فایل جدید تحقیق معماران عصر ديجيتال انديشه هاي مايكل پورتر

فایل جدید تحقیق معماران عصر ديجيتال انديشه هاي مايكل پورتر با مشخصات انديشه مايكل پورتر,مايكل پورتر,مدل مايكل پورتر,تحقیق درمورد مايكل پورتر,پدر بازاریابی,بازاریابی,نظرات مايكل پورتر,بیوگرافی مايكل پورتر,مقالات مايكل پورتر,تحقیق بازاریابی,مقاله بازاریابی

توضیحات:

تحقیق معماران عصر ديجيتال انديشه هاي مايكل پورتر

تحقیق-معماران-عصر-ديجيتال-انديشه-هاي-مايكل-پورتر

قسمتی از متن:
به راهبرد هزينه برمي گرديم. آيا راهبرد پيشروبودن در هزينه هيچگونه ريسكي دربرندارد؟
– البته پيشرو بودن در هزينه فشارهاي شديد بر شركت جهت حفظ موقعيت خود مي آورد. اين امر به معناي سرمايه گذاري مجدد در تجهيزات مدرن، به دورريختن دارائيهاي مستهلك، اجتناب از افزايش خطوط توليد و هوشيار بودن نسبت به پيشرفتهاي فناوري است.
مونه كلاسيك آن شركت فورد در دهه 1920 است كه با كاستن از مدلها و گونه هاي مختلف، تجهيزات خودكار پيشرفته و تلاش براي دستيابي به كاهش هزينه ازطريق آموزش به نوعي پيشرو بودن غيرقابل انكار در هزينه دست نيافته بود. وقتي تمايل مشتريان به پرداخت بهاي بيشتر براي داشتن خودرو با ويژگيهاي بيشتر پديد آمد، شركت جنرال موتورز با راه اندازي خط كاملي از مدلها خود را براي بهره برداري از اين تحول آماده كرد، اما باتوجه به انعطاف ناپذيري كه به دليل سرمايه گذاريهاي سنگين جهت به حداقل رساندن هزينه يك مدل قديمي انجام گرفته بود، شركت فورد با هزينه هاي بسياري جهت تعديل مجدد راهبرد روبرو شد.

فهرست مطالب:
به راهبرد هزينه برمي گرديم. آيا راهبرد پيشروبودن در هزينه هيچگونه ريسكي دربرندارد؟
– مي توانيد مثالي در اين زمينه بزنيد؟
– خطرات ناشي از راهبرد تمايز چيست؟
– شما براي راهبردهاي رقابتي، دو رويكرد تهاجمي و دفاعي را قائل هستيد. بيشتر توضيح دهيد.
– جايگاه راهبرد رقابت بين المللي كجاست؟
– آيا الگويي براي رقابت بين المللي وجود دارد؟
– شما دو بعد و دو مدل براي فعاليت و رقابت در صحنه جهاني درنظرگرفته ايد. آنها كدام هستند؟
– مفهوم زنجيره ارزشي (VALUE CHAIN) كه به آن اشاره كرديد چيست؟
– آيا يك تقسيم بندي و تفكيك منطقي از اين فعاليتها مي توان صورت داد؟
– شاهد آن هستيم كه همواره منازعه اي بين اين دو دسته فعاليت در جريان است و عدم ارتباط و تفاهم كار را به صورت جزيره اي درمي‌آورد. يعني فعاليتهاي مختلف به صورت مستقل ونامربوط انجام مي گيرد. چه بايد كرد؟
– آيا در رقابت بين المللي، اين مسئله كه جايگاه جغرافيايي انجام فعاليتهاي بنياني يا پشتيباني كجا باشد مهم است؟
– چه موقع مي توان گفت يك صنعت، جهاني شده است؟
– نقش دولت در رقابت صنعتي چيست؟
– راهبردهاي صنايع جهاني كدام است؟
– آيا سودآوري شركتهاي بزرگ از شركتهاي كوچك بيشتر است؟ آيا شركتهايي كه بيشترين سهم بازار را دارند بالاترين ميزان سودآوري را خواهد داشت؟
– الگوي چرخه عمر در صنعت چنين است كه صنعت مراحل و دوره هايي را نظيــــــر شكل گيري، رشد، بلوغ و افول پشت سر مي‌گذارد و به همين جهت به شكل S است. آيا به چنين الگويي معتقديد؟
– آيا سبك مديريت شركت در مراحل و دورانهاي مختلف در چرخه عمر بايد متفاوت باشد؟
– شما از بحث راهبرد رقابتي در صنعت به مزيتهاي رقابتي ملل رسيده ايد و آن را به قدرت رقابت ملل تعميم داده ايد. اين مزيتهاي رقابتي براي ملل كدام است؟
– بهترين مديرعامل ها به نظر شما چه كساني هستند؟
منابع:

دانلود فایل