فایل جدید مقاله چگونگي ارتباطات در داخل سازمانها و مشاوره مديريت با كاركنان

فایل جدید مقاله چگونگي ارتباطات در داخل سازمانها و مشاوره مديريت با كاركنان با مشخصات ارتباط در سازمان,مفهوم ارتباط,عوامل ایجاد ارتباط در سازمان,هم ارزشی گروهی,نقش سازمانی,انواع ارتباط در یک سازمان,اهميت ارتباط در سازمان,ايجاد تغييرات سازماني,ايجاد همبستگي سازمانی,انواع جلسات در سازمان

توضیحات:

مقاله چگونگي ارتباطات در داخل سازمانها و مشاوره مديريت با كاركنان

مقاله-چگونگي-ارتباطات-در-داخل-سازمانها-و-مشاوره-مديريت-با-كاركنان

قسمتی از متن:
ارتباط در لغت به معنی مشارکت در یک نظر و ایجاد رابطه برای انتقال یک خبر به کار رفته است.از اواخر سالهای 1930 وپس از انتشار مقاله ای تحت عنوان(اطلاعات یک مسعله ی اندیشه است)به مرور اندیشمندان درصدد بررسی ارتباطات از طریق ریاضیات برآمدند.رفته رفته مفهوم ارتباطات به فرایند اطلاعات تبدیل شد.متعاقب این امر(سیبرنتیک)عنوان شد که آن عبارت است از مجموعه تعوریهای مربوط به قانونمند ساختن انتقال و دریافت یک خبر بین انسان و ماشین.ارتباطات و اطلاعات به عنوان اساس هستی انسانها مطرح شده است.چونکه بدین وسیله مکنونات،خواسته ها،نظرات،از فردی به فردی منتقل و درنتبجه نیازها رفع میشود.بدین گونه بقای حیات انسانی فراهم میگردد.با توجه به آنچه که بیان شد میتوان گغت که در ایجاد ارتباط ,دو طرف وجود دارد.طرفی که اطلاعات را منتقل میکند و طرفی که اطلاعات را دریافت میدارد و با درک خود,آن را تفسیر میکند و نسبت به آن واکنش نشان میدهد.ملاحظه میشود که در ارتباط بر اساس داد و ستد داده و ستانده اطلاعات جریانی بین دو یا چند نفر بوسیاه کلام،علامت،اصطلاحات و رمزها در راستای تفهیم یک خبر رسمی یا غیر رسمی برقرار میشود.ارتباطات با اطلاعات تفاوت دارد.چون ارتباطات برای دریافت اطلاعات،وسیله قرار میگیرد.بطور مثال:فرادستی با فرودستی ارتباط برقرار میکند،تا اطلاعات یا اخباری را به او منتقل کند،ملاحظه مبشودکه ارتباطات، وسیله انتقال پیام درسازمان است.تا بدین گونه تغییرات مطلوب در سازمان بوجود آید.ارتباطات در سازمانهابه صورت اجباری و تمایلی بوجود می اید.در ایجاد نوع اول،فرهنگ سازمانی و در ایجاد نوع دوم،فرهنگ نیروی انسانی دخالت دارد. ارتباطات به هر صورتی که در سازمان برقرار شود،در ایجاد آنها عواملی دخالت دارد.

فهرست مطالب:
ارتباط در سازمان
مفهوم ارتباط
عوامل ایجاد ارتباط در سازمانها
ترکیب:
هم ارزشی گروهی:
نقش سازمانی:
علایق و اعتقادات اعضای سازمانی:
انواع ارتباط در یک سازمان
انواع ارتباطات در يك سازمان (Communication)
اهميت ارتباط در سازمان
غايتهاي حاصل از ارتباط
افزايش كارايي و بهره وري:
 ايجاد تغييرات سازماني:
پيش بيني و جل گيري از تنش هاي سازماني
پاسخگويي به نيازهاي كاركنان و افزايش روحيه:
تحكيم وضعيت كاركنان:
ايجاد همبستگي بين اعضا و سازمان:
ارتباطات سازماني را چگونه برقرار كنيم؟
اول- توجه به ويژگيهاي گيرنده پيام
دوم- ايجاد تسهيلات ارسال پيام
پيشنهادهاي مربوط به بهبود ارتباطات در سازمان
در خصوص ارتباطات رسمي
در خصوص ارتباطات غيررسمي
فصل 2-انواع جلسات در سازمان
جلسة گروه موافق و مخالف
جلسة گروه همسو
ميزگرد
سمينار
سمپوزيم
جلسة مجمع عمومي
كنفرانس
كنگره
فصل 3-نفوذ در ديگران
الگوهاي نفوذ در ديگران
قدرت و اختيار:
نفوذ از راه تهديد اجبار:
نفوذ از راه مهارت و استادي:
نفوذ از راه همكاري و همياري (تشريك مساعي) :
خلاصه
بهبود ارتباطات — نکاتی برای مدیران
منابع و ماخذ:

دانلود فایل