فایل جدید تحقیق تاثير موانع ارتباط فردي بر تعارض سازماني

فایل جدید تحقیق تاثير موانع ارتباط فردي بر تعارض سازماني با مشخصات تحقیق تاثير موانع ارتباط فردي بر تعارض سازماني,مفهوم تعارض در سازمان,ديدگاههاي متفاوت پيرامون تعارض,نظريه سنتي تعارض,نظريه روابط انساني,نظريه تعاملي,تعارض سازنده در برابر تعارض مخرب,ارتباطات و تعارض سازماني,تعارض ,تعامل

توضیحات:

تحقیق تاثير موانع ارتباط فردي بر تعارض سازماني

تحقیق-تاثير-موانع-ارتباط-فردي-بر-تعارض-سازماني

مقدمه:
از مهمترين عوامل اساسي در اعمال مديريت ، انسان است . مهمترين سرمايه سازمان نيروي انساني آن است. توجه به نيروي انساني در سازمانها طي سالهاي اخير بخش عظيمي از زمان وسرمايه سازمانهاي پيشرو را به خود اختصاص داده است. رشته ارتباطات سازماني بسياري از دشواريهاي سازماني را تحليل وبراي آ نها راه حل مناسب مي يابد.
(فخيمي،1379،ص410).ايجاد سازمان تحت شرايطي كه استقرار ارتباطات مشكل و يا به كلي غير ممكن باشد كاري بيهوده است. همچنان كه «هربرت سايمون» اظهار داشت كه: «سازمان نمي‌تواند بدون ارتباط وجود داشته باشد.» «چستر بارنارد» مي‌گويد: «تهيه يك سيستم ارتباطي از جمله وظايف اساسي مدير است.»در فرهنگ فارسي معين، ارتباط به صورت زير تعريف شده است: «ارتباط از نظر لغوي واژه‌اي است عربي از باب افتعال، كه در فارسي به صورت مصدري و به معناي پيوند دادن، ربط دادن و به صورت اسم مصدر به معني بستگي، ‌پيوند،پيوستگي و رابطه استعمال مي‌شود (معين،1360،ص19) در فرهنگ مديريت تعاريفي چون: «نقل و انتقال اطلاعات، ديدگاهها، نگرشها يا احساسات فرد يا گروهي به فرد يا گروه ديگر آمده است (صائبي، 1371،ص121).كلمه ارتباطات (Communication ) از لغت Communicar مشتق شده است كه اين لغت خود در زبان لاتين به معنايTo make Common يا عمومي كردن و به عبارت ديگر، در معرض عموم قرار دادن است (پيرسون و نلسون ،1983،ص5) .هربرت سايمون ارتباطات را اينگونه تعريف مي‌كند: هر فراگردي كه به وسيله آن مقدمات تصميم‌گيري از يك عضو سازمان به عضو ديگر انتقال داده شود(هوي و ميسكل، 1371، ص212).ارتباطات عبارت است از مبادله اطلاعات و كاري كه بر روي انتقال آن به ديگران صورت مي‌گيرد (فرنك و لارسن ،1972،ص3).در يك عبارت ساده، ارتباطات را مي‌توان تبادل اطلاعات و انتقال معني دانست (كتز و كن ،1969،ص223).

فهرست مطالب:
چكيده
مقدمه
مفهوم ارتباطات
اثربخشي در ارتباطات ميان فردي
گشودگي
همدلي
حمايتگري
مثبت گرايي
موانع ارتباط فردي
مفهوم تعارض در سازمان
ديدگاههاي متفاوت پيرامون تعارض
نظريه سنتي تعارض
نظريه روابط انساني
نظريه تعاملي (‌تعامل گرا)
تعارض سازنده در برابر تعارض مخرب
ارتباطات و تعارض سازماني
تحقيق موردي
نتيجه گيري
منابع و ماخذ:

دانلود فایل