فایل جدید مقاله پورتال‌هاي سازماني: رويكردي نوين در مديريت شبكه محور

فایل جدید مقاله پورتال‌هاي سازماني: رويكردي نوين در مديريت شبكه محور با مشخصات مدیریت شبکه محور,پورتال‌ سازماني,چارچوب يک پورتال,اجراي مديريت در پورتال‌ سازماني,پورتال‌ سازماني و سرمايه‎گذاري مشترك,ايجاد پورتال‌ سازماني و بازگشت سرمايه,تحقیق پورتال‌ سازماني,مقاله پورتال‌ سازماني,تجارت الکترونیک,نقش پورتال سازمانی در تج,,,

توضیحات:

مقاله پورتال‌هاي سازماني: رويكردي نوين در مديريت شبكه محور

مقاله-پورتال‌هاي-سازماني-رويكردي-نوين-در-مديريت-شبكه-محور

مقدمه:
در دهه پاياني قرن بيستم و در
آستانه ورود به هزاره سوم، ظهور و گسترش فناوري اطلاعات كليه شئونات زندگي و
تعاملات اجتماعي را دستخوش تحول نمود. تا حدي كه تمامي جوامع ناگزير از
رويكرد به آن شدند (رحمتيان 1381). اينترنت شرايط تازه‎اي را پديد آورد كه
در آن توليدكنندگان، تامين‎كنندگان، فروشندگان و مشتريان، و تقريباً همه
عوامل دست‎اندركار يك چرخه اقتصادي قادر شدند در يك فضاي مجازي مشترك با
يكديگر در ارتباط باشند و به تبادل اطلاعات، خدمات، محصولات و پول
بپردازند. اينترنت تئوري‎ها و نظريات جديدي را به ميان آورده است كه يكي از
مشخصه‎هاي اصلي آنها نگاه تازه‎اي به مقوله كسب و كار است (نوعي‌پور
1382).به جرأت مي‎توان گفت كه تجارت الكترونيكي يكي از نمودها و كاربردهاي
ويژه فناوري اطلاعات است و هم اكنون حجم وسيعي از خريد و فروش‎ها در
كشورهاي پيشرفته به شيوه الكترونيكي صورت مي‎پذيرد. بر اساس آمارهاي رسمي
اعلام شده، تجارت الكترونيكي آمريكا طي سال 2002 بالغ بر 6/1 هزار ميليارد
دلار بوده است كه پيش بيني مي‎شود در سال 2006 به 1/7 هزار ميليارد دلار
برسد. تجارت الكترونيكي مالزي در سال 2002، 7/13 ميليارد دلار بود كه پيش
بيني مي‌شود در سال 2006 به بيش از 158 ميليارد دلار خواهد رسيد (شهيدي
1382). بديهي است كه رسيدن به چنين حجم‎هاي دلاري در تجارت الكترونيكي بر
اساس مديريت و برنامه ريزی‌های مدون امکانپذير خواهد بود.مؤسسات و
سازمانهاي گوناگوني تاكنون با هدف ارائه راه‎حل‎هاي نوين جهت تسهيل
فرايندهای مديريتی تشكيل و تأسيس شده‎اند. پورتال‌هاي سازماني1 به عنوان
يكي از اين راه‎حل‎ها تا حدودي توانسته‎اند انتظارات و اميدهاي مديران را
در عرصه‎هاي گوناگون مديريت برآورده سازند. معمولاً اولين نگراني مديران
يافتن اطلاعات جديد و منابع اطلاعاتي موثق است. پورتال‌هاي سازماني با
بررسي نيازهاي اطلاعاتي مديران، مجموعه‎اي از مسيرهاي مطمئن اطلاعاتي را در
اختيار آنها مي‎گذارند. از آنجايي كه ارائه خدمات پورتال اساساً مبتني بر
شبكه و به ويژه اينترنت مي‎باشد، پورتال‌هاي سازماني خدماتي فراتر از آدرس
دهي اطلاعات را انجام مي‎دهند كه معمولاً شامل مواردي نظير كاوش، سرويس پست
الكترونيك، نظر سنجي، گروههاي خبري و بحث و غيره است. امكان تعامل دو سويه
ميان مديران و كاربران (کارمندان و ارباب رجوع) از طريق وب سايت اصلي
پورتال و همچنين ديگر كاربران عضو در يك پورتال سازماني، زمينه بهره‎برداري
هر چه بيشتر از فرصتهايي را كه در عرصه‎هاي گوناگون پديد مي‎آيند، فراهم
ساخته است.  در ادامه اين مقاله نقش و كاركرد پورتال‌هاي سازماني را در
مديريت شبكه محور مورد بررسي قرار مي‌دهيم.

فهرست مطالب:
چكيده
مقدمه
پيدايش پورتال
از پورتال تا يک محل کار الکترونيکي
پورتال‌هاي سازماني
چارچوب يک پورتال
اجراي مديريت در پورتال‌هاي سازماني
پورتال‌هاي سازماني و سرمايه‎گذاري مشترك
هزينه ايجاد پورتال‌هاي سازماني و بازگشت سرمايه
نتيجه گيري
مراجع

دانلود فایل