فایل جدید پایان نامه رسانه های انتقال داده در شبکه های کامپيوتری

فایل جدید پایان نامه رسانه های انتقال داده در شبکه های کامپيوتری با مشخصات انتقال داده ,شبکه های کامپيوتری,تحقیق انتقال داده,تحقیق شبکه های کامپيوتری,مبانی شبكه,كارت شبكه,نقش يك كامپيوتر در يك شبكه,سخت افزار شبكه,روش های انتقال داده,انواع انتقال داده

توضیحات:

پایان نامه رسانه های انتقال داده در شبکه های کامپيوتری

پایان-نامه-رسانه-های-انتقال-داده-در-شبکه-های-کامپيوتری

مقدمه:
امروزه از رسانه های متفاوتی به عنوان محيط انتقال در شبکه های کامپيوتری استفاده می شود که از آنان با نام ستون فقرات در يک شبکه ياد می شود . کابل های مسی،  فيبرنوری و شبکه های بدون کابل نمونه هائی متداول در اين زمينه می باشند.
کابل های مسی : از کابل های مسی تقريبا’ در اکثر شبکه های محلی  استفاده می گردد . اين نوع کابل ها دارای انواع متفاوتی بوده که هر يک دارای مزايا و محدوديت های مختص به خود می باشند . انتخاب مناسب کابل، يکی از پارامترهای اساسی در زمان پياده سازی يک شبکه کامپيوتری است که بر نحوه عملکرد يک شبکه تاثير مستقيم خواهد داشت . اطلاعات در کابل های مسی با استفاده از جريان الکتريکی حمل می گردد .
فيبر نوری : فيبر نوری يکی از رسانه های متداول انتقال داده با ويژگی های متعددی نظير قابليت ارسال داده در مسافت های طولانی ، ارائه پهنای باند بالا ، انتقال اطلاعات نظير به نظير مورد نياز بر روی ستون فقرات شبکه های محلی  و شبکه های WAN  می باشد . با استفاده از رسانه های نوری ، از نور برای انتقال داده بر روی فيبرهای نازک شيشه ای و يا پلاستيک استفاده می گردد . فرستنده فيبر نوری ، سيگنال های الکتريکی را به سيگنال های نوری تبديل و در ادامه آنان را بر روی فيبر ارسال می نمايد . در نهايت ، دريافت کننده سيگنال های نوری آنان را به سيگنال های الکتريکی تبديل خواهد کرد .  در کابل های فيبرنوری ، الکتريسته ای وجود نداشته و شيشه استفاده شده در کابل فيبر نوری يک عايق مناسب الکتريکی است .
فهرست:
بخش اول :  مفاهيم اوليه
بخش دوم :  پرسش و پاسخ
بانی شبكه : سخت افزار شبكه  ( بخش اول )
كارت شبكه
هاب و سوئيچ
مبانی شبكه : سخت افزار شبكه ( بخش دوم )
نحوه عملكرد روتر
مبانی شبكه : سرويس دهنده DNS ( بخش سوم )
چرا به يك سرويس دهنده نام نياز داريم ؟
فرآيند دستيابی به يك سايت
مبانی شبكه : نقش يك كامپيوتر در شبكه ( بخش  چهارم )
نقش يك كامپيوتر در يك شبكه
سرويس دهندگان متعدد در يك شبكه
شبکه های محلی  : عناصر و دستگاه ها  
بخش اول :  مفاهيم اوليه
آشنائی با مدل مرجع  OSI  
عملکرد هر يک از لايه های مدل مرجع OSI :
نحوه مبادله داده بين دو کامپيوتر
توضيحات
شبکه و انواع آن
شبکه های کامپيوتری چگونه تقسيم بندی می گردند ؟
MAC Address  چيست ؟
دليل استفاده از MAC Address
اختار  MAC Address

دانلود فایل