پاورپوینت فصل پنجم کتاب روانشناسی پرورشی نوین (نظریه های یادگیری رفتاری پاولف، ثرندایک، و اسکینر) | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

پاورپوینت فصل پنجم کتاب روانشناسی پرورشی نوین (نظریه های یادگیری رفتاری پاولف، ثرندایک، و اسکینر)

دریافت فایــل

پاورپوینت فصل پنجم کتاب روانشناسی پرورشی نوین (نظریه های یادگیری رفتاری پاولف، ثرندایک، و اسکینر) نوشته علی اکبر سیف در قالب pptx و در حجم 35 اسلاید: 

بخشی از متن: 
نظریه های مورد بحث در این فصل نظریه های یادگیری رفتاری نام دارند. این نظریه ها از رویکرد معروف رفتارگرایی سرچشمه می گیرند که یکی از رویکردها یا مکتبهای مهم علم روانشناسی است 
رفتارگرایی به این معنی است که رفتار را باید به کمک تجربه های قابل مشاهده نه فرایندهای ذهنی تبیین کرد 
در ضمن، برای رفتارگرایان، یادگیری تغییر در رفتار آشکار است. هرچند که در چهارچوب رفتارگرایی نظریه های مختلفی پدید آمده اند، اما همه آنها در این نکته اتفاق نظر دارند که موضوع اصلی علم روانشناسی رفتار است و روانشناس باید در پژوهشها و نظریه پردازیهای خود رفتار انسانها را مورد بررسی قرار دهد، نه فرایندهای ذهنی آنان را.
از سوی دیگر از روانشناسان رفتاری برای تأثیر محیط بر رفتار انسان اهمیت زیادی قائل اند .
از دیدگاه روانشناسی رفتاری مهم ترین چیز رابطه بین محیط و رفتار است. تغییراتی که در محیط ایجاد می شوند به ایجاد تغییر در رفتار می انجامد 
نظریه شرطی سازی پاسخگر یا کلاسیک پاولفی
کشف مهم پاولف این بود کا بازتابهای طبیعی یا نخستین جاندار انسان یا حیوان را می توان به کمک شرطی کردن گسترش داد
 بازتاب به رابطه ساده بین یک پاسخ و محرکی که از طریق تأثیرگذاری بر یکی از اعضای حسی آن پاسخ را تولید می کند گفته می شود
 ترشح بزاق بر اثر قرار گرفتن غذا در دهان و تنگ و گشاد شدن مردمک چشم بر اثر زیاد و کم شدن نور نمونه هایی از بازتابهای طبیعی هستند. 
*توجه* 
برای دریافت فصل های دیگر کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

برای دریافت پاورپوینت کل کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

دریافت فایــل