پاورپوینت فصل چهارم کتاب روش ها و فنون مشاوره (روش ها وفنون مشاوره) نوشته عبدالله شفیع آبادی | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

پاورپوینت فصل چهارم کتاب روش ها و فنون مشاوره (روش ها وفنون مشاوره) نوشته عبدالله شفیع آبادی

دریافت فایــل

پاورپوینت فصل چهارم کتاب روش ها و فنون مشاوره (روش ها وفنون مشاوره) نوشته عبدالله شفیع آبادی در قالب pptx  و در حجم 147 اسلاید:

بخشی از متن:
فن به معنی انجام درست و ماهرانه روش است که نوعی هنر نیز تلقی می شود و به شیوه اجرای تخصصی امور طبق قوانین و قواعد ذی ربط اطلاق می گردد. فنون مشاوره مجموعه روشهای انجام مشاوره به طور ماهرانه و موفقیت آمیز هستند که به استعداد و علاقه و تمرین و پشتکار نیاز دارند. 
مشاور باید بداند که جلسه ی مشاوره را چگونه به طریق درست آغاز کند، به چه نحوی آن را ادامه دهد، و در نهایت با چه شیوهای آن را به پایان برساند. 
مشاور برای کمک به حل مشکل مراجع و هدایت او در جهت خودشناسی و تصمیم گیری مناسب، باید کاربرد فنون متعدد مشاوره را به خوبی بداند. نحوه استفاده از فنون مشاوره به عوامل متعددی از جمله دانش و شخصیت مشاور، نوع مراجع و مشکل او، و موقعیت مشاوره بستگی دارد. از این رو، نمی توان انتظار داشت که تمام مشاوران از فنون مشاوره به شیوه ای قالبی و به طور یکسان استفاده کنند. 
در حالی که فن یعنی انجام همان مورد با مهارت خاص که بر اثر تجربه ،حاصل می شود. به عبارت دیگر، تکرار و تمرین روش در صورتی که با استعداد فرد هماهنگ باشد به فن تبدیل می شود، در این فصل از واژه فن استفاده می شود زیرا تصور برآن است که مشاور توانسته است مهارت لازم را در کاربرد روش به دست آورد. 
وضعیت اتاق مشاوره 
قبل از طرح روش ها/ فنون مشاوره باید انواع وسایل اطاق مشاوره و وظایف مراجع و مشاور مورد بررسی قرار گیرند. چون مشاوره قبل از هر اقدامی یک رابطه عمیق عاطفی حضوری بین مراجع و مشاور است نحوه نشستن آنان در جلسه مشاوره به طوری که به یکدیگر اشراف داشته باشند ضرورت تام دارد.
 برای این منظور قرار گرفتن صندلیهای آنان در حالت رو در رو و بدون هیچ زاویهای الزامی است. در فاصله بین صندلی های مراجع و مشاور- که هر دو از نظر رنگ و شکل یکسان هستند. یک میز عسلی کوچک وجود دارد که بر روی آن یک پارچ آب با چند لیوان یک بار مصرف و گلدانی با چند شاخه گل و یک جعبه کلینکس قرار داده میشود. دیوارهای اطاق بهتر است رنگ ملایم و آرام بخش و ترجیحا آبی یا پستهای کم رنگ داشته باشند. 

دریافت فایــل