فایل جدید مقاله بررسی موانع استقرار سیستم آمار های دولت ( GFS )

فایل جدید مقاله بررسی موانع استقرار سیستم آمار های دولت ( GFS ) با مشخصات سیستم GFS ,حسابداری,بودجه,صورت های مالی دولتی ,حسابداری الکترونیک,آمار دولتی,تحقیق حسابداری,تحقیق بودجه

توضیحات:

مقاله بررسی موانع استقرار سیستم آمار های دولت ( GFS )

مقاله-بررسی-موانع-استقرار-سیستم-آمار-های-دولت-(-gfs-)

مقدمه :
حسابداری را زبان واحدهای تجاری خوانده اند . به عبارت دیگر اطلاعات سیستم های مالی نشان دهنده چگونگی وضعیت اقتصادی واحد گزارش شونده است . و رنون کام  1 ( 2000 ) در کتاب نظریه خود ، تولد حسابداری و رشد و پیچیده شدن آن را همگام با رشد و گسترش فعالیتهای اقتصادی می داند . هرگاه نوع جدیدی از داد و ستد و معاملات اقتصادی شروع میشود ، حسابداری در واکنش ، شکل جدیدی از عملیات مالی را برای خدمت به آن ارائه میدهد . اطلاعات لازم برای بررسی های اقتصادی در سطح خرد ( یک بنگاه اقتصادی ) را میتوان از طریق تجزیه و تحلیل گزارش های سیستم حسابداری به دست آورد . ولی این مسئله در بررسی های اقتصادی در سطح کلان صدق نمی کند و سیستم هالی مالی ( که در این جا حسابداری دولتی بیشتر مد نظر است ) اطلاعات مورد نیاز تحلیل گران اقتصاد کلان را تامین نمی کند و درصورتی که بخواهیم بین بخش های مختلف اقتصاد یا بین اقتصاد چند کشور مقایسه انجام دهیم صورت های مالی دولتی قابل استفاده نیست . البته اطلاعاتی که مورد نیاز تصمیم گیرندگان و تحلیل اقتصادی است ، قابل دسترسی و   جمع آوری توسط سیستم های حسابداری دولتی است ولی الگوی تهیه گزارش ها ، به شکل حسابهای مستقل ، باعث می شود صورت های مالی دولتی در این زمینه قابل استفاده نباشد . این موضوع سازمانهای جهانی ، مانند صندوق بین المللی پول ، که احتیاج به اطلاعات و آمار مقایسه ای بین کشورهای مختلف دارد را به این فکر انداخت که به ابداع نظام های هماهنگ گزارش گری بپردازد ، تا از طریق این نظام ها  اطلاعات لازم برای بررسی های کلان اقتصادی فراهم شود . از جمله این نظام ها سیستم آمارهای مالی دولت GFS  و نظام حساب های ملی ( SNA   ) و طبقه بندی هزینه ها بر مبنای وظائف دولت ( COFOG ) است . از طریق اعمال این نظام ها آمارهای مورد نیاز تحلیل های اقتصادی در سطح کلان توسط سیستم های مالی دولتی تهیه و قابل استفاده میشود . هدف نظام آمارهای مالی دولت GFS  تدوین و ارائه گزارش های مورد نیاز سیاستگزاران ،  تصمیم گیرندگان ، مدیران بخش های دولتی ، نمایندگان مجلس و آحاد مردم است . نظام یاد شده برحسب اصطلاحات استانارد حسابداری تعریف شده است و نقش مهمی در طراحی  سیاستها ، شناسائی نحوه تخصیص منابع به بخش های مختلف ، معرفی فعالیتهای دولت وارزیابی عملکردها ایفا می کند و همچنین مبنائی برای پاسخگوئی دستگاههای اجرائی نسبت به عملکرد خود و سرانجام تحلیل های مالی ، اقتصادی و اجتماعی عملیات اجرای بودجه به شمار می رود . پژوهش گران در این پژوهش سعی بر معرفی این سیستم و بررسی موانع اجرای آن در ایران نموده اند.

فهرست مطالب:
چکیده :
مقدمه :
مفاهیم و روش های حسابداری ناظر بر سیستم GFS  
مفاهیم مالی :
مزایائی که باعث انتخاب مبنای تعهدی شده است عبارتند از :
صورت های مالی اساسی در سیستم GFS
صورت های مالی اساسی در سیستم GFS عبارتند از :
صورت وضعیت عملیات دولت :
خالص / ناخالص تراز عملیاتی
صورت وضعیت سایر جریان های اقتصادی
ترازنامه :
الگوی تهیه ترازنامه در سیستم GFS بشرح زیر است :
طلای پولی و حق برداشت مخصوص
صورت وضعیت منابع و مصارف نقدی
این موارد بر دو دسته اند :
معیارهای تخلیلی GFS  
ترازها
تراز عملیاتی خالص / ناخالص :
خالص وام دهی / وام گیری :
مازاد / کسری نقدی :
ترالی مالی کلی :
تراز کلی مقدماتی :
تراز عملیاتی مقدماتی :
تراز مالی کلی تعدیل شده :
پس انداز ناخالص :
بدهی های مشروط :
سایر متغیرهای اقتصاد کلان
بارمالی :
ترکیب مخارج کل :
سایر شاخص های قابل تجزیه تحلیل :
مقایسه بیانه شماره 34 هیئت تدوین استانداردهای حسابداری دولتی با سیستم GFS
34 ـ GASB  اجزاء صورت های مالی جدید را در قالب سه گزارش زیر معرفی میکند :
به طور کلی اهم تشابهات  34 ـ GASB  و  GFS عبارتند از :
مروری بر تحقیقات انجام شده
فرضیه پژوهش
روش پژوهش
جامعه آماری
جمع آوری اطلاعات
ابراز اندازه گیری اطلاعات
تجزیه وتحلیل نتایج
رتبه بندی پرسش های مربوط به هر فرضیه :
نتیجه گیری و پیشنهاد
آزمون فریدمن نشان میدهد ترتیب اولویت متغیرهای موثر بر انگیزه بدین شرح است :
نتایج حاصل از آزمون فرضیه سوم بدین شرح است :
تجزینه و تخلیل ها نشان میدهد ترتیب اولویت تاثیر مغایرت مقررات مالی دولتی با سیستم
GSF بشرح زیر است :
پیشنهاد های کاربردی
چکیده :
1ـ پیشگفتار :
2ـ کسری بودجه و فرایند تورمی : مبانی تئوریکی و چند تجربه عملی
1ـ2ـ مبانی تئوریک
معادله ( 2 ) بیانگر این است که سه روش برای جبران کسری بودجه وجود دارد :
از دیدگاه آنس و تاکو 4 ( 1997 ) برپایه این موارد پنج شیوه برای تامین کسری بودجه
وجود دارد :
2ـ2ـ تجربیات عمومی
3ـ تحلیلی بر وضع مالی دولت و متغیرهای پولی
4ـ متدلوژی
5ـ برآورد الگو و تفسیر نتایج
6ـ جمع بندی و بهره سخن
رهنمودها

دانلود فایل