پاورپوینت فصل هفتم کتاب مدیریت کیفیت و بهره وری (کایزن و نوآوری) نوشته پرویز فتاحی

دریافت فایل با عنوان پاورپوینت فصل هفتم کتاب مدیریت کیفیت و بهره وری (کایزن و نوآوری) نوشته پرویز فتاحی

پاورپوینت فصل هفتم کتاب مدیریت کیفیت و بهره وری (کایزن و نوآوری) نوشته پرویز فتاحی انتشارات پیام نور در قالب pptx و در حجم 48 اسلاید جامع:

بخشی از متن: 
در زبان ژاپنی، کایزن یعنی بهبود مستمر البته بهبودی که همگان اعم از مدیران و کارکنان باید به آن توجه کنند و تقریبا کم هزینه باشد. فلسفه کایزن بر این اساس بنا نهاده شده که زندگی ما اعم از کاری، اجتماعی و خانوادگی بر تلاش در جهت بهبود مستمر تمرکز یابد.
مفهوم کایزن پاسخ به این سؤال است که چرا شرکت های ژاپنی برای مدت طولانی ساکن و بدون حرکت نمی مانند.
بیشتر فعالیتهای بی نظیر مدیران در ژاپن مانند کنترل کیفیت فراگیر، کنترل کیفیت در سطح شرکت، حلقه های کنترل کیفیت و روابط کار به روش ژاپنی در کایزن خلاصه می شود. استفاده از کایزن به جای واژه هایی مانند بهره وری و کنترل کیفیت فراگیر و تولید بهنگام، تصویر واضح تری از عملکرد کارخانه های ژاپنی را نشان می دهد.
معنی اصلی واژه کایزن، ساده و گویاست: کایزن یعنی بهبود مستمر.
بهبود مستمری که تمامی افراد یعنی مدیران، کارکنان و کارگران را در بر می گیرد. فلسفه کایزن بر این اصل استوار است که شیوه زندگی انسان شامل زندگی شغلی، زندگی اجتماعی، و زندگی خانوادگی باید پیوسته و مداوم بهبود یابد.
پیام استراتژی کایزن در این جمله خلاصه می شود که حتی یک روز را نباید بدون ایجاد نوعی بهبود در یکی از بخش های سازمان یا شرکت سپری نمود. 

 

لینک دانلود