فایل جدید تحقیق تئوري سلسله مراتب نيازها

فایل جدید تحقیق تئوري سلسله مراتب نيازها با مشخصات تئوري سلسله مراتب نيازها,ايجاد انگيزه در ادامه تحصيل معلمان,تحقیق تئوري سلسله مراتب نيازها,ایجاد انگیزه در معلمان,سلسله مراتب نيازها,تحقیق سلسله مراتب نيازها,مقاله سلسله مراتب نيازها,انگیزه در معلمان

توضیحات:

تحقیق تئوري سلسله مراتب نيازها

تحقیق-تئوري-سلسله-مراتب-نيازها

قسمتی از متن:
بعنوان يكي از اوليه ترين تئوريهاي محتوايي در انگيزش ، مي توان به نظريه سلسله مراتب نيازها اشاره كرد. در اين تئوري نيازهاي آدمي در پنج طبقه قرار داده شده است كه عبارتند از: نيازهاي جسماني، نياز به امنيت، نياز به محبت، نياز به حرمت، نياز به خوديابي و كمال، نيازهاي مذكور در سازمان بصورت پرداخت حقوق و مزايا و امكانات رفاهي ،ايجاد امنيت شغلي و مقررات حمايتي، تشكلهاي گروهي رسمي و غير رسمي در محيط كار ، قائل شدن حرمت براي فرد و كارا و در مراتب مختلف سازمان و ايجاد امكانات براي شكوفايي توان بالقوه افراد، ارضا مي شوند به طبقه بندي مذكور ، دو نياز دانش اندوزي و شناخت و درك پديده ه ، نياز به زيبايي و نظم،نيز اضافه شده كه قبل از نياز به خوديابي قرار ميگيرند ، شكل شماره 1 سلسله مراتب نيازها را نشان مي دهد. اگر چه تئوري سلسله مراتب نيازها مستقيماً براي انگيزش كاري طراحي نشده است ، اما مي توان نتيجه گرفت كه با ارضاي اين نيازها براي فرد انگيزه به كار درسازمان ايجاد خواهد شد و شايد اين ساده ترين خواستها را بوجود مي آورند و در راه برآوردن اين خواسته هاست كه فرد به رفتار خاصي دست مي زند و انگيزه عمل در او بيدار مي شود.برخي از صاحبنظران رابطه نياز و انگيزش را به اين صورت توصيف كرده اند كه نياز در فرد ايجاد محرك كرده و محرك باعث مي شود فرد به سمت هدفي براي ارضاي نياز خود حركت كند و انگيزش اتفاق بيفتد.بر اساس اين نظريه محرك يا انگيزه ، احساس نيازي است كه جهتدار شده و به سمت هدفي موجد حركت شده است. نياز يك احسس است ، اما محرك يا انگيزه حاوي اقدام و عمل بوده و نيرويي زائيده و برخاسته از نياز است.

فهرست مطالب:
تئوري سلسله مراتب نيازها:
ايجاد انگيزه در ادامه تحصيل معلمان
مروري اجمالي بر تحقيقات گذشته
تحقيق آقاي صمد ايزديدر سال 1371
هدفهاي ويژه مطالعه پاسخگويي به سئوالات ذيل است
فرضيات تحقيق
نتايج
اهداف فرعي تحقيق
مهمترين يافته هاي تحقيق
عنوان تحقيق
هدف تحقيق
فرضيات تحقيق
نتايج تحقيق
مطلاعات گيلفورد جارنسن
فصل سوم : روش تحقيق
روش تحقيق
جامعه آماري
حجم جامعه ، نمونه و شيوه نمونه گيري
ابزار جمع آوري اطلاعات
متغييرهاي تعديل كننده و مزاحم مورد مطالعه

دانلود فایل