خلاصه کتاب انسان تک ساحتی هربرت مارکوزه

دریافت فایل با عنوان خلاصه کتاب انسان تک ساحتی هربرت مارکوزه

خلاصه کتاب انسان تک ساحتی هربرت مارکوزه 
در این فایل، کتاب «انسان تک ساحتی» از هربرت مارکوزه در 7 صفحه خلاصه شده است و در پایان، استنتاجِ نویسنده از این کتاب نوشته شده است.

بخشی از متن:
معرفی مختصری از نویسنده کتاب انسان تک ساحتی
هربرت مارکوزه در برلین و در یک خانواده یهودی به دنیا آمد، تحصیلات خود را در فرایبورگ به پایان رساند و مدتی شاگرد هایدگر و هوسرل بود. او رساله دکتری خود را درباره هگل نوشت و با روی کار آمدن نازی ها، ابتدا به سوییس و سپس به آمریکا مهاجرت کرد و سرانجام به دعوت هورکهایمر در 1933 به موسسه پژوهش های اجتماعی ( که بعدها به مکتب فرانکفورت تغییر نام پیدا کرد) پیوست. مارکوزه بعنوان یکی از موثرترین اندیشمندان مکتب انتقادی، در کتاب « انسان تک ساحتی » که به رشته تحریر درآورد، سلطه ی تکنولوژی های مدرن بر انسان را به چالش می کشد و تک بعدی شدن خرد، جامعه و انسان را نتیجه ی مدرنیته می داند.
کتاب انسان تک ساحتی1 (1964) شامل سه فصل است. در فصل نخست، مارکوزه موضوع « جامعه تک ساحتی» را تحت مباحثی چون نظارت نو ظهور، جهان محدود سیاست، پیروزی وجدان تیره بخت و اندیشه ی بسته نقد می کند. او در فصل دوم تحت عنوان « تفکر تک ساحتی » به مباحثی چون اندیشه منفی، ناکامی منطق تضاد، از منفی تا مثبت، اندیشه مثبت فلسفه تک ساحتی می پردازد. در آخرین فصل با عنوان « دگرگونی های تاریخی » شامل موضوعاتی چون فلسفه و درگیری تاریخی؛ جامعه ای بر آزادی و استنتاج است.  
فهرست مطالب:
جامعه تک ساحتی
نظارت نوظهور
جهان محدود سیاست
چشم اندازهای محدودیت
جنگ و به زیستی
پیروزی وجدان تیره بخت
اندیشه بسته
سیستم اداره کامل
2) تفکر تک ساحتی
3) فلسفه و درگیری تاریخی
استنتاج

 

لینک دانلود