فایل جدید تحقیق مديريت دانش در سازمانها(بررسي تأثير متقابل فناوري، فنون و انسان) با مشخصات ماهيت دانش سازماني,مديريت دانش,ايجاد دانش,ارائه دانش,توزيع دانش,كاربرد دانش,فرهنگ ايجاد دانش,فناوري اطلاعات,مديريت دانش,سيستمهاي مديريت دانش,دانشپژوهان,تعامل,تحقیق مدیریت دانش,مقاله مدیریت دانش,دانش,مدیریت دانش در سازمان
توضیحات:
تحقیق مديريت دانش در سازمانها(بررسي تأثير متقابل فناوري، فنون و انسان)
مقدمه:
در سالهاي اخير «مديريت دانش» به يك موضوع مهم و حياتي مورد بحث در متون تجاري تبديل شده است. جوامع علمي و تجاري هر دو بر اين باورند كه سازمانهاي با قدرت دانش ميتوانند برتريهاي بلندمدت خود را در عرصههاي رقابتي حفظ كنند.منابع نقد و بررسي و چشماندازهاي رقابتي سازمانها نشان دهندهء تأثيرات اين ديدگاه در عرصههاي استراتژيك سازمانهاي تجاري است. (نلسون و وينتر، 1982) اگرچه مديريت، آگاهي از پتانسيلهاي منابع دانش است، اما هنوز اتفاق نظري دربارهء ويژگيهاي اين دانش و روشهاي بهرهگيري از آن وجود ندارد. محققين و دانشگاهيان ديدگاه متفاوتي در خصوص مديريت دانش اتخاذ كرده و گسترهاي از راهحلهاي فناوري تا مجموعهاي از دستورات عملي را در نظر دارند. به عنوان مثال اكثر مديران تجاري، قابليتهاي كامپيوترها و فناوريهاي ارتباطي را در مديريت دانش باور دارند، اين افراد استدلال ميكنند كه فناوري اطلاعات ميتواند از انبوه اطلاعات ذخيره شده در منابع قديمي مانند مراكز فروش، كارتهاي اعتباري مشتريان، فروشهاي تبليغاتي و اطلاعات مربوط به تخفيفهاي مقطعي، «دانش» فراهم آورد. يا برخي ديگر بر اين باورند كه «دانش» در ذهن انسانها است و آموزش كاركنان و انگيزهء عوامل كليدي مديريت آن به شمار ميروند.
فهرست مطالب:
چكيده
مقدمه
ماهيت دانش سازماني
مديريت دانش
ايجاد دانش
اعتباربخشي به دانش
ارائه دانش
توزيع دانش
كاربرد دانش
فرهنگ ايجاد دانش
تعامل بين فناوري و سيستمهاي اجتماعي
مفهوم
نتيجهگيري
مقدمه
ماهيت دانش سازماني
مديريت دانش
ايجاد دانش
اعتباربخشي به دانش
ارائه دانش
توزيع دانش
كاربرد دانش
فرهنگ ايجاد دانش
تعامل بين فناوري و سيستمهاي اجتماعي
مفهوم
نتيجهگيري