فایل جدید تحقیق برنامه ریزی استراتژیک

فایل جدید تحقیق برنامه ریزی استراتژیک با مشخصات تعریف برنامه‌ریزی استراتژی,برنامه‌ریزی استراتژیک,مدیریت استراتژیک,تعریف استراتژی,ضرورت استفاده از مدیریت استراتژیک,مزایای مدیریت استراتژیک,فرآیند مدیریت استراتژیک,تدوین استراتژی,اجرای استراتژی,ارزیابی استراتژی

توضیحات:

تحقیق برنامه ریزی استراتژیک

تحقیق-برنامه-ریزی-استراتژیک

قسمتی از متن:
برنامه‌ریزی عبارتست از فرایندی دارای مراحل مشخص و به هم پیوسته برای تولید یک خروجی منسجم در قالب سیستمی هماهنگ از تصمیمات. برنامه بیانی روشن، مستند و مشروح از مقاصد و تصمیمات است. برنامه خروجی فرایند برنامه‌ریزی است اما برنامه ریزی یک فرایند پیوسته است که پیش از اتخاذ هر تصمیمی آغاز شده و پس از اجرای آن تصمیم ادامه می یابد. از جنبه ماهیت، برنامه‌ریزی دارای انواع برنامه‌ریزی فیزیکی ، سازمانی، فرایند، مالی، وظیفه‌ای و عمومی است. از جنبه افق زمانی، برنامه‌ریزی را می‌توان در قالب برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت ، برنامه‌ریزی میان مدت و برنامه‌ریزی بلندمدت دسته‌بندی کرد.
بیشتر برنامه‌ریزی‌ها بر اساس دیدگاه عقلایی، دارای شکل آرمان‌ها و اهداف- طرح‌ها و اقدامات- منابع موردنیاز هستند. در این مدل‌ها ابتدا آرمان‌ها و اهداف سازمانها تبیین شده، سپس طرح‌ها و اقدامات لازم تعیین و در نهایت منابع موردنیاز برای انجام پروژه برآورد می‌گردند.

فهرست مطالب:
تعریف برنامه‌ریزی
برنامه‌ریزی و تغییر
استراتژی
برنامه‌ریزی استراتژیک
مدیریت استراتژیک
تعریف استراتژی و مدیریت استراتژیک
ضرورت استفاده از مدیریت استراتژیک
مزایای مدیریت استراتژیک
فرآیند مدیریت استراتژیک
تحلیل
وضعیت
تدوین استراتژی
اجرای استراتژی
برای اجرای استراتژی‌ها باید از ابزار زیر بهره گرفت:
ارزیابی استراتژی
موانع و مشکلات طراحی برنامه‌های استراتژیک 
بررسی موانع اجرای برنامه‌های استراتژیک
خطای مرگبار شماره ۱- استراتژی ارزش اجرا ندارد
خطای مرگبار شماره ۲- کارکنان در مورد اینکه استراتژی چگونه اجرا خواهد شد روشن نیستند
خطای مرگبار شماره ۳- مشتریان و کارکنان، استراتژی‌ها را به طور کامل در نیافته‌اند
خطای مرگبار شماره ۴ – مسئولیت اشخاص در زمینه اجرای تغییرات نامشخص است
خطای مرگبار ۵- مدیر عامل و مدیران ارشد به هنگام شروع اجرا، از صحنه خارج می‌شوند
خطای مرگبار ۶- عدم تشخیص موانع
خطای مرگبار ۷- فراموش کردن کسب و کار
فرهنگ و مدیریت استراتژیک
جایگاه مدیریت استراتژیک
چرا فرهنگ؟
اعتقاد به ایجاد تحول و نوآوری
بررسی محیطی (محیط داخلی و خارجی)
بررسی محیط خارجی
تعیین چشم‌انداز کارآمد یا نقاط مطلوب
توانمند سازی سازمان (ایجاد ظرفیت)
استراتژی‌سازی
تدوین برنامه استراتژیک
تعیین تاکتیک
اجرای برنامه (آغاز عملیات)
منابع‌:

دانلود فایل