دانلود ویرایش تازه پاورپوینت بازاریابی به سبک شیائومی بارویکرد شناخت بازار و مدیریت ذائقه مشتریان

دانلود ویرایش تازه پاورپوینت بازاریابی به سبک شیائومی بارویکرد شناخت بازار و مدیریت ذائقه مشتریان با مشخصات و کد اختصاصی   در سایت مرجع

 

توضیحات تکمیلی این فایل:

دراین فایل مطالب ارزشمند در زمینه شناخت بازار ومدیریت ذائقه مشتریان از دیگاه های صاحب نظر بازاریابی با ۶۹ اسلاید ویژه ارائه می گرددو می تواندبرای مدیران کلیه کسب و کارها و سازمان های تولیدی و خدماتی ،همچنین دانشجویان کلیه رشته و کارمندان محترم در کلیه صنوف و کلیه عزیزانی که بازاریابی را ارزشمند می دانند ؛قرار گیرد

با تامل درموفقیت شیائومی یک نکته کلیدی در بازاریابی و شناخت بازارهای هدف ؛همچنین مدیریت ذائقه مشتریان گوش زد می گردد.وآن هم این که موفقیت شیائومی را؛نه سابقه درخشان و نه هزینه های کلان رقم زده است که اگر اینطور بود.نوکیا و موتورولاهم درسابقه درخشان و هم در هزینه های کلانی که به محصول خویش انجام داده بودند.بطورحتم خیلی جلوتر از شیائومی حرکت می گردند.

این غول موبایل چینی باشناخت بازار و مدیریت ذائقه مشتریان و مهم تر این که با مزیت رقابتی فروش آنلانین به این موفقیت دست یافته است.

محورهای اصلی

سبک بازاریابی و فروش اختصاصی و خاص

حمایت شرکت چاینا موبایل از این شرکت

اما رمز موفقیت این شرکت چه بود؟

شناخت دقیق بازارهای هدف و پوشش طیف وسیعی از سلایق و توجه به نیاز آنها

تاریخچه شرکت شیائومی

ماموریت شرکت شیائومی

چشم انداز شرکت شیائومی

اهداف شرکت شیائومی

استراتژی شرکت شیائومی

خط مشی ها شرکت شیائومی

محصولات و خدمات شرکت شیائومی

ارزش ها شرکت شیائومی

تحلیلSWOT شرکت شیائومی

با اپل چینی آشنا شوید | ناگفته های برند شیائومی

۴ سال پیش حتی نمی‌دانستیم که شیائومی موبایل تولید می‌کند. حالا این استارتاپ چینی به یک غول مهار نشدنی تبدیل شده است. غولی که بیش از ۴۵ میلیارد دلار ارزش دارد و با سرعتی باور نکردنی خود را جزو سه تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند در دنیا تبدیل کرد. در ادامه با این غول حوزه تکنولوژی بیشتر آشنا خواهید شد.

احتمالا به خاطر دارید که این کمپانی چینی، چند سال پیش، هوگو بارا – معاونِ ارشدِ اندرویدِ گوگل را جذب کرد. در آن زمان بسیاری تصمیم هوگو بارا را احمقانه فرض کردند چرا که گوگل را به مقصد کمپانی چینیِ ناشناخته، ترک کرده بود. حالا می‌توان او را به خاطر تصمیم آینده‌نگرانه‌اش ستایش کرد؛ چراکه شیائومی به اپلِ دنیای اندروید معرف شده و همه جا صحبت از آن است.

شیائومی همچون شهاب‌سنگی بزرگ بر کشور پهناور خود فرود آمد تا حفره‌ای عظیم در خیمه‌ی اپل و سامسونگ ایجاد کند. هرچند این کمپانی هنوز آنطور که باید و شاید در بازار جهانی حضور نیافته و مردم در بازارِ بزرگی همچون امریکا، علاقه‌‌ای به محصولات این کمپانی نشان نمی‌دهند، اما بعید است که سال های آینده نیز شرایط به همین صورت باشد. در حال حاضر شیائومی بیشترین تمرکز را بر روی بازار بسیار بزرگ چین دارد اما سخت در تلاش است تا وارد بازار امریکا و اروپا شود.

با اپل چینی آشنا شوید | ناگفته های برند شیائومی
چطور Xiaomi تلفظ می‌شود؟

Xiaomi یک کلمه‌ی چینی است و به سختی می‌توان آن را درست تلفظ کرد. هوگو بارا می‌گوید نزدیک‌ترین تلفن به اسم این شرکت چیزی شبیه به “Show Me” است که البته شو در آن بیشتر شبیه به SHIAO تلفظ می‌شود. شبیه‌ترین چیزی که در زبان ما نزدیک به تلفظ صحیح این کلمه است «شیائومی» است. اما وقتی یک چینی این کلمه را تلفظ کند بعید است متوجه شوید که منظورش همان شیائومی است که ما به زبان می‌آوریم.
شیائومی به چه معنا است؟

شیائومی به معنی Little Rice یا «برنج کوچک» است. این نام الهام گرفته شده از یکی از مفاهیم آیین بودا است. این شرکت به دلیل اینکه قصد داشته از صفر و با تولید خرده محصولات به رقابت با بزرگترین تولیدکنندگان دنیا بپردازد، این نام را برای خود انتخاب کرده است. افزون بر این، Mi در انتهای این نام مخففی برای عبارت Mission Impossible (ماموریت غیرممکن) است تا نشان دهنده موانعی باشد که مدیران این شرکت با موفقیت آن‌ها را از پیش رو برداشته‌اند.
چطور شیائومی به این شکل رشد کرد؟

این کمپانی گوشی هوشمند برای بازارهای چین، تایوان، سنگاپور و برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی ارائه می‌کند. بخش بزرگی از فروش شیائومی بصورت آنلاین انجام می‌شود تا محصولات با حداقل هزینه‌های سربار در اختیار مشتری قرار گیرند. کلیه‌ی قطعات مورد استفاده در محصولات این شرکت نیز توسط تامین‌کنندگان دیگر تهیه می‌شوند تا خود شیائومی درگیر تولید آن‌ها نشود. به این ترتیب شیائومی درگیر مشکلاتی که گریبان‌گیر کمپانی‌های بزرگ است، نمی‌شود؛ مشکلاتی نظیر درگیری پتنت‌ها، رقابت بر سر تولید سخت‌افزار قوی‌تر و …
شیائومی می میکس آلفا

این کمپانی به خوبی توانسته است تا برندسازی لازم را مخصوصا در کشور چین انجام دهد. کنفرانس‌های معرفی این شرکت، مملو از مخاطب است و همچون کنسرت‌های بزرگ موسیقی سر و صدا بر پا می‌کنند. شیائومی ارتباط بسیار خوبی با رسانه‌ها دارد و فعالیت‌های قابل ملاحظه‌ای را در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهد.
این مطلب را هم بخوانید نقد و بررسی فیلم سینمایی Maleficent: Mistress of Evil

شیائومی در زمینه‌ی کسب رضایتِ مشتری نیز عالی عمل می‌کند و مشتریان را در شرایط مختلف تنها نمی‌گذارد. مثلا وقتی اعلام شد که شیائومی اطلاعات مربوط به آدرس کاربران خود را جمع می‌کند در پاسخ به جای اینکه دوپهلو صحبت کند، بصورت مستقیم از مخاطب خود معذرت خواهی کرد و دسترسی‌های اولیه را تغییر داد.

شیائومی برخلاف دیگر تولیدکنندگان چینی، توجه خاصی به بخش نرم‌افزار دارد و مدام در حال بروز رسانی نرم‌افزار محصولات خود است. در واقع شیائومی پس از فروش محصول نیز مخاطب خود را تنها نمی‌گذارد درست مانند شرکت‌های مطرح تولید کننده موبایل. به این ترتیب این کمپانی امکانات مشابه تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌هوشمند را در اختیار مشتری قرار می‌دهد با این تفاوت که قیمت محصول نهایی آن به مراتب پایین‌تر از دیگران است. شاید این مهم‌ترین دلیل محبوبیت شیائومی و موفقیت آن باشد.
چرا به شیائومی، اپلِ چین می‌گویند؟

هرچند مدیرعامل شیائومی از این مقایسه متنفر است. اما شباهت‌هایی بین این دو برند وجود دارد. محصولات شیائومی شباهت زیادی به معادل‌های اپلی دارند. به عنوان مثال Mi Pad این شرکت بسیار شبیه به iPad Mini است و Mi Note ها نیز مستقیما برای رقابت با آیفون ۶ پلاس عرضه شدند. نرم‌افزار این شرکت از نظر ترکیب‌بندی، شکل و شمایل آیکون‌ها و موارد دیگر شبیه به iOS اپل است. اما از نظر قیمت محصولات شیائومی به مراتب ارزان‌تر هستند.
XIAOMI VS APPLE
چرا شیائومی به بازار امریکا نیامده است؟

شیائومی به بازار امریکا علاقه دارد و قصد دارد امسال محصولات خود را وارد این بازار بزرگ و پر رونق کند. اما ورود به بازار امریکا نیاز به برنامه‌ریزی دقیق، تولید انبوه و توافق با اپراتورها دارد که هنوز شیائومی برای انجام آن‌ها نیاز به زمان دارد.

از طرفی ورود به بازار امریکا احتمالا با نبردهای پتنتی همراه خواهد شد و از آنجایی که شیائومی یک کمپانی نوپا است هنوز پتنت‌های بسیار کمی در اختیار دارد. این در حالی است که در بازار امریکا قوانین کپی‌رایت به شدت رعایت می‌شوند و کمپانی‌های مانند اپل با هزاران پتنت اجازه‌ی کار به شیائومی را نخواهند داد. پس شیائومی پیش از ورود به بازار امریکا یا اروپا باید محصولات خود را عاری از پتنت‌های نقض شده‌ی دیگر کمپانی‌ها کند.

شیائومی در کنفرانس اخیر خود نشان داد که تنها به بازار گوشی‌های هوشمند چشم ندوخته و در تلاش برای ورود به حوزه‌هایی همچون هوشمند سازی خانه‌ها، گجت‌های پوشیدنی و ابزارهای مرتبط با سرگرمی است. شیائومی زنگ خطری برای کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی موبایل است و روز به روز بخش بزرگ‌تری از بازار را تحت کنترل خود می‌گیرد.
شیائومی دارای رکورد گینس است
با اپل چینی آشنا شوید | ناگفته های برند شیائومی

در سال ۲۰۱۵، شیائومی موفق شد رکورد مربوط به فروش بیشترین گوشی در عرض ۲۴ ساعت در یک پلتفرم ثابت را از آن خود کند. در این روز، این شرکت تخفیف‌های زیادی را ارائه داد و موفق شد طی ۲۴ ساعت در وب‌سایت خود ۲۱۱۲۰۱۰ گوشی هوشمند را به فروش برساند. رکورد قبلی متعلق به سایت Tmall (از زیرمجموعه‌های علی‌بابا) بود که در سال ۲۰۱۴ طی ۲۴ ساعت توانسته بود ۱۸۹۴۸۶۷ گوشی را بفروشد.
این مطلب را هم بخوانید دیدار امیلیا کلارک با مردان سریال بازی تاج و تخت!

علاوه بر گوشی‌های هوشمند، این شرکت توانست طی این چند ساعت ۷۷۰۰۰۰ گجت هوشمند خانگی، ۲۴۷۰۰۰ سیم‌سیار، ۲۰۸۰۰۰ دستبند سلامتی Mi Band و ۳۸۰۰۰ تلویزیون هوشمند را بفروشد که البته هیچ‌کدام از این آمارها رکوردشکن نبودند. در نهایت هم باید به درآمد شیائومی از این فروش فوق‌العاده اشاره کنیم که حدود ۴۲۰ میلیون دلار سود را برای این شرکت به ارمغان آورد.
حاشیه سود این شرکت همواره محدود به ۵ درصد است
با اپل چینی آشنا شوید | ناگفته های برند شیائومی

مدیرعامل شیائومی، در ماه آوریل اعلام کرد که حاشیه سود حاصل از فروش محصولات سخت‌افزاری این شرکت بعد از کسر مالیات، همواره محدود به ۵ درصد خواهد بود. این یعنی تمام گجت‌های شیائومی، از گوشی‌های هوشمند گرفته تا محصولات خانگی، مشمول این قانون هستند.

این بدین معناست که شیائومی از مدل کسب‌وکار شرکت‌هایی مانند وان‌پلاس پیروی نمی‌کند که تقریبا هرساله قیمت محصولاتش را افزایش می‌دهد. به دلیل اتخاذ این استراتژی، محصولات این شرکت در مقایسه با رقبا همواره قیمت مناسب‌تری دارند و این خبر خوبی برای طرفداران این شرکت محسوب می‌شود.

بخش اعظمی از سود این شرکت از طرف درآمد به‌دست‌آمده از فروش وسایل جانبی و محتواها و خدمات دیجیتالی به‌دست می‌آید. برای افزایش فروش در این بخش، این شرکت باید تا آنجایی که می‌تواند گوشی‌های بیشتری را به فروش برساند و پایین نگه‌داشتن قیمت آن‌ها در راستای همین استراتژی است.
شیائومی ۳.۶ میلیون دلار برای خرید یک دامین هزینه کرد
با اپل چینی آشنا شوید | ناگفته های برند شیائومی

این شرکت دامین mi.com را در سال ۲۰۱۴ با پرداخت ۳.۶ میلیون دلار خرید و آن را جایگزین Xiaomi.com به‌عنوان دامین رسمی خود کرد. افراد غیر چینی با تلفظ عبارت «شیائومی» مشکل دارند ولی تلفظ عبارت mi برای افراد در سرتاسر جهان بسیار راحت است. همچنین از آنجایی که این شرکت بیشتر محصولاتش را از طریق سایت خود به فروش می‌رساند، ساده بودن این دامین کار کاربران را برای مراجعه به سایت راحت‌تر می‌کند. در آن سال، دامین mi.com گران‌ترین دامینی بود که به فروش رفت و اگر در مورد گران‌ترین دامین تاریخ برایتان سوال پیش آمده، باید بگوییم این رکورد به دامین insurance.com تعلق دارد که با قیمت هنگفت ۳۵.۶ میلیون دلار به فروش رفت.
لوگو شیائومی یک معنای مخفی دارد
با اپل چینی آشنا شوید | ناگفته های برند شیائومی

لوگوی این شرکت در نگاه اول بسیار ساده است، اما در حقیقت باید بگوییم که به این سادگی‌ها هم که فکر می‌کنید، نیست. وقتی این لوگو را ۱۸۰ درجه بچرخانید، شبیه یک حرف چینی می‌شود که به معنای قلب است. خود عبارت Mi، به گفته‌ی شیائومی نام اختصاری Mobile Internet است و همچنین این شرکت گفته که این عبارت معانی پنهان دیگری هم دارد. یکی از آن‌ها،Mission Impossible (مأموریت غیرممکن) است که به گفته‌ی مقامات این شرکت به چالش‌هایی اشاره دارد که آن‌ها همواره در حال دست‌وپنجه نرم کردن با آن‌ها هستند. در نهایت هم باید به معنی لغت شیائومی اشاره کنیم که در زبان چینی به معنای ارزن است.
این مطلب را هم بخوانید کتاب صوتی عادل فردوسی پور با موضوع “فوتبال علیه دشمن” منتشر شد
شیائومی انواع و اقسام محصولات مختلف را تولید می‌کند
با اپل چینی آشنا شوید | ناگفته های برند شیائومی

شهرت اصلی شیائومی به ساخت گوشی‌های هوشمندی مانند Mi 8، Mi Mix 2S و Redmi Note 5 برمی‌گردد. با این حال، این شرکت تعداد زیادی از محصولات دیگر را هم تولید و روانه‌ی بازار می‌کند که شاید بخشی از آن‌ها شما را متعجب کند.

از بین محصولات معروف این شرکت می‌توانیم به دستبندهای سلامتی، پهپاد، لامپ هوشمند، ربات جاروبرقی و پاوربانک اشاره کنیم. در ضمن نباید دوربین‌های امنیتی و کفش‌های ورزشی هوشمند را هم از قلم بیندازیم. با این حال محصولات شیائومی محدود به این موارد نیست و شاید انتظار شنیدن نام این محصولاتی که در ادامه اشاره می‌کنیم، نداشته باشید. این کمپانی همچنین محصولاتی مانند پلوپز، مسواک برقی، بالش مسافرتی، چمدان، تشک و حتی خودکار هم تولید می‌کند. منظور ما خودکارهای پیشرفته‌ای مانند قلم S Pen موجود در گلکسی نوت ۸ نیست، بلکه خودکارهای معمولی که با آن می‌توانید بنویسید. با توجه به اینکه از شیائومی به‌عنوان اپل شرق یاد می‌شود، تولید چنین محصولاتی بسیاری از افراد را متعجب می‌کند.
شیائومی از ابتدا تا امروز

شیائومی ابتدا در سال ۲۰۱۰ توسط لی جون و با مشارکت ۶ شخص دیگر تاسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در پکن قرار دارد. شیائومی در حال حاضر نزدیک به ۱۵ هزار نیروی کار در اختیار دارد که اکثر آن‌ها در پکن و سایر شهرهای چین فعالیت دارند، تعداد دیگری هم در کشورهای هند، تایوان، اندونزی و هنگ‌کنگ مستقر هستند.

این کمپانی با ارزش ۴۶ میلیارد دلار هم اکنون چهارمین استارت آپ با ارزش در جهان به حساب می‌آید و محصولات متنوعی از جمله گوشی‌هاش هوشمند، تلویزیون، روتر و گجت‌های پوشیدنی را تولید می‌کند. این شرکت تنها چند ماه پس از شروع به کار خود اولین محصول خود را که یک رابط کاربری مبتنی بر اندروید بود و با الهام از TouchWiz سامسونگ و iOS اپل ساخته شده بود را با نام MIUI عرضه کرد.

آن‌ها در ادامه و در آگوست سال ۲۰۱۱ اولین گوشی هوشمند خود به نام شیائومی می ۱ را نیز معرفی کردند. این گوشی با استقبال خوبی از سوی کاربران چینی مواجه شد و در ۳۴ ساعت اولیه بیش از ۳۰۰ هزار نفر آن را پیش‌خرید کردند. شیائومی در سال ۲۰۱۲، می ۲ را جایگزین این گوشی کرد و توانست در عرض تقریبا یک سال، بیش از ۱۰ میلیون عدد از آن را در چین به فروش برساند. آن‌ها تنها ۳ سال بعد و در سال ۲۰۱۴ به بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند در چین تبدیل شدند و پس از آن اولین دفتر بین المللی خود را در سنگاپور و در ادامه در مالزی، فیلیپین و هند افتتاح کردند.

این شرکت در کشورهایی مانند برزیل، مکزیک، ترکیه، روسیه، تایلند و اندونزی نیز شروع به کار کرده است. با این حال شیائومی باید تا سال ۲۰۱۶ برای ورود به بازار اتحادیه اروپا صبر می‌کرد. آن‌ها در این سال توانستند با همکاری شرکت ABC Data اولین سری از گوشی‌های خود را ابتدا در بازار لهستان و سپس سایر مناطق اروپا به طور رسمی به فروش برسانند. این کمپانی پس از موفقیت‌هایی که طی چند سال اخیر کسب کرده، به تولید محصولات و ارائه خدمات جدیدتری از جمله اینترنت اشیا روی آورده است.
تحلیلگران شیائومی را با اپل مقایسه می کنند
رشد سریع شیائومی و رقابت با اپل

رشد سریع شیائومی و رقابت با اپل

شیائومی در سال ۲۰۱۴ به بزرگترین تولید کننده گوشی هوشمند در چین تبدیل شد. در پایان سال ۲۰۱۴، این شرکت ۱٫۱ میلیارد دلار سرمایه دریافت کرد که ارزش آن را به ۴۵ میلیارد دلار رساند. در مدتی کوتاه، این شرکت به موقعیت رقابت در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند رسید و تحلیلگران آن را با اپل مقایسه می‌کنند

شیائومی‌ یک شرکت مستقر در پکن است که محصولاتی متنوع و از جمله گوشی‌های هوشمند تولید می‌کند. کلمه شیائومی‌در لغت به معنای «ارزن» است که دانه‌ای غذایی در نقاط مختلف جهان محسوب می‌شود.

این شرکت در ماه ژوئن ۲۰۱۰ به عنوان همکاری میان چند شریک از جمله توسعه دهنده تراشه موبایل کوالکام و یک شرکت سرمایه گذاری متعلق به دولت سنگاپور، توسط لی جون تاسیس شد. وی در حال حاضر در سمت رئیس و مدیر اجرایی شیائومی‌ است. اولین محصول این شرکت، یک نرم افزار اندروید بود که با اولین تلفن خود، Mi1 در اوت ۲۰۱۱ عرضه شد.

پس از آن، رشد شیائومی‌ سریع بود. در سال ۲۰۱۴، این شرکت به بزرگترین تولید کننده گوشی هوشمند در چین تبدیل شد. در پایان سال ۲۰۱۴، شیائومی‌۱٫۱ میلیارد دلار سرمایه دریافت کرد که ارزش آن را به ۴۵ میلیارد دلار رساند. در مدتی کوتاه، این شرکت از نقطه شروع، به موقعیت رقابت در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند رسید. تحلیلگران آن را با اپل مقایسه می‌کنند. محصولات آن در بازار قیمت‌های پایین و نیز بالا را پوشش می‌دهد.

این کمپانی در نظر دارد قلمرو خود را به خارج از آسیا نیز گسترش دهد. رشد سریع این برند و رقابت آن در بازار گوشی‌های هوشمند خیره کننده است. اگر شیائومی‌ بتواند به این روند ادامه دهد، در نهایت می‌تواند در این بازار با اپل رقابت کند.

در سال ۲۰۱۷، Xiaomi پنجمین شرکت بزرگ تلفن هوشمند جهان نام گرفت. رشد قوی Mi باعث شده که این شرکت به یک پدیده تبدیل شود که توجه رسانه‌های داخلی و خارجی زیادی را جلب کرده است. به نوعی، این رسانه‌ها نیز بخشی از کمپین بازاریابی شیائومی‌ شده‌اند. در حال حاضر هیچ کمپانی داغ‌تر و پرسر و صداتر از شیائومی‌ وجود ندارد.

اما غیر از گوشی‌های هوشمند، شرکت شیائومی‌ محصولات دیگری مانند تبلت، لپ تاپ و TV باکس نیز تولید می‌کند. همچنین به دنبال سرمایه‌گذاری در زمینه‌های دیگر، از جمله فناوری‌های خانه هوشمند بوده است. در این راستا لوازم الکترونیکی مصرفی مختلف و نیز اکوسیستم دستگاه‌های هوشمند (IoT) را گسترش داده است.
شیائومی ، اوپو و ویوو به دنبال رقابت با ایر دراپ اپل

۳ غول بزرگ تولیدکننده اسمارت فون چینی طبق گزارش‌ها در حال همکاری بر روی یک پروتکل انتقال فایل بی سیم بین دیوایس ‌های خود هستند. شیائومی، اوپو و ویوو که سیستم عامل هر سه بر پایه اندروید است قرار است از این پروتکل بر روی رابط کاربری خود استفاده کنند و به عبارت دیگر به جنگ سیستم ایر دراپ شرکت اپل بروند.

این پروتکل از بلوتوث برای اتصال دیوایس‌ها استفاده می‌کند و طبق گفته‌ها ظرفیت انتقال داده با حداکثر سرعت ۲۰ مگابایت در ثانیه را دارد و از این رو به نظر می‌رسد از تکنولوژی وای فای نیز در پشت پرده بهره می‌برد و از این حیث شباهت زیادی به سیستم ایر دراپ دیوایس‌های اپل دارد. در پست رسمی کمپانی شیائومی در این رابطه آمده که دیگر کمپانی‌های اندرویدی نیز در صورت تمایل می‌توانند در این پروژه همکاری کنند. گفته می‌شود نسخه بتا این پروتکل تا اوایل همین ماه عرضه خواهد شد.

گوگل در گذشته بارها تلاش کرده تا سیستمی مشابه سیستم ایردراپ اپل را عرضه کند و به موفقیت‌های کم و بیشی نیز رسیده است. در سال ۲۰۱۱ برای مثال گوگل از سرویس Android Beam رونمایی کرد که با استفاده از تکنولوژی NFC فایل‌ها را بین دیوایس‌ها انتقال می‌داد و البته قرار است در اندروید نسخه Q این ویژگی به‌طور کامل کنار گذاشته شود. حال طبق شواهد قرار است در اندروید Q از ویژگی «Fast Share» پرده برداری شود.

طبق گزارش‌ها Fast Share یکی از ویژگی‌های متعلق به سرویس گوگل پلی است که همین مسئله تلاش شیائومی و همتایان چینی این شرکت برای عرضه یک پروتکل انتقال فایل وایرلس را توجیه می‌کند.
شیائومی با پشت سر گذاشتن اپل سومین فروشنده بزرگ موبایل دنیا شد

انتشار گزارش‌های تحلیلی شرکت‌های مختلف نشان می‌دهد که سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ شاهد اتفاقات کم‌نظیری بوده که جایگاه شرکت‌ها در فهرست برترین فروشندگان گوشی را دست‌خوش تغییراتی کرده است.

سه شرکت تحقیقاتی و تحلیلی IDC، کانترپوینت و Canalys امروز با انتشار گزارش‌هایی به تشریح عملکرد بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند دنیا در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ پرداخته‌اند و می‌گویند شیائومی با پشت سر گذاشتن اپل به جایگاه سوم این رده‌بندی دست یافته است.

تحلیل‌گران شرکت IDC می‌گویند بازار کشورهایی مثل هند، برزیل، اندونزی و روسیه در بازه زمانی ژوئیه تا سپتامبر شاهد حجم بالایی از فروش بوده است. IDC مدعی است که میزان تقاضا برای تلفن‌های هوشمند در برخی مقاطع دچار رکود شده بود ولی رشد اصلی حاصل از تبلیغات گسترده و تخفیف‌هایی بود که به فروش بیشتر محصولات کمک کرد.

آموزش از راه دور باعث شد تقاضا برای گوشی‌های پایین‌رده در هند بیشتر شود. این موضوع عرصه رقابت در بازار گوشی‌های مقرون به‌صرفه را وارد سطح جدیدی کرد و فشار بیشتری برای شرکت‌ها به‌دنبال داشت.

شرکت Counterpoint Research می‌گوید ریلمی سریع‌تر از هر شرکت دیگری توانست به لطف محصولات نسل پنجمی و عملکرد قدرتمندش در بازار چین به فروش ۵۰ میلیون دستگاه برسد. این برند ظرف مدت فقط ۹ ماه به رشدی ۹۰ درصدی از نظر فروش دست یافته است.

با این‌حال دنیای موبایل در سه‌ماهه قبلی با چالش‌هایی هم روبرو بود. کشورهای توسعه‌یافته نظیر چین، اروپای غربی و آمریکای شمالی همگی با افت فروش مواجه شدند. تاخیر در معرفی آیفون جدید در ماه اکتبر یکی از دلایل این اتفاق بود چون اپل از مهم‌ترین بازیگران این بازارها به حساب می‌آید.

در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰، سامسونگ با افزایش ۲-۳ درصدی جایگاه خود را تقویت کرد. هوآوی به خاطر تحریم‌های آمریکا با افتی ۲۰ درصدی در بازارهای جهانی روبرو شد. درحالی که شیائومی با رشد سالانه ۴۰ درصدی توانست رده سوم را از اپل گرفته و به نام خود کند.

شرکت تحقیقاتی دیگری به‌نام Canalys هم این موضوع را تایید می‌کند و مدعی است که شیائومی با فروش ۴۷.۱ میلیون دستگاه توانسته رشدی ۴۵ درصدی داشته باشد. این شرکت بیشترین میزان رشد را در میان رقبا به ثبت رسانده و در بازار اروپا ۸۸ درصد بهتر از قبل عمل کرده است.

شرکت Canalys می‌گوید اپل در این سه‌ماهه ۴۳.۲ میلیون گوشی فروخته اما احتمالا در سه‌ماهه بعدی با عرضه سری آیفون ۱۲ می‌تواند این جایگاه را پس بگیرد.
کمÙ

 

برای دانلود مستقیم فایل پاورپوینت بازاریابی به سبک شیائومی بارویکرد شناخت بازار و مدیریت ذائقه مشتریان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانــــلود فــــایـــل