فایل جدید تحقیق درمورد شش سيگما

فایل جدید تحقیق درمورد شش سيگما با مشخصات شش سيگما چيست,راه اندازي شش سيگما ,کاربرد شش سیگما,تجارت الکترونیک,الگوریتم شش سیگما,مقاله شش سیگما,شش سيگما در هرم سازمان,تحقیق تجارت الکترونیک

توضیحات:

تحقیق درمورد شش سيگما

تحقیق-درمورد-شش-سيگما

قسمتی از متن:
سيگما حرف هجدهم از حروف الفباي يوناني و اصطلاحي در آمار است كه به نمايش انحراف از وضع مطلوب( انحراف از استاندارد) مي‌پردازد.شش سيگما يك روش جامع بهبود اثر بخشي سازماني است كه در درون خود از ساختار برنامه و ابزارهاي توانمند مديريت كيفيت برخوردار است معناي شش سيگما تلاش براي نزديكي هر چه بيشتر به درجه تكامل و برتري در توليد محصول و با ارائه خدمات است. هدف شش سيگما كاهش انحراف از وضع مطلوب با تغيير‌پذيزي خروجي فرآيند‌هاست به طوري كه حتي با 6   سيگما انحراف استاندارد فرآيند مورد نظر بين حدود بالا و پائين مشخصات فني قرار بگيرد. شش سيگما اساساَ يك هدف كيفي با ارزش و متعالي براي هر فرآيندي است. به همين سبب در قالب مباحث قابليت فرآيند مطرح مي‌شود. پروژه‌هاي شش سيگما را بعنوان پروژه‌هاي كاهش نرخ خطا تا حداكثر 4/3 نقص در ميليون( با استفاده از تكنيك‌هايي مانند تجزيه و تحليل آماري، حل مسأله و اصول كيفيت) تعريف كرده‌اند و نقص را هر چيز خارج از رضايت مشتري مي باشد .از نگرش ديگر ، هدف شش سيگما بهبود رضايت مشتري است كه دستيابي به اين هدف از راه كاهش و از بين بردن ضايعات محصولات يا خدمات داراي نقص امكان پذير است . از طرفي رضايت مشتري يك هدف متحرك است ، چرا كه انتظارات مشتري پيوسته در حال تغيير است . «ارزش يك مشتري وفادار » و « هزينه يك مشتري از دست رفته » دو دليلي كه ما را به دنبال كردن هدف نقص وادار مي‌كند . در سطوح اجرايي هدف شش سيگما اين است كه فعاليت توليد و يا ارائه خدمات را در محدوده مشخصات مشتري قرار دهد و تغييرات فرآيند را به علت تأثيرگذاري منفي آن روي مشتري كاهش دهد .

فهرست مطالب:
شش سيگما چيست؟
راهبران و پيشگامان شش سيگما
الگوريتم هفت مرحله اي اجراي شش سيگما در سازمان
جدول رتبه بندي كمربندها ( دوره ها )
اولويت بندي اجرا در بخش هاي سازمان :
روز شش سيگما در هر ماه
ارزيابي عملكرد شش سيگما در سازمان از نگاه مشتري
طبقه بندي
اندازه گيري و سنجش
جمع آوري و سازماندهي
پيش بيني و نتيجه گيري
شناسايي متغيرها
تركيب نمودن نتايج
تعريف
سنجش
تحليل
توسعه
كنترل
عوامل كليدي در راه اندازي شش سيگما :
مشاركت و تعهد مديريت
دگرگوني فرهنگي
دلائل فني
دلائل ديدگاهي
دلائل شخصي
دلائل سازماني
جريان اطلاعات :
زير ساخت هاي كليدي
شش سيگما و تامين كنندگان :
مهارت هاي مديريت پروژه :
ارتباط tqm و شش سيگما در هرم سازمان:
مثلث دانش
اهداف فن آوري داده ها
اثر فن آوري اطلاعات بر كيفيت
كاربرد شش سيگما در تجارت الكترونيك

دانلود فایل