دانلود مستقیم پاورپوینت فصل نهم کتاب روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی (ناسازگاری های مرتبط با ابعاد زیستی با مشخصات خلاصه کتاب کودکان استثنایی ,روانشناسی کودکان و نوجوانان ,کودکان و نوجوانان استثنایی,بهروز میلانی فر,پاورپوینت ,روانشناسی کودکان استثنایی, کتاب روانشناسی کودکان , نوجوانان استثنایی,فصل نهم,ناسازگاری زیستی,ناسازگاری روانی,ناسازگاری اجتماعی رشد
توضیحات بشتر در مورد این فایل:
پاورپوینت فصل نهم کتاب روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی (ناسازگاری های مرتبط با ابعاد زیستی،روانی و اجتماعی رشد) نوشته بهروز میلانی فر در قالب pptx و در حجم 73 اسلاید:
بخشی از متن:
اختلالات مهارت های تحصیلی یا ناتوانی های یادگیری
از اوایل دهه سال ۱۹۶۰ مطالعه درباره ی کودکانی که علیرغم داشتن هوش عادی قادر به تحصیل و یا ادامه آن بدون بهره گیری از آموزش های ویژه نبودند، با روزی مطالب را به خوبی فراگرفته و روز دیگر آنرا فراموش می کردند و یا در بعضی دروس نمرات قابل قبول و خوبی داشته و در بعضی مردود می شدند، شروع شده است.
از اختصاصات ناتوانی در یادگیری می توان موارد زیر را برشمرد:
1. علیرغم هوش عادی و قابل قبول در یادگیری ناتوان هستند و به عبارت دیگربین استعدادهای بالقوه کودک که با آزمون های هوشی سنجیده می شود و آنچه می تواند یاد بگیرد تناقض وجود دارد.
2- عدم پیشرفت آموزشی این کودکان به افسردگی و اضطراب ارتباطی ندارد. البته بسیار روشن است که ناراحتی های عاطفی باعث افت تحصیلی می شوند، ولی جزء ناتوانی در یادگیری طبقه بندی نمی شوند.
3- عدم موفقیت تحصیلی به عوامل اقتصادی، خانوادگی، کار در خارج از خانه محرومیت های محیطی، غیبت به علت بیماری و رفتن به مدرسه زودتر از سن قانونی مربوط نیست.