فایل جدید تحقیق ويژگيهاي کودک در دوره ابتدايي

فایل جدید تحقیق ويژگيهاي کودک در دوره ابتدايي با مشخصات تحقیق ويژگيهاي کودک در دوره ابتدايي ,ویژگی کودک خردسال,مقاله درمورد کودکان خردسال,بررسی ویژگی های کودکان,روانشناسی کودک,تحقیق روانشناسی کودک,مقاله روانشناسی کودک

توضیحات:

تحقیق ويژگيهاي کودک در دوره ابتدايي

تحقیق-ويژگيهاي-کودک-در-دوره-ابتدايي

قسمتی از متن:
در ادامه بحث درباره ويژگيهاي کودک دبستاني ، به ويژگيهاي بسيار مهمي که موريس دبس و ديگر روانشناسان به آن دوره ثبات ، آرامش و سازگاري را اطلاق کرده اند ، مي پردازيم . دوره دبستان ، دوره آرامش قبل از طوفان نام دارد ، چون کودک در اين مرحله به ثبات و آرامش دست مي يابد . در اين مقطع ، شخصيت کودک به تدريج رشد و تکامل پيدا مي کند و هيچ گونه بحران هويت و اختلال عاطفي در کودکان بهنجار مشاهده نمي شود . اين مرحله ، دوره عقل و دانايي است و به آن دوران ‘ بلوغ کودکي ‘ اطلاق مي شود ، يعني در مرحله کودکي، نوعي بلوغ محسوب مي شود . در اين دوره که از شش تا ده سالگي است ، کودک در مسائل اجتماعي خود مشکل خاصي ندارد و به راحتي مي تواند با ديگران کنار بيايد. مهمترين ويژگي کودک ، ظهور تفکر اجمالي است . در دوره پيش دبستاني ، تفکر کودک در هم آميخته است و روابط و مناسباتي در آن وجود ندارد ، اصل عليت علمي بر آن حاکم نيست ، براي پديده هاي طبيعي ، علل انساني قائل مي شود و جهان بيني مبهم است . زمينه ظهور تفکر اجمالي بايد در دوره دبستان ( حدود نه تا ده سالگي ) فراهم شود . تفکر اجمالي ، مرکب از روابط و مناسبات است . تفکري حد فاصل تفکر محسوس و انتزاعي است و کودک توسط آن مي تواند ، فراتر از تفکر عيني برود و تصوراتي از اشياء در ذهنش شکل مي گيرد . او مي تواند بدون ديدن اشياء به مسائل فکر کرده و مفهوم را در ذهن خود تشکيل دهد
دانلود فایل