز است که تعداد زیادی دنبال کننده یا همان فالور داشته باشید تا حضور و تعامل مخاطبان صفحه شما را به یک رسانه‌ شخصی تبدیل کرده و به درآمد برسید. برای رسیدن به این هدف، پس از ایجاد صفحه و شروع فعالیت روش‌های زیر را دنبال کنید تا به سرعت پیشرفت کنید:

استفاده از سایت یا وبلاگ شخصی: اگر سایت یا وبلاگ شخصی دارید حتما آدرس یا آیکون اینستاگرام خودتان را در آن درج کنید، به این شکل مخاطبان سایت یا وبلاگ شما، در اینتساگرام هم دنبال کننده تصاویر به اشتراک گذاشته شده شما خواهند بود.
استفاده از سایر شبکه‌های اجتماعی: آدرس اینستااگرام خود را در سایر شبکه‌های اجتماعی که در آن حضور دارید منتشر کنید. معمولا هر رسانه اجتماعی بر یک نوع مدل شبکه‌سازی تمرکز دارد. مثلا آپارات و یوتیوپ که روی ویدئو تمرکز دارد یا توییتر که میگروبلاگ است و.. از اعتماد دوستان خود در سایر شبکه‌های اجتماعی برای این منظور استفاده کنید.
برندسازی در اینتساگرام: تلاش کنید صفحه اینستاگرام خود را به یک برند متصل کنید، مثلا وب‌‌سایت یا فروشگاه یا حتی نام شخصی خودتان. به این شکل اعتمادسازی و ارتباط بهتری با مخاطبان خواهید داشت.
دوستان خود را تگ کنید: با تگ کردن دوستان خودتان در هنگام انتشار هر تصویر، عکس به اشتراک گذاشته شده در صفحه آن‌ها نیز منتشر شده و مورد توجه دنبال‌کنندگان آن‌ها نیز قرار می‌شود. دقت کنید در این کار زیاده روی نکنید، هوشمندانه از این قابلیت استفاده کنید وگرنه به عنوان یک منتشر کننده اسپم شناخته می‌شوید. تگ کردن عبارت است از درج نام کاربری دوستان در هنگام انتشار تصویر.
تصاویر بدون توضیح منتشر نکنید: برای هر تصویر توضیح کوتاهی درج کنید، مخصوصا اگر نیاز است که بیننده بداند موضوع یا هدف عکس چیست. بیان کاملا غیر رسمی، ساده و خودمانی داشته باشید. در اینستاگرام لحن دوستانه بهتر از برخوردهای رسمی تأثیر می‌گذارد.
در توضیحات درج شده هشتک بزنید: اینستاگرام قابلیت جستجو کلی را از طریق #هشتک به کاربران می‌دهد. هشتک را در کلمات کلیدی هدف فروش یا برند خودتان درج کنید. مثلا اگر فعالیت شما تدریس زبان است کافیست همین دو کلمه را با #هشتک تایپ کنید. هشتک عبارت است از تایپ کارکتر # قبل از کلمه‌ مد نظر.
از متن‌های کوتاه استفاده کنید: اینستااگرام یک شکبه‌اجتماعی مبتنی بر تصویر است. از متن‌های طولانی در قسمت کامنت‌ها اجتناب کنید. معمولا کاربران با هدف دیدن تصویر از صفحه شما دیدن می‌کنند نه خواندن مقاله!
کامنت‌های کاربران را حتما پاسخ دهید: کامنت‌های کابران حتی انتقادات را حتما و دوستانه پاسخ دهید. تعامل با کاربران یک اصل مهم در هر کسب‌‌وکار اینترنتی به‌شمار می‌آید. در ادامه با تحلیل نظرات می‌تواند عملکرد تولید محتوا و کسب‌وکارتان را بسنجید.
تصاویر با کیفیت و ویدئو‌های خاص تهیه کنید: از تصاویر با کیفیت و فیلم‌هایی که خودتان تهیه کرده‌اید استفاده کنید. از تصاویر با نور کم، کیفیت پائین، کادربندی ضعیف یا آرشیو‌های وب استفاده نکنید. ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای خلاقانه بسازید. این فیلم‌ها به دلیل حجم کم بسیار تاثیرگذارند.
حداقل استفاده از فیلترهای اینستاگرم را داشته باشید: اینستاگرم فیلترهای معروفی دارد که در هنگام اشتراک‌گذاری به شما در بهتر شدن عکس کمک می‌کند اما جالب است بدانید تصاویری که فیلترهای زیاد و غیرطبیعی در آن استفاده شده است، ۳۰ درصد کمتر لایک می‌خورند.
یک هویت واقعی و شناخته شده داشته باشید: از اسامی مستعار و ناشناخته در نام کاربری خود استفاده نکنید، اگر فروشگاه، فعالیت، سایت یا برندی دارید از همان اسم در نام کاربری استفاده کنید و در غیر اینصورت از یک اسم واقعی شناخته شده. این کار حس اعتماد خوبی به کاربران منتقل می‌کند.
دیگران را دنبال (فالو) کنید: در شروع کار سعی کنید بیشتر شما دنبال‌کنند یا فالور دیگران باشید. افرادی را دنبال کنید که با هدف کاری و تجاری شما نزدیک باشند نه چهره‌های سرشناس سینما یا فوتبال! مثلا اگر به روزنامه‌نگاری علاقه‌مند هستید یا فروشنده لوازم اسپرت اتومبیل هستید فالو کردن افراد علاقه‌مند به این فعالیت‌ها، می‌تواند منجر به فالو مجدد شما شود.
مطالب انحصاری و متفاوت منتشر کنید: اگر اینتساگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی سایت یا فعالیت شماست، مطالب و محتوایی متفاوت از آنچه در حالت عادی تولید می‌کنید، در اینتساگرام منتشر کنید. حتما آن نوع محتوا صرفا خاص اینستاگرام تهیه و تولید شود. می‌توانید در سایت خود درج کنید که محتوای اینستاگرام در هیچ‌جای دیگری منتشر نمی‌شود.
زمانبندی منظم برای بروزآوری داشته باشید: بطور منظم، پیوسته و در ساعاتی خاص اینستاگرام خودتان را بروز کنید. آمارهای کلی نشان می‌دهد ساعات پایانی روز و شب برای کاربران ایرانی بهتر است اما این یک قانون ثابت نیست. این زمانبندی را از بازخورد و سلیقه کاربران صفحه خودتان استخراج کنید.
مطالب متنوع، سرگرم کنند و آموزشی منتشر کنید: محتوای تصویری شما می‌تواند ترکیبی از عکس‌های جالب و شخصی، تصویر نوشته‌های آموزشی، فعالیت و رویدادهای خاص کاری یا حتی تصاویر طنز مرتبط با کار شما باشد. رعایت این تنوع برای کاربر جذابیت بیشتری خلق می‌کند.
مناسبت‌ها و روزهای خاص را درک کنید: روز معلم، دانشجو، تولد ادیسون، روز جهانی کودک و.. می‌تواند موضوعات خوبی برای تولید محتوای تقویمی باشد. این امر احساس بروز بدون و منطبق بودن فعالیت شما را به دنبال‌کنندگان اینستاگرام شما منتقل می‌کند. از رخدادهای اجتماعی، متناسب و موازی فعالیت خودتان در تولید محتوا استفاده کنید.
کاربران را در انتشار محتوا مشارکت دهید: مثلا می‌توانید کمپین‌های مختلف ایجاد کنید یا کد تخفیف ارائه دهید. کدهای خاصی که فقط در اینستاگرام منتشر می‌شود. از دیگران بخواهید که با تگ کردن یا دعوت به فالو دوستان خودشان از کدتخفیف یا کمپین شما استفاده کنند.
از سامانه‌های اشتراک‌گذاری خودکار استفاده کنید: سایت‌ها و سامانه‌هایی وجود دارد که به صورت خودکار سایر شبکه‌های اجتماعی شما را در صورت بروزرسانی صفحه شما در اینستاگرام، بروز می‌کند، یعنی این که پست‌های شما را به صورت خودکار در لینکداین، توییتر فیس‌بوک و.. منتشر می‌کند. سایت ifttt.com یکی از بهترین سامانه‌های خودکارسازی اشتراک گذاری است. البته اینستاگرام به صورت خودکار قابلیت اتصال به فیسبوک را دارد اما فراموش نکنید ممکن است این فرایند برای بعضی از کاربران ناخوشایند و مصنوعی به‌نظر برسد.
هیجان انگیز و خلاق باشید: مثلا برای دهزارمین فالو کننده خودتان جایزه بگذارید، یا برای هزارمین لایک، فلان تخفیف یا پیشنهاد هیجان انگیز را در نظر بگیرید. در اینستاگرام فضای کاری غیر رسمی و غیر جدی خلق کنید. به عنوان یک بستر کسب‌وکار، یک صفحه خلاق و انگیزه‌بخش داشته باشید. صفحات موفق تجاری فارسی را در اینستاگرام بررسی و تحلیل کنید.
از فضاهای دیگر کاری، فالور جذب کنید: برای مثال در بسته‌های فروش یا خدمات خودتان آدرس صفحه اینستاگرام را درج کرده و از مشتریان بخواهید که تخفیف یا اطلاعات بیشتر را در اینستاگرام شما دنبال کنند، حتی از تبلیغات آفلاین، چاپی، محیطی و تلوزیونی خودتان هم می‌توانید فالور جذب کنید. کافیست نام کاربری اینستاگرام خود را در آن‌جا هم منتشر کنید.
بازخوردهای کاربران را تحلیل کنید: این نکته مهم را فراموش نکنید که شما با هدف درآمدزایی در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، پیش‌نیاز مهم این امر ابتدا حضور و در مرحله بعدی تعامل دنبال‌کنندگان با شماست. همواره بازخوردهای لایک ،کامنت‌‌ها، افزایش یا کاهش فالورها را تحلیل کرده و بر اساس آن تولید محتوا کنید…

درآمد از اینتساگرام

موارد بسیار مهمی که باید در کسب‌درآمد از اینتساگرام باید به آن توجه کنید

هرگز و هرگز لایک و فالور خریداری نکنید: اکثریت کسانی که لایک و فالور خرید و فروش می‌کنند از طریق ربات یا کاربران غیر ایرانی اقدام به جذب فالور می‌کنند. اگر اینستاگرام به جعلی بود لایک یا فالورهای شما پی‌ببرد، بلافاصله کاربری شما را برای همیشه مسدود می‌کند. این نوع خرید و فروش لایک، فالور و صفحه از نظر اینساگرام و اخلاق حرفه‌ای نوعی کلاهبرداری است که در آینده راه به جایی نخواهد برد.
از نرم‌افزارهای جانبی و افزایش لایک استفاده نکنید: ‌این برنامه‌ها نیز نوعی ربات هستد که در نهایت اگر منجر به مسدود شدن حساب شما نشود، فالورهای غیر ایرانی و غیر واقعی به سمت صفحه شما هدایت می‌کند. اگر برخی از صفحات را بررسی کنید، خواهید دید که بیش از ۱۰ هزار فالور دارند اما هر تصویر۱۰۰ لایک هم نمی‌خورد یا ۵۰ نفر کامنت نمی‌گیرد. دلیل این امر جعلی بودن فالورهاست.
درآمد غیر مستقیم را ترجیج دهید: سعی کنید بازخورد گرفته شده از اینستاگرام را به سمت یک برند، وب‌سایت و یا فروشگاه سوق دهید و از آنجا کسب‌درآمد کنید. به این صورت مشتری برند، همیشه مشتری باقی خواهد ماند. اکثر کاربرانی که امروز مشتاقانه از اینستاگرام استفاده می‌کنند دو سال پیش فقط در فیسبوک بودند، همینطور که اکثر کاربران تلگرام در ایران، سال گذشته در وایبر و واتساپ بودند و معلوم نیست سال بعد کجا باشند! به همین دلیل برندسازی از فروش مستقیم ارزشمندتر است.
از انتشار محتوای احساسی و جوگیر خوداری کنید: کشور ما مانند سایر کشورهای جهان همواره با چالش‌‌های اجتماعی، زیست‌محیطی و مدیریتی روبروست. از مشارکت و انتشار اخبار اجتماعی با بار منفی، موارد حساس، کم اهمیت و اخباری که منبع موثق برای تأیید آن وجود ندارد پرهیز کنید. دقت کنید برندها و تجارت‌های بزرگ کمتر در این‌گونه مسائل دخالت می‌کنند مگر این که در حوزه تخصص آن‌ها باشد و تأثیرگذاری مثبت داشته باشند.

چرا کسب درآمد از اینستاگرام؟

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی جذابی است که مدت هاست در بین مردم محبوب شده است اینستاگرام به ما کمک می کند که بتوانیم مخاطبین بیشتری را در رابطه با حوزه کاری خود پیدا کنیم. و با آنها ارتباط بهتری داشته باشیم. اینستاگرام در کنار ابزاری سرگرمی می تواند باعث فروش بیشتر شما شود اما به شرطی که اصول اینستاگرام مارکتینگ را در پیج خود پیاده سازی کنید.

اینستاگرام به ابزاری قدرتمند تر از تلویزیون ، روزنامه ها و مجله ها شده است. و بیشتر از ۴۰ میلیون مخاطب در ایران دارد که می تواند بازاری هدف برای شما و بیزینستان باشد. به هیچ عنوان نباید از این ابزار ناب به راحتی گذشت و باید بهترین استفاده را برای رشد و پیشرفت بیزینستان را از این ابزار قدرتمند داشته باشید.

ما در این آموزش رایگان به شما اصول کسب درآمد و فروش در اینستاگرام را آموزش می دهیم. از دیگر دلایل که اینستاگرام را برای کسب درآمد جذاب تر می کند:

بیشتر از ۴۰ میلیون کاربر فعال ایرانی
بیشتر از ۱ میلیارد کاربر در دنیا
فعالیت بیشتر از ۵۰۰ میلیون کاربر در روز (پست،استوری، لایک و…)
بیشتر از ۸۰ درصد کاربران حداقل یک برند را فالو کردند
بیشتر از ۴۰۰ میلیون استوری در روز
بیشتر از ۲۰ میلیون اکانت تجاری
بیشتر از ۱ میلیون تبلیغات در ماه
فروش بیشتر از ۶۰ درصد محصولات جدید
نرخ تبدیل بیشتر از ۷۰ درصد برای یک پست جذاب
۸۰ درصد زمان بازدید فقط از استوری ها

نبایدهای عرصه توسعه کسب و کار در اینستاگرام
نبایدهای عرصه توسعه کسب و کار در اینستاگرام

یک تصویر به اندازه هزاران کلمه ارزش دارد. اینستاگرام از طریق همین نکته موفق به ایجاد انقلاب و تحولی عظیم در زمینه تعامل برندها با مشتریان شده است. اینستاگرام در نگاه نخست پلتفرم ساده و یکدستی به نظر می رسد. این پلتفرم با یک لوگو ساده و از همه مهم تر یک میلیارد کاربر فعال ماهانه باید در رتبه نخست فهرست هر برندی برای تعامل هرچه بهتر با مشتریانش باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، اگر شما هنوز از مزیت فعالیت در اینستاگرام برای توسعه فرآیند بازاریابی برندتان استفاده نکرده اید، نکات مهمی را باید مورد توجه قرار دهید. در حقیقت اغلب سایت ها و کارشناس های حوزه بازاریابی بر روی کارهای ضروری در عرصه بازاریابی و فعالیت در اینستاگرام تمرکز دارند. با این حال قصد من در این مقاله کاملا متفاوت است. بر این اساس من در ادامه قصد بررسی هشت اشتباه برندها در زمینه بازاریابی اینستاگرامی را دارم. بدون تردید با استفاده از این نکات امکان ساماندهی بهتر به وضعیت فعالیت برندمان در شبکه های اجتماعی و به ویژه اینستاگرام فراهم خواهد شد.

۱٫ فقدان برنامه منسجم

گام نخست ما باید تصمیم‎گیری درباره دلیل اصلی فعالیت مان در اینستاگرام باشد. برخی از مهم ترین اهداف در این زمینه شامل آگاهی‌بخشی پیرامون برندمان، تعامل با مشتریان یا رونمایی از محصولات و خدمات مان است. توجه به یک نکته در این میان بسیار ضروری است: محتوای تولیدی برند ما باید ارزش مطلوبی برای مخاطب به همراه داشته باشد. در غیر این صورت به عنوان پیام آزاردهنده تلقی خواهد شد. نمایش نحوه فعالیت کارمندان و فرآیندهای روزمره برندمان یکی از بهترین ایده ها در زمینه تولید محتوای ارزشمند برای مخاطب محسوب می شود. بدون تردید هیچ کاربری کمترین علاقه ای به محتوای تصادفی برندها ندارد. تولید محتوا بدون برنامه ای دقیق موجب رنجش مخاطب خواهد شد. وقتی مخاطب ما محتوای ناهماهنگ با سلیقه اش مشاهده کند، اعتماد خود را نسبت به ما از دست خواهد داد.

۲٫ تولید محتوای ضعیف

بسیاری از مردم به سرعت مطالب مختلف در اینستاگرام را رد می کنند. در این میان فقط مطالب متفاوت با سایر محتواها توجه مخاطب را جلب خواهد کرد. با توجه به این نکته، به هنگام تولید محتوا از سوی یک برند چگونه امکان ایجاد تفاوت در آن در مقایسه با سایر محتواها وجود دارد؟ پاسخ این پرسش تهیه محتوای باکیفیت است. طراحی مطالب ما باید به گونه ای جذاب برای مخاطب باشد. به این ترتیب آنها زحمت نگاه بیشتر و سپس مطالعه آن را به خود خواهند داد. همچنین به اشتراک‎گذاری تصاویر و ویدئوهای باکیفیت نیز نقش انکارناپذیری در جلب توجه مخاطب برندمان دارد.

۳٫ عدم تداوم در فعالیت مطلوب

کلید موفقیت در بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی تداوم است. بدون تردید گاهی اوقات ما درگیر کارهای بسیاری در زمینه کسب و کار هستیم، با این حال چنین امری بهانه مطلوبی برای عدم رسیدگی به وضعیت بازاریابی برندمان در اینستاگرام نیست. در واقع با بارگذاری محتوای تازه ما در چشم مخاطب خواهیم ماند. البته این امر به معنای تولید محتوای با کیفیت پایین نیست. هر چقدر هم که سر ما شلوغ باشد، تولید محتوای کاربردی برای مخاطب هدف مان باید مورد توجه قرار گیرد. بدون تردید یک اکانت فعال در اینستاگرام به مثابه سرمایه‎گذاری پرسودی خواهد بود. به این ترتیب ما فرصت تعامل سازنده و جلب نظر مشتریان برندمان را خواهیم داشت.

۴٫ عدم استفاده از تمام ظرفیت هشتگ ها

بدون تردید گاهی اوقات هشتگ ها در شبکه های اجتماعی آزاردهنده هستند، با این حال این امر به معنای عدم سودمندی آنها به طور کلی نیست. اگر شما به طور محدود از هشتگ ها استفاده می کنید (یا شاید استفاده از آن را کلا فراموش کرده اید)، وقت بازنگری در استراتژی تان فرا رسیده است. انتخاب هشتگ های مرتبط با محتوای مان شانس تعامل بیشتر با مخاطب را افزایش خواهد داد. در حقیقت برای بسیاری از کاربران هشتگ ها یکی از کانال های اصلی یافتن محتوای مورد علاقه شان است. هرچه استفاده ما از هشتگ های مرتبط با برندمان بیشتر شود، میزان لایک و کامنت بالاتری دریافت خواهیم کرد. نکته مهم در این میان توجه به محدودیت استفاده از هشتگ در اینستاگرام است. به این ترتیب در هر پست امکان درج حداکثر ۳۰ هشتگ وجود دارد.

۵٫ خرید لایک و فالوور

اکانت ها امکان خرید فالوور را دارند. با این حال چنین روشی مورد توصیه هیچ کارشناس بازاریابی نیست. بسیاری از فالوورهای خریداری شده تقلبی هستند. همچنین اینستاگرام نیز اخیرا طرحی برای مقابله با اکانت های تقلبی را آغاز کرده است. بر این اساس آنها اکانت های فیک را از پلتفرم شان حذف می کنند. در این میان برخی از اکانت های مشهور نیز به دلیل استفاده عمدی از فالوورهای تقلبی با برخوردهای جدی مواجه شده اند. بدون تردید بهترین راهکار برای توسعه برندمان در شبکه های اجتماعی بازاریابی و دستیابی طبیعی و مخاطب بیشتر است. اگرچه این امر مدت زمان بیشتری به طول خواهد انجامید، با این حال هیچ ضربه ای به اعتبار برندمان نمی رساند. این امر از طریق تولید محتوای باکیفیت و هماهنگ با نیاز کاربران قابل تحقق خواهد بود.

۶٫ شکست در زمینه استفاده درست از فالوورها

نظریه های زیادی در زمینه نقش فالوورها در فرآیند بازاریابی برندها در شبکه های اجتماعی وجود دارد. به نظر من فالوورهای یک برند نقش سفیران آن را ایفا می کنند. آگاهی از این نکته مهم کمک بسیار شایانی به ما در زمینه تعامل بهتر و استفاده درست از آنها خواهد کرد. متاسفانه بسیاری از برندها در عمل نسبت به این نکته توجه چندانی ندارند. یکی از نقش های مهم فالوورهای یک برند کمک به جذب مخاطب تازه است. به این ترتیب با عدم توجه به مخاطب های فعلی برندمان شانس جلب نظر کاربران بیشتر را از دست خواهیم داد. به عنوان مثال، وقتی برند ما محتوای کاربردی تولید کند، مخاطب مان به معرفی ما به دوستان و اعضای خانواده اش علاقه نشان خواهد داد. بسیاری از برندها از مخاطب های شان درخواست بازنشر محتوای شان یا تولید محتوا با استفاده از هشتگ اختصاصی خود را می کنند. به این ترتیب شمار فالوورهای برند موردنظر به صورت کاملا طبیعی افزایش خواهد یافت. نکته مهم در این بخش نگاه به فالوورهای برندمان به عنوان سرمایه است. استفاده درست از این سرمایه فرصت توسعه هرچه بیشتر را پدید می آورد.

۷٫ انتشار بیش از حد مطالب تبلیغاتی

اغلب کاربران شبکه های اجتماعی از دست اکانت های متعلق به برندها شاکی هستند. چراکه این برندها بیش از اندازه اقدام به بارگذاری مطالب تبلیغاتی می کنند. راهکار رفع این مشکل از سوی برندها قرار دادن خود در جایگاه مشتریان است. به این ترتیب توانایی بهتری در زمینه درک آنها پیدا خواهیم کرد. اگرچه محتوای تبلیغاتی

 

برای دانلود مستقیم فایل پاورپوینت توسعه کسب وکار با اینستاگرام کلیداصلی موفقیت برای صاحبان کسب وکارهای نوپا بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانــــلود فــــایـــل