فایل جدید تحقیق درمورد مدیریت زمان

فایل جدید تحقیق درمورد مدیریت زمان با مشخصات مدیریت زمان,تحقیق مدیریت زمان,تعریف مدیریت زمان,زمان,روش های مدیریت زمان,الگو مدیریت زمان,مدیریت زمان بهینه,پروپوزال مدیریت زمان,راهنمای مديريت زمان,روشهای مديريت زمان,تکنیک های مديريت زمان,مهارت های مديريت زمان

توضیحات:

تحقیق درمورد مدیریت زمان

تحقیق-درمورد-مدیریت-زمان

مقدمه:
راه‌هاي مختلفي براي بيان درك ما از زمان وجود دارد. براي قرنها مردم از حركت ماه، ساعت آفتابي، اذان،‌ زنگ كليسا براي تنظيم برنامه‌ زماني روزانه خود استفاده كردند تا اينكه در قرن دوازدهم راهبان كاتوليك ساعت‌هايي را براي تنظيم فعاليت‌هاي خود ساختند.در طول تاريخ تمدن‌ها به زمان و ابعاد آن توجه داشته‌اند و اين توجه در اين دوران نيز وجود دارد و عباراتي مانند «وقت طلاست» گوياي اين توجه است. جوامع امروزي جوامعي هستند كه در آنها تعداد ساعات كافي در طول روز وجود ندارد. فناوري‌هاي نو محيطي فراهم آورده‌اند كه تقريباً در مدت زمان كم مي‌توان به خيلي از اطلاعات دسترسي پيدا كرد و خيلي كارها را سريعتر و آسانتر انجام داد اما تمايل به سريعتر انجام دادن كارها و بيشتر كار انجام دادن روز ‌به ‌روز بيشتر مي‌شود.اين رويكرد كه همواره با بشر همراه بوده ‌است اين احساس را براي او به وجود آورده ‌است كه از زمان عقب مي‌ماند و نمي‌تواند از آن به صورت مؤثر بهره گيرد. تاريخ به ما مي‌گويد كه مديريت ضعيف زمان يك مسئله قديمي است، مسئله‌اي است كه فناوري آن را به وجود نياورده ‌است و آن را نمي‌تواند حل كند. در شرايطي كه ابزار بيشتري براي مديريت زمان در اختيار داريم و فرايند‌هاي اداري، كمتر درپيچ و تاب تشريفات اداري و كاغذ بازي گم مي‌شوند، مديريت ضعيف زمان را كمتر مي‌توان مخفي كرد. مديريت زمان موضوعي است كه همه ما، چه در زندگي شخصي و چه در زندگي حرفه‌اي، نياز داريم با آن روبرو شويم تا در زندگي موفق شويم.در ادامه در مورد وجوه مختلف مديريت زمان صحبت مي‌كنيم. ابتدا نگاهي به اصول عمومي مديريت زمان خواهيم داشت. توجه به اين اصول كمك مي‌كند كه درك بهتري از مفهوم مديريت زمان داشته باشيم و پيشنهادهايي ارائه مي‌كند كه مي‌توانيد آنها را در حوزه‌هاي مديريت زمان در زندگي خود به كار بريد. پس از ارائه رهنمودهاي عمومي، به حوزه‌هاي مديريت زمان به صورت دقيق‌تر خواهيم پرداخت. ابتدا راجع به مديريت زمان در زندگي شخصي مي‌پردازيم و سپس مديريت زمان را در حوزه كسب و كار مدنظر قرار مي‌دهيم.

فهرست مطالب:
چكيده
مقدمه
اصول عمومي مديريت زمان
چگونه وقت خود را مي‌گذرانيد؟
اولويت‌بندي فعاليت‌ها
برنامه‌ريزي
نكات سودمند براي بهبود كيفيت وقت
از مزاحمت‌ها جلوگيري كنيد.
كنترل كنيد
بر بهره‌ور بودن تأكيد كنيد نه مشغول بودن
سرعت خود را تنظيم كنيد
مديريت زمان شخصي
فقط بگو «نه»
3-2- اهداف شخصي
هدفگذاري كنيد
اهداف خود را اولويت‌بندي كنيد
تعلل
مزاحمت كمال‌گرايي
وقت گذاشتن براي همسر
كارهاي مربوط به خانه
وقت گذاشتن براي فرزندان
مديريت ميز كار
مديريت زمان و كسب وكار
مديريت زمان در كار
كار درست را در زمان درست انجام دهيد
قبل از ترك دفتر فهرست كارهاي فردا را مرور كنيد
ساعات اوج كاري خود را پيدا كنيد
از جلسات حداكثر استفاده را ببريد
به صورت مؤثر تفويض كنيد
ميز خود را مرتب كنيد
روش‌ها را مناسب خود تطبيق دهيد

دانلود فایل