فایل جدید تحقیق استراتژي سه جانبه ؛يك روش جديد براي تدوين استراتژي

فایل جدید تحقیق استراتژي سه جانبه ؛يك روش جديد براي تدوين استراتژي با مشخصات برنامـه ريزي استراتژيك,استراتژی,بازاریابی استراتژی,استراتژی بازاریابی,استراتژی سه جانبه,مقاله بازاریابی,تحقیق بازاریابی,بازاریابی,مقاله بازاریابی

توضیحات:

تحقیق استراتژي سه جانبه ؛يك روش جديد براي تدوين استراتژي

تحقیق-استراتژي-سه-جانبه-؛يك-روش-جديد-براي-تدوين-استراتژي

مقدمه:
استراتژي با طيفـي كه يك سوي آن برنامـه ريزي استراتژيك و در سوي ديگر تفكر استراتژيك قرار دارد شناخته مي شود. در واقع اين دو رويكرد، نماينده دو مكتب متفاوت هستند؛ برنامه ريزي استراتژيك به مكتب طرح ريزي (PLANNING SCHOOL) تعلق دارد كه در آن تدوين استراتژي يك فرايند رسمي و سيستماتيك به شمار مي آيد و رويكرد تفكر استراتژيك بر مكتب يادگيــري (LEARNING SCHOOL) – كه در آن شكل گيري استراتژي يك روند تكوين در حين اجرا دانسته مي شود – استوار است.1در برنامه ريزي استراتژيك بر توسعه متدولوژي ها و ابزار موثرتر برنامه ريزي تاكيد مي شود و در تفكر استراتژيك توسعه بصيرت استراتژيست محور اصلي كار است. صاحب نظران و طرفـداران هريك از اين مكتب ها به نقـاط قوت و كارآيي آن در عمل اشاره دارند، در برنامه ريزي استراتژيك، كار ساختار يافته است و گام به گام برنامه ريز را در راستاي دستيابي به مناسب ترين استراتژي ممكن هدايت مي كند، در حالي كه كار در تفكر استراتژيك فرايند ساختار يافته اي ندارد و صرفاً با مجموعه اي از توصيه ها و الگوهـاي مفهومـي پشتيبـــاني مي شود. از سوي ديگر، نظريه پردازان مكتب يادگيري، از عدم كارآيي رويكرد برنامه ريزي استراتژيك در تحولات سريع محيطي – جايي كه عمر عوامل موثر در موفقيت محدود است – سخن مي گويند و بر ضرورت آگاهي مستمر از رفتار بازار و پاسخگويي خلاقـانه به آن تاكيد مي كنند.

فهرست مطالب:
چكيده
مقدمه
فضاي رقابت
استراتژي سه جانبه
رقيب اصلي
شايستگي هاي متمايزكننده
تلفيق داده ها و تعيين حوزه اثربخشي استراتژي
تحليل داده ها و خلق استراتژي هاي اثربخش
نتيجه گيري
منابع و ماخذ

دانلود فایل