پاورپوینت فصل ششم کتاب راهنمایی و مشاوره گروهی (پویایی در مشاوره گروهی) نوشته شکوه نوابی نژاد | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

پاورپوینت فصل ششم کتاب راهنمایی و مشاوره گروهی (پویایی در مشاوره گروهی) نوشته شکوه نوابی نژاد

دریافت فایــل

پاورپوینت فصل ششم کتاب راهنمایی و مشاوره گروهی (پویایی در مشاوره گروهی) نوشته شکوه نوابی نژاد در قالب pptx و در حجم 25 اسلاید:

بخشی از متن:
عوامل مؤثر در پویایی مشاوره گروهی ایجاد تغییر در نگرش و رفتار که از هر مشورت گروهی انتظار آن می رود صرفاً دستاورد و ثمره خود گروه و کنشهای آن است عواملی چون محیط گروهی، شرکت اعضا، هدف گروه جنبش و رشد گروهی و نیز مشکلاتی که احتمالاً پیش خواهد آمد، اجزاء جدانشدنی و مهمی هستند که باید مورد ملاحظه قرار گیرند.
محیط پذیرا 
در مورد تفاوت بین محیط پذیرا و محیط آزاد ابهاماتی وجود دارد. در ظاهر محیط آزاد به معنای محیط بیبند و باری است که در آن فرد تقریباً بدون هدف سرگردان است و عملاً مفهوم ذهنی آن آزاد و مجاز ساختن فرد به کاوش در زمینه تواناییهای خود تعیین جهت یابی در اقدام و کار فردی روی مشکل خود و بیان و ابراز احساسات اوست. با استفاده نادرستی که در حال حاضر از این اصطلاح میشود به نظر میرسد بهتر باشد کلمه پذیرا را به جای آزاد برای توصیف ویژگی محیط گروهی به کار بریم. 
یکی از فواید گروهی که ویژگی آن محیط پذیر است آن است که فرد را با اقدام در حل مشکلات شخصی اش که پیشتر در مورد آن به شدت احساس ناکامی می کرد، تقویت و یاری می کند. پذیرش همچنین بدان معناست که احساسات منفی را میتوان بدون کشیدن خط بطلان روی آنها آزادانه بیان نمود.

دریافت فایــل