پاورپوینت فصل چهارم کتاب روان شناسی و آموزش کودکان استنایی نوشته مایکل ام هاردمن (کودکی اولیه) | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

پاورپوینت فصل چهارم کتاب روان شناسی و آموزش کودکان استنایی نوشته مایکل ام هاردمن (کودکی اولیه)

دریافت فایــل

پاورپوینت فصل چهارم کتاب روان شناسی و آموزش کودکان استنایی نوشته مایکل ام هاردمن (کودکی اولیه و سال های دبستان:آموزش ویژه، فراگیری و مشارکت) در 26 اسلاید به صورت خلاصه و جامع تمام نیازهای یک دانشجو را از این فصل براورده می کنند این پاورپوینت قابل ویرایش می باشد

بخشی از متن:
سالهای اولیه کودکی
نخستین تجربه های نوزدان و کودکان در معرض خطر، پایه ای برای یادگیری آینده و رشد آنان فراهم می سازد. این نخستین سالهای زندگی برای رشد کلی کودکان و از جمله کودکانی که در معرض خطر تعریف می شوند، مهم است.
محرک های اولیه در رشد زبان، هوش، شخصیت و حس خود ارزشمندی اهمیت دارند. مداخله باید در اولین زمان ممکن در محیطی عاری از برچسب های سنتی ناتوانی (مانند عقب مانده ی ذهنی یا دارای اختلال هیجان آغاز شود).
ایجاد تغییر برای کودکان خردسال با ناتوانی
در دوره ای از قرن 20، خانواده هایی با کودکان ناتوان کودکان خود را به موسسه های پناهگاهی سپردند، و سعی می شد بلافاصله پس از تولد به موسسه سپرده نشود تا خانواده پس از بازگشت به کودک دلبستگی پیدا نمی کرد. تلاش های والدین و متخصصان منجر به تصویب قانون عمومی برنامه ی آموزشی اولیه ی کودکان معلول شد
نخستین هدف این قانون : تامین بودجه ی برنامه های نمایش الگو با تاکید بر بررسی های آزمایشی برای کودکان خردسال یا ناتوانی بود.
مهمترین بخش قانون : که تا آن زمان به نفع نوزادان و کودکان پیش دبستانی تصویب شده بود گشودن فضای جدیدی برای خدمات به کودکان خردسال با ناتوانی بود. این بخش تمام ایالت ها را ملزم می کرد تا آموزشی دولتی رایگان و مناسب برای هر کودک با ناتوانی واجد شرایط بین 3تا 5 ساله را تامین کند. بخش H این قانون که در تجدید نظر سال 1997 به بخش این قانون آموزش افراد با ناتوانی ها تغییر یافت، وضع شد تا برنامه ی جدیدی برای نوزادان و کودکان نوپا( تولد تا 2 سالگی) فراهم شود

دریافت فایــل