دانلود مستقیم پاورپوینت بخش پنجم کتاب تحلیل برنامه های درسی دوره ابتدایی ایران نوشته محمد نوریان (فصل اول و دوم)

دانلود مستقیم پاورپوینت بخش پنجم کتاب تحلیل برنامه های درسی دوره ابتدایی ایران نوشته محمد نوریان (فصل اول و دوم) با مشخصات تحلیل برنامه های درسی,دوره ابتدایی, محمد نوریان,کتاب تحلیل برنامه درسی,پاورپوینت تحلیل برنامه های درسی,Pdf تحلیل برنامه درسی ,جزوه تحلیل برنامه درسی,ارزشیابی برنامه های درسی,بخش پنجم,,نقش ارزشیابی برنامه درسی

 

پاورپوینت بخش پنجم کتاب تحلیل برنامه های درسی دوره ابتدایی ایران نوشته محمد نوریان شامل فصل اول: ارزشیابی برنامه های درسی و فصل دوم: نمونه هایی از ارزشیابی پیشرفت تحصیلی برنامه های پیشرفت تحصیلی برنامه های درسی دوره ابتدایی در قالب pptx و در حجم 37 اسلاید:

بخشی از متن:
فصل اول

ارزشیابی برنامه های درسی
برنامه درسی، محصول فرآیند برنامه ریزی درسی است. این نوع از برنامه ریزی چون دیگر فرآیندهای برنامه ریزی، نیازمند ارزشیابی است. ارزشیابی امکان بهبود برنامه های درسی را فراهم می آورد. بنابراین در تعریف ارزشیابی برنامه درسی می توان گفت؛ ارزشیابی برنامه درسی، جست و جوی نظم یافته ای است برای قضاوت و توافق درباره ارزش یا اهمیت یک برنامه درسی به منظور بهبودی آن در جهت کاهش فاصله میان نتایج جاری و مطلوب.

نقش ارزشیابی برنامه درسی
ارزشیابی برنامه درسی به منظور قضاوت و یا توافق درباره ارزش یک برنامه درسی انجام می شود. بنابراین نقش اصلی ارزشیابی تعیین ارزش برنامه درسی است. الكساندر (۱۳۷۲) در ۶ محور، نقش ارزشیابی برنامه درسی را مطرح می کند: 
۱) قابلیت برنامه درسی طراحی شده در تحقق اهداف برنامه
۲) میزان اعتبار اهداف برنامه درسی
۳) تناسب برنامه درسی با ویژگی های دانش آموزان
۴) مدل آموزش انتخاب شده در تناسب با اهداف
۵) کارآیی محتوای انتخابی در جهت تحقق اهداف
۶) تناسب مواد و رسانه های آموزشی با اهداف برنامه، ویژگی های فراگیران و…
در همین راستا آلکین (۱۹۹۴) دو نقش اساسی برای ارزشیابی برنامه درسی مطرح می کند: «ارزشیابی محصول برنامه درسی» و «ارزشیابی از برنامه درسی».
*توجه* 
برای دریافت بخش های دیگر کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

 

لینک دانلود مستقیم فایل

دانــــلــــود