فایل جدید مقاله در مورد بازاریابی در ایران

فایل جدید مقاله در مورد بازاریابی در ایران با مشخصات مقاله در مورد بازاریابی در ایران,بازاریابی در ایران,تحقیق بازاریابی,تحقیق بازاریابی در ایران,مقاله بازاریابی درایران,بازاریابی,انواع بازاریابی

توضیحات:

مقاله در مورد بازاریابی در ایران

مقاله-در-مورد-بازاریابی-در-ایران

مقدمه:
كشور ايران‌ با تنوع‌ وسيع‌ آب‌ و هوايي‌ در پاره‌اي‌ از مناطق‌ آن‌ در زمينه‌ توليد برخي‌ از محصولات‌ كشاورزي نظير پسته‌، خرما، كشمش‌، بادام‌، گردو، زعفران‌ و زيره‌ و زرشك‌ از مزيت‌ نسبي‌ قابل‌ توجهي‌ برخوردار است ‌، لذا جهت‌ اتخاذ سياست‌هاي‌ مطلوب‌ در زمينه‌ بهبود نظام‌ بازاريابي‌ و بازاررساني‌ و توسعه‌ صادرات‌ آنها نياز به ‌مطالعات‌ اقتصادي‌ به‌ صورت‌ علمي‌ حائز اهميت‌ مي‌باشد (تركماني، 1378) .ايران‌ به‌ عنوان‌ بزرگترين‌ توليد كننده‌ زيره‌ و زرشك‌ دنيا هنوز در بازار جهاني‌ جايگاه‌ مشخص‌ و روشني ندارد و مجبور است‌ به دلايلي‌ از جمله‌ تبليغات‌ منفي‌ رقبا محصول‌ خود را به‌ كمتر از نصف‌ قيمت‌ جهاني‌ به‌فروش‌ رساند لذا در اين‌ مطالعه‌ وضعيت‌ بازاريابي‌ و بازاررساني‌ اين‌ محصولات‌ به‌ صورت‌ مطالعه‌اي‌ موردي‌ در مناطق‌ عمده‌ كشت‌ استان‌ خراسان‌ مورد بررسي‌ قرار گرفته‌ است‌.از جمله اهداف اين مطالعه: بررسي‌ و شناخت‌ عمليات‌ بازاررساني‌ زيره‌ و زرشك‌، تعيين‌ مسير، حاشيه‌، سود، كارايي‌ و ضريب‌ هزينه‌ بازاريابي‌ زيره‌ و زرشك، برآورد هزينه‌ خدمات‌ بازاريابي‌ و بررسي عوامل موثر بر حاشيه بازاريابي زيره و زرشك و ارائه‌ راهكارهاي‌ مناسب‌ جهت‌ بهبود وضعيت‌ بازاريابي‌ زيره‌ و زرشك‌ مي باشد. با توجه ‌به‌ فقدان‌ انتشار مطالعات‌ اقتصادي‌ جامع‌ در زمينه‌ هاي‌ فوق‌، در مورد زيره‌ سبز و زرشك‌ ايران‌ ضرورت‌ و اهميت‌ اين‌ تحقيق‌ را نيز ايجاب‌ مي‌نمايد. در اين تحقيق جامعه آماري مورد مطالعه زيره كاران و زرشك كاران استان خراسان مي‌باشد. براي انجام تحقيق شهرستان‌هاي سبزوار، اسفراين، تربت‌حيدريه قائنات و بيرجند انتخاب و جمعا 100 پرسشنامه توليد كننده زيره و زرشك، 25 پرسشنامه عمده فروش و 50 پرسشنامه خرده فروش تكميل گرديده است. انتخاب كشاورزان با روش نمونه گيري خوشه اي دو مرحله اي صورت گرفت. جمع آوري اطلاعات و تكميل پرسشنامه‌ها به صورت مقطعي در سال زراعي 1380 انجام گرفت. به منظور تجزيه و تحليل داده‌ها و برآورد مدل‌هاي مورد استفاده از بسته نرم افزاري Eviews استفاده شده است.
فهرست مطالب:
مقدمه
مواد و روشها
مسير بازاررساني
ضريب هزينه بازاريابي
حاشيه بازاريابي
كارايي بازاريابي
مدلهاي حاشيه بازاريابي
نتايج و بحث
مسير بازاررساني زيره
قيمت گذاري زيره در مسيرهاي مختلف بازاريابي
حاشيه بازاريابي در مسيرهاي مختلف بازاريابي
هزينه بازاريابي زيره در مسيرهاي مختلف بازاريابي
سود بازاريابي زيره در مسيرهاي مختلف بازاريابي
ضريب هزينه بازاريابي زيره در مسيرهاي مختلف بازاريابي
ضايعات زيره در مراحل مختلف بازاريابي
عدم كارايي بازاريابي زيره در مسيرهاي مختلف بازاريابي
مدلهاي حاشيه بازاريابي زيره
شفافيت بازار زيره
مسير بازاررساني زرشك زرشك در مسيرهاي مختلف بازاريابي
قيمت گذاري زرشك در مسيرهاي مختلف بازاريابي
حاشيه بازاريابي زرشك در مسيرهاي مختلف بازاريابي
هزينه هاي بازاريابي زرشك در مسيرهاي مختلف بازاريابي   
سود بازاريابي زرشك در مسيرهاي مختلف بازاريابي
ضريب هزينه بازاريابي زرشك در مسيرهاي مختلف بازاريابي
ضايعات زرشك در مراحل مختلف بازاريابي
عدم كارايي بازاريابي زرشك در مسيرهاي مختلف بازاريابي
 مدلهاي حاشيه بازاريابي زرشك
شفافيت بازار زرشك
ماخذ: يافته هاي تحقيق.
مشكلات اساسي موجود در بازابابي زيره و زرشك
 پيشنهادات جهت بهبود بازاريابي زيره و زرشك
منابع مورد استفاده

دانلود فایل